Nissan Qashqai: Η τεχνολογία αλουμινίου του ιαπωνικού SUV
Το νέο Nissan Qashqai θα είναι το πρώτο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας που θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη χρησιμοποιώντας σημαντικό αριθμό αλουμινένιων πάνελ χαμηλού βάρους.
Στο νέο Nissan Qashqai το καπό, οι πόρτες και τα μπροστινά φτερά είναι κατασκευασμένα από κράμα αλουμινίου, γεγονός που καθιστά το ιαπωνικό SUV ελαφρύτερο από τον προκάτοχό του κατά 60 κιλά. Αυτό βελτιώνει συγχρόνως την αποδοτικότητα και συνεπώς συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών ρύπων.
Η παραγωγή αλουμινίου στο εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland της Μ. Βρετανίας περιλαμβάνει την δεύτερη πολύ μεγάλη γραμμή πρέσας που λειτούργησε πέρυσι, καθώς και τον κυκλώνα, μια εγκατάσταση ανακύκλωσης που εκτοξεύει θραύσματα μετάλλων (σκραπ) 150 χλμ. την ώρα και μπορεί να χειριστεί περισσότερους από 7 τόνους μετάλλου την ώρα, εξασφαλίζοντας λιγότερα απόβλητα και μια πιο πράσινη διαδικασία παραγωγής.
Καθώς τα καπό και οι πόρτες σχηματοποιούνται, το σκραπ τεμαχίζεται και εξάγεται, διαχωρίζοντας τις ποιότητες του αλουμινίου. Ο διαχωρισμός αυτός διασφαλίζει ότι η Nissan μπορεί να επιστρέψει σκραπ υψηλής ποιότητας σε προμηθευτές για να το μετατρέψουν σε φύλλα κράματος αλουμινίου. Αυτό το σύστημα «εσωτερικής» ανακύκλωσης μειώνει τα απόβλητα και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα συμβάλλοντας στον στόχο της Nissan να επιτύχει την ουδετερότητα του άνθρακα στις δραστηριότητές της καθώς και στον κύκλο ζωής των προϊόντων της, έως το 2050.
Η ανακύκλωση σκραπ αλουμινίου εξοικονομεί περισσότερο από το 90% της ενέργειας που απαιτείται για τη δημιουργία συγκρίσιμης ποσότητας από πρώτες ύλες.
Ο Αντιπρόεδρος Παραγωγής Alan Johnson της Nissan Motor Manufacturing UK, δήλωσε:
«Συνεχίζουμε να αναζητούμε τρόπους για να κάνουμε τόσο τα οχήματά μας όσο και τη διαδικασία κατασκευής πιο βιώσιμη. Η χρήση ελαφρού αλουμινίου στο νέο Nissan Qashqai είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα».
Το Nissan Qashqai και το πρόγραμμα Nissan Green 2022
Το νέο Nissan Qashqai ακολουθεί το νέο Rogue που πωλείται στη Βόρεια Αμερική ως το δεύτερο παγκόσμιο μοντέλο για τη Nissan που διαθέτει εξαρτήματα αλουμινίου που παράγονται με τη διαδικασία «εσωτερικής» ανακύκλωσης κλειστού βρόχου. Η Nissan σκέφτεται να επεκτείνει την εφαρμογή αυτής της διαδικασίας σε μελλοντικά μοντέλα, καθώς και σε άλλα εργοστάσια.
«Συνεχίζουμε να βελτιώνουμε την αποδοτικότητα και τη βιωσιμότητα των κατασκευαστικών εργασιών μας και το Sunderland θα διαδραματίσει βασικό ρόλο στην εκπλήρωση της δέσμευσης της εταιρείας για ουδετερότητα άνθρακα», δήλωσε ο Alan Johnson.
Στο πλαίσιο του προγράμματος Nissan Green 2022, η Nissan στοχεύει να αντικαταστήσει το 30% των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται σε αυτοκίνητα που θα κατασκευαστούν το 2022, με υλικά που δεν βασίζονται σε νέους πόρους. Για να επιτευχθεί αυτό, η εταιρεία θα χρησιμοποιήσει ανακυκλωμένα υλικά και θα αναπτύξει βιοϋλικά, θα πραγματοποιήσει δραστηριότητες ανακύκλωσης τόσο στους προμηθευτές της όσο και εσωτερικά και θα επιδιώξει να μειώσει το βάρος των αμαξωμάτων των αυτοκινήτων της.