H Jaguar Land Rover ξεκινά τις δοκιμές ενός Defender με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου
Η Jaguar Land Rover ανακοίνωσε ότι αναπτύσσει ένα πρωτότυπο ηλεκτρικό όχημα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου με βάση το νέο νέο Defender.
Για την Jaguar Land Rover τα ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου αποτελούν βασικό «μοχλό» του στόχου της να επιτύχει μηδενικές εκπομπές ρύπων στα οχήματά της έως το 2036 και μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα σε όλη την εφοδιαστική της αλυσίδα, τα προϊόντα και τις λειτουργίες της, έως το 2039, σύμφωνα με την στρατηγική Reimagine που ανακοινώθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο.
Τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το υδρογόνο, ως γνωστόν, παράγουν ηλεκτρική ενέργεια για να τροφοδοτήσουν έναν ηλεκτρικό κινητήρα, αποτελώντας, σύμφωνα με την Jaguar Land Rover την «συμπληρωματική λύση μαζί με τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία στο ταξίδι για μηδενικές εκπομπές ρύπων».
Το ίδιο γνωστό είναι ότι τα υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα παρέχουν υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και γρήγορο ανεφοδιασμό, σε συνδυασμό με ελάχιστη απώλεια αυτονομίας σε χαμηλές θερμοκρασίες, καθιστώντας έτσι την εν λόγω τεχνολογία ιδανική για μεγαλύτερα οχήματα ή εκείνα που λειτουργούν σε «ειδικό» περιβάλλον ως προς τις κλιματολογικές συνθήκες.
Από το 2018, ο αριθμός των FCEV σε παγκόσμιο επίπεδο έχει σχεδόν διπλασιαστεί, ενώ οι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου έχουν αυξηθεί περισσότερο από 20%. Μέχρι το 2030, οι προβλέψεις αναφέρουν ότι η χρήση οχημάτων με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου θα μπορούσε να φτάσει τα 10 εκατομμύρια, ενώ οι αντίστοιχοι σταθμοί ανεφοδιασμού τους 10.000.
Το Project Zeus της Jaguar Land Rover
Tο πρόγραμμα Project Zeus της Jaguar Land Rover χρηματοδοτείται εν μέρει από κρατικά κονδύλια του Advanced Propulsion Centre επιτρέποντας στους μηχανικούς να κατανοήσουν πώς ένα σύστημα κίνησης με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου μπορεί να βελτιστοποιηθεί για να προσφέρει απόδοση.
Όπως ανακοίνωσε σήμερα η βρετανική εταιρεία, το πρωτότυπο όχημα μηδενικών εκπομπών Defender FCEV θα ξεκινήσει τις δοκιμές του σε πραγματικές συνθήκες στα τέλη του 2021 στο Ηνωμένο Βασίλειο με στόχο να μετρηθούν χαρακτηριστικά του, όπως η ικανότητα της κατασκευής κατά την κίνηση εκτός δρόμου και η κατανάλωση καυσίμου.
Ο Ralph Clague, επικεφαλής του τμήματος Hydrogen ; Fuel Cells της Jaguar Land Rover, δήλωσε:
«Γνωρίζουμε ότι το υδρογόνο μπορεί να διαδραματίσει ρόλο στο μελλοντικό μείγμα κινητήρων σε ολόκληρη τη βιομηχανία μεταφορών και ταυτόχρονα με τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία να προσφέρει μια ακόμα λύση για μηδενικές εκπομπές και συγκεκριμένες δυνατότητες και απαιτήσεις των οχημάτων της Jaguar Land Rover.
«Η δουλειά που έγινε μαζί με τους συνεργάτες μας στο Project Zeus θα μας βοηθήσει στο ταξίδι μας για να γίνουμε μια εταιρεία απαλλαγμένη από εκπομπές άνθρακα έως το 2039, καθώς προετοιμάζουμε την επόμενη γενιά των οχημάτων μας με μηδενικές εκπομπές».