Groupe Renault: Δύο νέα εργοστάσια κατασκευής μπαταριών στη Γαλλία
Το Groupe Renault σύναψε δύο σημαντικές συμφωνίες με τις Envision AESC και Verkor που θα συμβάλουν ώστε ο όμιλος να δημιουργήσει δύο gigafactory στη Γαλλία, στα οποία θα κατασκευάζονται μπαταρίες για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα, όπως τα νέα R5 και το MeganE.
Το Groupe Renault ανακοίνωσε σήμερα τη στρατηγική του για το σχεδιασμό αλλά πρωτίστως για την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά μοντέλα των εταιρειών που τον απαρτίζουν, όπως η Renault και η Alpine, με έδρα τη Γαλλία, η οποία αποτελεί ορόσημο του οδικού χάρτη «Renaulution» που αποκαλύφθηκε από τον Luca de Meo και τους συνεργάτες του στις αρχές του περασμένου μήνα.
Στο πλαίσιο αυτό, το Groupe Renault θα συνεργαστεί τόσο με την Envision AESC – μια εταιρεία με κορυφαία τεχνολογία παγκοσμίως στον τομέα των μπαταριών και μακροχρόνιος συνεργάτης της Nissan – όσο και με την Verkor, μιας νεοφυούς εταιρείας με έδρα τη Γκρενόμπλ που ειδικεύεται στην ανάπτυξη κυψελών μπαταριών για EVs.
Σύμφωνα με τους Γάλλους, οι συμμαχίες αυτές θα βοηθήσουν το Groupe Renault «να γίνει πιο ανταγωνιστικό και αποτελεσματικό στην κατηγορία των EVs, να επιταχύνει τον βιομηχανικό του μετασχηματισμό και να επιτύχει τους οικολογικούς του στόχους».
Αυτές οι συνεργασίες έρχονται σε συνέχεια με υπάρχοντα προγράμματα εντός του γαλλικού ομίλου στον τομέα των μπαταριών. Και ιδιαίτερα την ιστορική, όπως την χαρακτηρίζουν οι Γάλλοι, συμφωνία με την LG Chem, η οποία προμηθεύει επί του παρόντος με μπαταρίες τη Renault, ενώ σύντομα το ίδιο θα συμβεί και με το επερχόμενο MéganE.
Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκονται οι συζητήσεις αυτή τη στιγμή συζητήσεις με την ACC για μία πιθανή ένταξή της στο οικοσύστημα του γαλλικού ομίλου από το 2027. Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο της συμμαχίας της Renault με τις Nissan και Mitsubishi, η έρευνα για την εξέλιξη και παραγωγή το 2030 των solid state μπαταριών, συνεχίζεται.
Το (πρώτο) νέο εργοστάσιο μπαταριών του Groupe Renault στο Douai
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του, ο γαλλικός όμιλος θα συνεργάζεται με την Envision AESC, η οποία θα δημιουργήσει ένα gigafactory στο Douai, με ετήσια προβλεπόμενη δυναμική 9 GWh το 2024 – έως το 2030 στόχος είναι η «εκτόξευση» της παραγωγής μπαταριών στις 24 GWh.
Αποτελώντας μέρος του Envision Group, η κινεζική Envision AESC θα επενδύσει έως και 2 δισεκατομμύρια ευρώ για την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του μελλοντικού R5. Χάρη σε αυτήν τη συνεργασία, η Envision AESC θα δημιουργήσει έως το 2030 περί τις 2.500 νέες θέσεις εργασία.
Η εγγύτητα του gigafactory της Envision AESC με τις εγκαταστάσεις του Renault ElectriCity σε Douai, Maubeuge και Ruitz, οι οποίες θα δημιουργήσουν 700 επιπλέον θέσεις εργασίας στην περιοχή Hauts-de-France, σημαίνει ότι το Groupe Renault μπορεί να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά του και να βελτιώσει σημαντικά την απόδοση του στην παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων.
Θυμίζουμε ότι στόχος της Renault είναι το 90% των πωλήσεών της έως το 2030 να αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Η συνεργασία του Groupe Renault με την Vekror και το δεύτερο εργοστάσιο
Εκτός από τη συνεργασία της με την Envision AESC, το Groupe Renault υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την εταιρεία Verkor ώστε να καταστεί μέτοχός της με ποσοστό άνω του 20%.
Το Groupe Renault και η Verkor σκοπεύουν να αναπτύξουν από κοινού μια μπαταρία υψηλής απόδοσης κατάλληλη για μοντέλα της κατηγορίας C και μεγαλύτερα που θα δούμε τόσο στα ηλεκτρικά μοντέλα της Renault, όσο και σε εκείνα της Alpine.
Οι αρχικές φάσεις της εταιρικής σχέσης των δύο πλευρών θα περιλαμβάνουν τη χρηματοδότηση ενός κέντρου Έρευνας και Εξέλιξης (Verkor Innovation Center) και μια πιλοτική γραμμή για την παραγωγή μπαταριών σε πρωτότυπη μορφή στη Γαλλία, ήδη από το 2022. Στη δεύτερη φάση θα δούμε την Verkor να προχωρά στη δημιουργία του πρώτου gigafactory για παραγωγή μπαταριών υψηλής απόδοσης στη Γαλλία, με αρχική δυναμική 10 GWh για το Renault Group από το 2026 – τιμή που πιθανώς να αυξηθεί σε 20 GWh έως το 2030.
Η συνεργασία μεταξύ του Groupe Renault και της Verkor θα βασιστεί σε έναν κοινό οδικό χάρτη που θα έχει ως κεντρικό του στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από την παραγωγή μπαταριών κατά 75% σε σύγκριση με την παραδοσιακή διαδικασία.