Mercedes GLB: οδηγούμε το οικογενειακό premium SUV

H Mercedes GLB αποτελεί την πρόταση της γερμανικής εταιρείας στην κατηγορία των οικογενειακών C-SUV.

Η Mercedes εμπλούτισε την γκάμα της με ένα αμιγώς οικογενειακό C-SUV στοχευμένο στην πρακτικότητα. Τη στιγμή που όλοι σπεύδουν να προσδώσουν έναν κουπέ χαρακτήρα στα SUV τους, η Mercedes επιλέγει έναν πιο τετραγωνισμένο σχεδιασμό, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, αγγίζοντας όμως παράλληλα το συναίσθημα του κοινού της, καθώς υπάρχουν οι εύλογες αναφορές στο αρχετυπικό σχήμα της G-Class. Όχι ότι το αμάξωμα χαρακτηρίζεται από επίπεδες επιφάνειες. Το αντίθετο. Όμως εκεί παραπέμπουν το πιο κάθετο παρμπρίζ και η εξίσου απότομη διαμόρφωση της πίσω πόρτας. Οι μικροί πρόβολοι εμπρός και πίσω έρχονται να υπογραμμίσουν τα εκτός δρόμου γονίδια της Mercedes GLB.

https://www.4troxoi.gr/files/images/articles/images/2019/11/MERCEDES%20GLB_02.jpg

Γύρω μας συναντάμε την προσδοκώμενη αίσθηση ποιότητας και πολυτέλειας, αλλά και το γνώριμο σχεδιασμό με τον παραλληλόγραμμο πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) της εταιρείας. Κάποιες επιπλέον πινελιές από αλουμίνιο στο ταμπλό, στις πόρτες και στην κεντρική κονσόλα προσδίδουν μια αίσθηση στιβαρότητας στην κατασκευή.

Mercedes GLB

Η εξασφάλιση πλούσιων εσωτερικών χώρων επιτυγχάνεται από το μεταξόνιο των 2.829 χλστ., που είναι κατά 10 εκ. μεγαλύτερο της πολυμορφικής B-Class. Καθόμαστε σε πιο όρθια θέση εν συγκρίσει με την GLA, η ορατότητα γύρω μας είναι εξαιρετική και ο χώρος πάνω από το κεφάλι μας είναι εντυπωσιακά πλούσιος. Η Mercedes καυχιέται πως είναι ο μεγαλύτερος της κατηγορίας, ενώ ιδιαίτερα ευρύχωρο είναι και το πορτ μπαγκάζ, με τη μεταφορική του ικανότητα να κυμαίνεται μεταξύ 560 και 1.755 λίτρων στη 5θέσια διαμόρφωση, επισήμανση που υπογραμμίζει το γεγονός πως η GLB μπορεί να παραγγελθεί και με μια τρίτη σειρά καθισμάτων, στην οποία θα βολευτούν ακόμα δύο επιβάτες. Τα πολυμορφικά στοιχεία του αυτοκινήτου συμπληρώνει η συρόμενη δεύτερη σειρά καθισμάτων (έξτρα στην 5θέσια εκδοχή).

Mercedes GLB

Πάντως, παρά το συρόμενο κάθισμα, η πρόσβαση στην τελευταία σειρά απαιτεί επιπλέον ευελιξία. Σύμφωνα με τη Mercedes, η τρίτη σειρά μπορεί να φιλοξενήσει επιβάτες αναστήματος έως 1,68 μ., στην πράξη όμως θα χωρέσουν οριακά και ψηλότεροι (1,80).

Mercedes GLB

Προαιρετικά η GLB είναι εξοπλισμένη και με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC, με πλήρη μεταβλητή κατανομή ροπής.

Στην κυπριακή αγορά παρουσιάζεται με τους αναβαθμισμένους τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες που αποδίδουν από 116 μέχρι 224 ίππους.

Ισχύς και απόδοση έχουν αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά κινητήρων, ενώ παράλληλα μειώθηκαν οι εκπομπές ρύπων.  

Η πρώτη εντύπωση έχει να κάνει με την εξαιρετική κύλιση που προσέφεραν όλες οι εκδόσεις που οδηγήσαμε, ακόμα κι εκείνες που φορούσαν τους μεγάλους τροχούς των 20 ιντσών.

Mercedes GLB

Εκτός δρόμου

Οι τετρακίνητες εκδόσεις μπορούν να εφοδιαστούν με το σύστημα μεταβλητής κατανομής της ροπής, το οποίο είχαμε την εμπειρία να γευτούμε σε μια χωμάτινη διαδρομή, όπου λόγω της καταρρακτώδους βροχής η πρόσφυση ήταν ελάχιστη, με τα ελαστικά να έχουν στομώσει από τη λάσπη. Εντούτοις, παρ’ ότι χρειαζόταν προσοχή, η κατάσταση δεν περιόρισε τη δυνατότητα κίνησης του αυτοκινήτου. Εν προκειμένω επελέγη το πρόγραμμα οδήγησης Οff-road, όπου η ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες κατανέμεται σε αναλογία 50:50. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ακόμα δύο προγράμματα, όπου διαφοροποιείται ο σχετικός λόγος: Eco/Comfort (80:20) και Sport (70:30). Εξαιτίας των συνθηκών, δεν πραγματοποιήθηκαν οι υπόλοιπες δοκιμασίες που είχε σχεδιάσει η εταιρεία προκειμένου να μας δείξει τις εκτός δρόμου δυνατότητες της GLB, στο πλαίσιο φυσικά των δεδομένων μιας SUV κατασκευής. Το σύστημα DSR (Downhill Speed Regulation) με το οποίο ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την ταχύτητα κατάβασης ανάμεσα στα 2 και τα 18 χλμ./ώρα, αποδεικνύεται επίσης χρήσιμο στις πιο οριακές καταστάσεις.

Φυσικά, το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, αρκετά από τα οποία είναι δανεισμένα από την S-Class. Αξιοποιεί την τελευταίας γενιάς κάμερα και ραντάρ «βλέποντας» μέχρι 500 μ. εμπρός, γεγονός που της δίνει τη δυνατότητα, υπό συνθήκες, να κινηθεί ημιαυτόνομα και να ρυθμίζει μόνη της την ταχύτητα πριν από στροφές, διασταυρώσεις ή πλατείες, αξιοποιώντας το Active Distance Assist DISTRONIC, που παίρνει πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης.