Subaru Οutback: Το λανσάρισμα της νέας γενιάς
H ναυαρχίδα των μοντέλων της ιαπωνικής εταιρείας εισέρχεται στην έκτη της γενιά και συνεχίζει να βασίζεται στις παραδοσιακές αξίες της Subaru, εστιάζοντας επίσης σε θέματα ασφάλειας, πρακτικότητας και ποιότητας.
To Subaru Outback ξεκίνησε την καριέρα του το 1995, τότε που ακόμα η λέξη crossover ήταν ακόμα μία άγνωστη έννοια. Συνδυάζοντας χαρακτηριστικά από στέισον και εκτός δρόμου οχήματα, το Outback έχτισε την δική του προσωπικότητα και ύστερα από πέντε γενιές έχει δημιουργήσει φανατικούς υποστηρικτές.
Σε αυτή την έκτη του γενιά, το Subaru Outback δείχνει σαν να θέλει να ξεφύγει από το πλαίσιο των crossover, χτυπώντας την πόρτα των πιο σκληροτράχηλων SUV. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι μήκος και πλάτος αυξήθηκαν (φθάνοντας στα 4.870 χλστ. και 1.875 χλστ. αντίστοιχα), αλλά το συνολικό ύψος παρέμεινε αμετάβλητο (1.675 χλστ.). Αυτό παρά το γεγονός ότι η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί στα 213 χλστ., ενώ οι σχεδιαστές της εταιρείας κατάφεραν να βελτιώσουν ελαφρά τις γωνίες προσέγγισης και ράμπας. Αξιοσημείωτη είναι τέλος η ικανότητα ρυμούλκησης με φρένα που φθάνει τους 2 τόννους.
Στην εξωτερική σχεδίαση εκτός από τις μεγαλύτερες διαστάσεις, δεσπόζει η εξαγωνική μάσκα της εταιρείας, οι τονισμένοι θόλοι των τροχών και οι προφυλακτήρες με τους αεραγωγούς και τις προστατευτικές ποδιές, που είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα της έκδοσης Adventure, μαζί τις μαύρες 18άρες ζάντες, τα μαύρα προστατευτικά στο πλάι, τις ράγες αντοχής βαρύτερου φορτίου, την μαύρη κεραία, με το λογότυπο σε πράσινη απόχρωση.
Στο εσωτερικό οι μεγαλύτερες διαστάσεις έχουν βελτιώσει τους χώρους που αναλογούν σε επιβάτες και αποσκευές, ενώ η πέμπτη πόρτα διαθέτει τώρα μία hands free λειτουργία, που επιτρέπει το άνοιγμα της με μία απλή κίνηση του αγκώνα (κάτι πολύ χρήσιμο εάν κάποιος κουβαλάει αποσκευές και μικροπράγματα). Στο νέο ταμπλό βρίσκεται ο ανασχεδιασμένος πίνακας οργάνων, αλλά την παράσταση κλέβει η νέα μεγάλη κάθετη οθόνη αφής 11,6 ιντσών, από την οποία μπορεί να ελεγχθεί μια ποικιλία λειτουργιών. Διαθέτει νέο λειτουργικό και είναι δυνατότητα σύνδεσης με smartphone, μέσ Apple CarPlay ή Android Auto.
Νέα πλατφόρμα για το Subaru Outback
Το νέο Subaru Outback βασίζεται στην νέα πλατφόρμα SGP (Subaru Global Platform) η οποία έχει εισαγάγει σημαντικές βελτιώσεις όσον αφορά την ακαμψία και συνεπώς την ασφάλεια, τους μειωμένους κραδασμούς και τον θόρυβο στο χώρο των επιβατών.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός boxer βενζινοκινητήρας των 2,5 λίτρων, ο οποίος έχει δεχθεί ένα πλήθος βελτιώσεων, όπως το σύστημα τροφοδοσίας, το οποίο είναι πλέον άμεσου ψεκασμού. Η ισχύς του φθάνει στους 169 ίππους στις 5.000-5.800 σ.α.λ., με την ροπή των 252 Nm να αποδίδεται στις 3.800 σ.α.λ. Στην μετάδοση συναντάμε και πάλι ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT), το οποίο επίσης έχει δεχθεί πλήθος βελτιώσεων, όπως η διεύρυνση της σχέσης μετάδοσης μεταξύ των δύο ιμάντων που κατέστησε δυνατή την αύξηση του αριθμού των “εικονικών” σχέσεων που διατίθενται στη χειροκίνητη χρήση και είναι πλέον 8.
Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει το σήμα κατατεθέν όλων των Subaru, που είναι η τετρακίνηση Symmetrical AWD, που συνεργάζεται με το Active Torque Split για την βέλτιστη κατανομή της ροπής κίνησης μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα ανάλογα με την πρόσφυση. Για τις πιο απαιτητικές εκτός δρόμου καταστάσεις το σύστημα X Mode διαθέτει δύο επιπλέον προγράμματα Snow/Dirt και Snow/Mud, ενώ υπάρχει και hill descent control για διατήρηση σταθερής ταχύτητας σε απότομες κατωφέρειες.
Σε ότι αφορά την ασφάλεια, η νέα ναυαρχίδα της Subaru εξοπλίζεται με την επόμενη γενιά EyeSight Driver Assist Technology, η οποία χρησιμοποιεί δύο κάμερες με διευρυμένη γωνία θέασης σε σύγκριση με το προηγούμενο σύστημα και ένα νέο λογισμικό αναγνώρισης για τη λειτουργία 11 ενεργών συστημάτων ασφαλείας, όπως τα: Lane Centering Function, Pre-Collision Braking System, Adaptive Cruise Control, Autonomous Emergency Steering, Lane Departure Warning, Lane Departure Prevention, Emergency Lane Keep Assist, Traffic Sign Recognition, Intelligent Speed Limiter και EyeSight Assist Monitor. Θα πρέπει να σημειωθεί πλέον ότι το σύστημα δεν προειδοποιεί τον οδηγό με ηχητικό σήμα, αλλά μέσω των απτικών δυνατοτήτων του νέου τιμονιού.