H Porsche επενδύει σε νέο εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών υψηλής απόδοσης
Η Porsche επενδύει στην εταιρεία Cellforce Group GmbH με στόχο την κατασκευή μπαταριών υψηλής απόδοσης για τα ηλεκτρικά της οχήματα.
Η νέα κοινοπραξία των Porsche και Customcells φέρει την ονομασία Cellforce Group GmbH και έχει ως στόχο την κατασκευή μιας μονάδας για την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτροκίνητα μοντέλα υψηλών επιδόσεων του Γερμανού κατασκευαστή.
«Αυτή η κοινή επιχείρηση μας επιτρέπει να βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή του ανταγωνισμού σε παγκόσμιο επίπεδο στην εξέλιξη της πιο ισχυρής μπαταρίας ώστε να συνδέσουμε την αδιαμφισβήτητη οδηγική εμπειρία Porsche με την βιωσιμότητά της. Έτσι διαμορφώνουμε το μέλλον του σπορ αυτοκινήτου. Η μπαταρία είναι ο θάλαμος καύσης του μέλλοντος», τόνισε ο CEO της Porsche, Oliver Blume.
Η νέα επιχείρηση, στην οποία η Porsche κατέχει πλειοψηφικό ποσοστό που φτάνει το 83,75%, έχει την έδρα της στην πόλη Tubingen, η οποία είναι υποψήφια προκειμένου να πάρει το «χρίσμα» για την κατασκευή του νέου εργοστασίου που θα βρίσκεται πολύ κοντά στο κέντρο έρευνας και εξέλιξης της εταιρείας στο Weissach αλλά και την έδρα στη Στουτγάρδη.
Ο αριθμός των εργαζομένων στην Cellforce Group GmbH αναμένεται να αυξηθεί από το 13 σε 80 έως το 2025. Μάλιστα, η ομοσπονδιακή δημοκρατία της Γερμανίας και η πολιτεία της Βάδης-Βυρτεμβέργης χρηματοδοτούν το όλο εγχείρημα με περίπου 60 εκατομμύρια ευρώ.
«Ιδρύσαμε την Customcells με στόχο την εξέλιξη κυψελών μπαταρίας για τις πιο απαιτητικές εφαρμογές – και αυτό ακριβώς μπορούμε να πραγματοποιήσουμε τώρα μαζί με την Porsche. Ο στόχος όσον αφορά την μονάδα παραγωγής μπαταριών είναι σε ετήσια βάση τα 100 MWh. Αυτό ισοδυναμεί με μπαταρίες υψηλής απόδοσης για 1.000 οχήματα», δήλωσε ο Torge Thönnessen, Διευθύνων Σύμβουλος της Customcells.
«Είναι λογικό να εξελίσσουμε και να χτίζουμε τη βασική τεχνολογία του μέλλοντος – την μπαταρία – εμείς οι ίδιοι. Είναι εξίσου λογικό να δοκιμάσουμε αυτή τη νέα, υψηλής τεχνολογίας μπαταρία στο πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον: τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητό μας, η Taycan, κληρονόμησε πολλές τεχνολογίες από τις πίστες και την Porsche 919 Hybrid που κέρδισε στο Le Mans», αναφέρει με τη σειρά του ο Michael Steiner, μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής και υπεύθυνος Έρευνας και Εξέλιξης στην Porsche.
Η μπαταρία υψηλής απόδοσης της Porsche
Η χημεία των νέων κυψελών υψηλής απόδοσης βασίζεται στο πυρίτιο ως υλικό στην άνοδο. Με αυτό το υλικό η Porsche πιστεύει πως θα αυξηθεί η ενεργειακή πυκνότητα της μπαταρίας σε σύγκριση με τις τρέχουσες γενιές.
Όπως αναφέρουν οι Γερμανοί, ο εν λόγω συσσωρευτής θα μπορεί να προσφέρει το ίδιο ενεργειακό περιεχόμενο με μικρότερο μέγεθος, με τη νέα χημεία του να μειώνει την εσωτερική αντίσταση της μπαταρίας – κάτι που θα επιτρέπει στην μπαταρία να απορροφά περισσότερη ενέργεια κατά την ανάκτηση και ταυτόχρονα να προσφέρει βελτιωμένη απόδοση για γρήγορη φόρτιση.
Ένα άλλο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της μπαταρίας της Cellforce είναι η ανθεκτικότητα και απόδοσή της στις υψηλές θερμοκρασίες.