Δοκιμάζουμε το Kia XCeed 1.5 160 PS 7DCT 48V Hybrid
Το Kia XCeed ανανεώθηκε και εφοδιάζεται πια με τον νέο βενζινοκινητήρα 1.5 T-GDi ισχύος 160 ίππων, ενώ στην έκδοση που οδηγήσαμε συνεχίζει να διαθέτει ήπια υβριδικό σύστημα 48V και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.
Από το 2019, όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, το Kia XCeed αποτελούσε ξεχωριστό μοντέλο για τη μάρκα Διόλου τυχαία, οι Κορεάτες το χαρακτήρισαν ως «CUV» (Crossover Utility Vehicle), προδίδοντας τη διαφορετικότητα που προέρχεται από τον πιο σπορτίφ, σε σύγκριση με τα SUV, χαρακτήρα του.
Αυτή η κίνηση είχε λογική, αφού τα μικρομεσαία crossover οχήματα που διακρίνονται για τα ενδιαφέροντα σχεδιαστικά τους στοιχεία έχουν αυξηθεί, και ταυτόχρονα η Kia κοιτάζει ολοένα και περισσότερο τις premium προτάσεις της αγοράς.
Η νέα «καρδιά» του Kia XCeed
Η αλλαγή του ανανεωμένου Kia ΧCeed έγκειται στον νέο τούρμπο κινητήρα 1.5 T-GDi, ο οποίος είναι κατά 14% ισχυρότερος από τον προηγούμενο, χωρητικότητας 1,4 λίτρων.
Ως αποτέλεσμα, η ισχύς έχει αυξηθεί από τους 140 στους 160 ίππους και, σε συνδυασμό με τη ροπή 253 Nm μεταξύ 1.500-3.500 στροφών, βοηθά ώστε το αμάξωμα των σχεδόν 1.500 κιλών να μετακινείται χωρίς κομπιάσματα.
Ταυτόχρονα, το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων συνεργάζεται αρμονικά με το νέο κινητήριο σύνολο, ενώ το ήπια υβριδικό σύστημα 48V, που αποθηκεύει ενέργεια κατά τη διαδικασία φρεναρίσματος για να την επαναφέρει κατά την κίνηση, συνεισφέρει θετικά στη διαδικασία κίνησης.
Η ποιότητα κύλισης παραμένει σε υψηλό επίπεδο και το XCeed συνεχίζει να είναι σχεδόν αθόρυβο. Οι αναρτήσεις είναι αρκετά σφιχτές, τη στιγμή που οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω παίζουν ρόλο… εξισορροπιστή ανάμεσα στον σπορ χαρακτήρα και στην άνεση.
Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές και το πλαίσιο διακρίνεται για τη στιβαρότητά του, με τις κλίσεις του αμαξώματος να παραμένουν ελάχιστες, ακόμη και όταν ο ρυθμός ανέβει.
Η κατανάλωση του CUV της Kia μπορεί να περιοριστεί αν επιλεγούν τα προφίλ Eco (κυρίως) ή Normal (δευτερευόντως), όμως μοιραία θα ανέβει εφόσον προτιμηθεί το Sport, που μεταξύ άλλων επιταχύνει την αλλαγή σχέσεων στις αυτόματες εκδόσεις, όπως στη «δική μας».
Kia XCeed: Εμφάνιση και εσωτερικό
Εμφανισιακά, η κλίση του πίσω μέρους φέρνει άμεσα στο νου κουπέ αμαξώματα, ενώ τα πλαίσια από χρώμιο διασφαλίζουν τη ζητούμενη νότα πολυτελείας.
Παράλληλα, η απόσταση 184 χιλιοστών από το έδαφος(με τροχούς 18 ιντσών όπως στη δοκιμή μας) είναι ο κυριότερος εκφραστής της δυνατότητας για λελογισμένες εκτός δρόμου αναζητήσεις.
Η high-tech εικόνα της καμπίνας, με την κεντρική οθόνη αφής 10,25 ιντσών και τον πίνακα οργάνων 12 ιντσών στην κορυφαία από πλευράς εξοπλισμού έκδοση Titanium, πλαισιώνει ιδανικά τη σύγχρονη, από κάθε άποψη, εργονομία.
Χωροταξικά, το κορεατικό CUV είναι ευρύχωρο εμπρός και πίσω, φιλοξενώντας άνετα τέσσερις επιβάτες με τις αποσκευές τους (χωρητικότητα 380 λίτρων).
Συνολικά, το Kia XCeed παραμένει μια ενδιαφέρουσα λύση, που ακροβατεί επιτυχώς μεταξύ σπορ και οικογενειακού χαρακτήρα, διαθέτοντας και πινελιές από πιο πολυτελή οχήματα, που το καθιστούν ελκυστικό σε μεγαλύτερο εύρος του αγοραστικού κοινού.
Kia XCeed – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.5 T-GDi > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 160 ίπποι/5.500 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 253 Nm/1.500-3.500 σ.α.λ. > ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 380-1.332 λτ. > ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (MHK X ΠΛ Χ ΥΨ): 4.395 Χ 1.825 Χ 1.495 (τροχοί 18”) σε χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.650 χλστ. > ΒΑΡΟΣ: 1.469 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,2 δλ.* > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 208 χλμ./ώρα* > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 9 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 135-141 γρ./χλμ.
*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ