VW: Νέα μέθοδος τρισδιάστατης εκτύπωσης εξαρτημάτων

Η VW υιοθετεί μία νέα μέθοδο τρισδιάστατης εκτύπωσης για περισσότερη ακρίβεια στην κατασκευή λεπτεπίλεπτων εξαρτημάτων και μειωμένο κατά το ήμισυ βάρος.

Η VW προχωρά ένα βήμα προς τα εμπρός στον τομέα της τρισδιάστατης εκτύπωσης στην παραγωγή αυτοκινήτων υιοθετώντας μια νέα διαδικασία, γνωστότερη με την ονομασία binder jetting, στο κεντρικό της εργοστάσιο στο Wolfsburg.

Ενώ η συμβατική τρισδιάστατη εκτύπωση χρησιμοποιεί ένα λέιζερ για την κατασκευή σε στρώσεις ενός εξαρτήματος από μεταλλική σκόνη, η διαδικασία binder jetting χρησιμοποιεί επιπλέον μια κόλλα. Στη συνέχεια, το νέο εξάρτημα θερμαίνεται και διαμορφώνεται κατάλληλα.

Σύμφωνα με την VW, η χρήση της συγκεκριμένης «τεχνοτροπίας» μειώνει το κόστος και αυξάνει την παραγωγικότητα, με το τρισδιάστατο εξάρτημα να ζυγίζει το μισό σε σχέση με εκείνα που κατασκευάζονται από φύλλο χάλυβα.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η γερμανκή εταιρεία είναι σήμερα η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που χρησιμοποιεί αυτήν την τεχνολογία στη διαδικασία παραγωγής.

«Παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις της πανδημίας, συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για την καινοτομία», δήλωσε ο Christian Vollmer, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της VW και υπεύθυνος για την παραγωγή και την εφοδιαστική αλυσίδα. «Μαζί με τους συνεργάτες μας, στοχεύουμε να κάνουμε την τρισδιάστατη εκτύπωση ακόμη πιο αποτελεσματική τα επόμενα χρόνια και κατάλληλη για χρήση στη γραμμή παραγωγής».

VW

Συνεργασία VW με Siemens και HP

Για την εν λόγω τεχνολογία, η VW έχει επενδύσει σημαντικά κεφάλαια την τελευταία πενταετία. Επιπλέον, η γερμανική εταιρεία έχει συνάψει συνεργασία στον τομέα του λογισμικού με τη Siemens, επεκτείνοντας παράλληλα τους υφιστάμενους τεχνολογικούς δεσμους της με τον κατασκευαστή εκτυπωτών HP.

Η HP παρέχει εκτυπωτές υψηλής τεχνολογίας και η Siemens το ειδικό λογισμικό για τη λειτουργία τους. Ένα βασικό βήμα της όλης διαδικασίας που έχουν από κοινού επεξεργαστεί οι Siemens και VW είναι η βελτιστοποίηση της τοποθέτησης των εξαρτημάτων στον θάλαμο κατασκευής. Γνωστή ως ένθεση, αυτή η τεχνική καθιστά δυνατή την παραγωγή διπλάσιων εξαρτημάτων ανά συνεδρία εκτύπωσης.

Μέσα στο τρέχον καλοκαίρι, οι τρεις εταιρείες σκοπεύουν να δημιουργήσουν μια κοινή ομάδα τεχνικών στο κέντρο υψηλής τεχνολογίας τρισδιάστατης εκτύπωσης που άνοιξε στο Wolfsburg στα τέλη του 2018.

Μέχρι το 2025, στόχος της VW είναι η παραγωγή ανά έτος στο Wolfsburg έως και 100.000 τρισδιάστατα εκτυπωμένων εξαρτημάτων.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι τα πρώτα εξαρτήματα που κατασκευάστηκαν χρησιμοποιώντας τη διαδικασία binder jetting βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο Osnabrück προκειμένου να πιστοποιηθούν. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για εξαρτήματα που συναντώνται σήμερα στην κολώνα Α του VW T-Roc Cabrio, τα οποία ζυγίζουν σχεδόν 50% λιγότερο από τα συμβατικά που κατασκευάζονται από ατσάλι.

Η VW έχει ήδη πραγματοποιήσει επιτυχώς δοκιμές αντοχής σε πρόσκρουση σε μεταλλικά εξαρτήματα οχημάτων που έχουν κατασκευαστεί με τρισδιάστατη εκτύπωση.

Η VW έχει εκτυπώσει ψηφιακά πάνω από 1 εκατομμύριο εξαρτήματα τα τελευταία 25 χρόνια

Η VW χρησιμοποιεί την τρισδιάστατη εκτύπωση εδώ και 25 χρόνια. Σήμερα, υπάρχουν 13 μονάδες στο εργοστάσιο του Wolfsburg οι οποίες χρησιμοποιούν διάφορες διαδικασίες τρισδιάστατης εκτύπωσης για την κατασκευή πλαστικών και μεταλλικών εξαρτημάτων – από αυτά τα πρώτα απαντώνται σε πρωτότυπη μορφή σε κεντρικές κονσόλες, επενδύσεις θυρών, ταμπλό και προφυλακτήρες και τα δεύτερα σε πολλαπλές εισαγωγής, στο σύστημα θέρμανσης, καθώς και σε διάφορα στοιχεία στήριξης.

VW T-Roc Cabrio