Ferrari Amalfi: Η νέα Roma με άλλο όνομα, περισσότερη ισχύ και φιλικό χαρακτήρα

Το νέο "εισαγωγικό" μοντέλο της Ferrari αποδίδει 631 ίππους και υπόσχεται προσβασιμότητα χωρίς να θυσιάζει τις επιδόσεις

Η Ferrari παρουσίασε επίσημα την Amalfi, το νέο της βασικό μοντέλο που διαδέχεται την Roma. Με περισσότερη δύναμη, νέο σχεδιασμό και ανανεωμένη αεροδυναμική, η Amalfi διατηρεί τη φιλοσοφία της προκατόχου της, αλλά πάει ένα βήμα παραπέρα – σε τεχνική και σε χαρακτήρα.

Παρότι βασίζεται στην ίδια αρχιτεκτονική με την Roma, η Ferrari υποστηρίζει ότι η Amalfi είναι ουσιαστικά ένα ολοκαίνουριο αυτοκίνητο. Σχεδόν κάθε πάνελ έχει αλλάξει, ενώ ο εμπρός τοποθετημένος twin-turbo V8 των 4,0 λίτρων έχει δεχθεί εκτεταμένες επεμβάσεις. Το αποτέλεσμα είναι 631 ίπποι (19 περισσότεροι από τη Roma) και 0-100 km/h σε 3,3 δευτερόλεπτα – μόλις 0,1 ταχύτερη, αλλά με αισθητά καλύτερη απόκριση στις μεσαίες σχέσεις, όπου και εστιάστηκε η εξέλιξη.

Στην ουσία, η Ferrari δεν έψαχνε απλώς νούμερα, αλλά μία πιο άμεση και πολιτισμένη εμπειρία. Η Amalfi είναι σχεδιασμένη για να προσεγγίσει νέους οδηγούς της μάρκας – και όχι μόνο τους «παραδοσιακούς» πελάτες. Σύμφωνα με τον υπεύθυνο εξέλιξης προϊόντων, Gianmaria Fulgenzi, το 50% των αγοραστών της Roma δεν είχαν οδηγήσει ποτέ ξανά Ferrari. Γι’ αυτό και στόχος ήταν η φιλικότητα, χωρίς εκπτώσεις στην απόδοση.

«Θέλαμε ένα αυτοκίνητο που να μην σε τρομάζει – να είναι εύκολο, ευχάριστο και προβλέψιμο. Αλλά ταυτόχρονα να μπορεί να σε ανταμείψει όταν το πιέζεις», σημείωσε ο Fulgenzi. Αυτό επιτεύχθηκε με μικρές αλλά ουσιαστικές λεπτομέρειες: ένας ελαφρύτερος εκκεντροφόρος για υψηλότερες στροφές, νέος εγκέφαλος Bosch από την 12Cilindri, αλλά και αεραγωγοί στα φανάρια που μειώνουν την αντίσταση και τροφοδοτούν καλύτερα τα τούρμπο.

Η ανανεωμένη αεροδυναμική συμπληρώνεται από νέο διαχύτη και ενεργή πίσω πτέρυγα με τρεις θέσεις – στη μέγιστη ρύθμιση προσθέτει 110 κιλά κάθετης δύναμης σε σχέση με τη Roma. Επίσης, το νέο brake-by-wire σύστημα αντικαθιστά την κλασική υδραυλική πέδηση με ένα ηλεκτρονικό setup που διατηρεί την αίσθηση και την απόδοση του φρεναρίσματος σταθερή σε κάθε συνθήκη. Αυτό, λέει η Ferrari, κάνει το αυτοκίνητο ασφαλέστερο και πιο εύχρηστο στην καθημερινότητα.

Η οδική συμπεριφορά προσαρμόζεται μέσω των γνωστών προγραμμάτων οδήγησης: ήσυχο και σταθερό για χαλαρές διαδρομές με οικογένεια, αλλά και ικανό για απολαυστική οδήγηση όταν είσαι μόνος και ψάχνεις ένταση.

Σχεδιαστικά, η Amalfi ακολουθεί τη γραμμή της Roma, με πιο ώριμο και σύγχρονο ύφος. Το εμπρός μέρος είναι εντελώς νέο, εμπνευσμένο από την Purosangue, ενώ όλα τα εξωτερικά πάνελ έχουν επανασχεδιαστεί – εκτός από το γυάλινο μέρος της καμπίνας. «Δεν θέλαμε να επαναλάβουμε τον εαυτό μας, αλλά να διατηρήσουμε την οικογενειακή ταυτότητα», δήλωσε ο επικεφαλής σχεδίασης Flavio Manzoni.

Η καμπίνα έχει επανασχεδιαστεί με πιο «γλυπτική» προσέγγιση – η νέα κεντρική κονσόλα (“bridge”) κατασκευάζεται από ένα συμπαγές κομμάτι αλουμινίου, ενώ τη συνοδεύουν τρεις οθόνες: 10,25" στο κέντρο, 15,6" πίσω από το τιμόνι και 8,8" για τον συνοδηγό.

Το σημαντικότερο όμως είναι πως επιστρέφουν τα φυσικά κουμπιά στο τιμόνι – συμπεριλαμβανομένου του πολυπόθητου start/stop – ανταποκρινόμενοι στο αίτημα των πελατών για πιο διαισθητική χρήση.

Όσο για την αλλαγή ονόματος από Roma σε Amalfi, ο Enrico Galliera το εξήγησε ως εξής: «Όταν αγοράζεις έναν πίνακα ζωγραφικής, έχει σημασία και το όνομά του. Ένα νέο έργο αξίζει ένα νέο όνομα».

Η Ferrari Amalfi θα ξεκινήσει τις παραδόσεις στις αριστεροτίμονες αγορές στις αρχές του 2026, ενώ θα ακολουθήσουν και οι δεξιοτίμονες εκδόσεις. Στην Ιταλία ξεκινά από τις €240.000. Παράλληλα, η Roma Spider θα παραμείνει στη γκάμα, μέχρι να παρουσιαστεί αργότερα και ανοιχτή έκδοση της Amalfi. 

Πήρες Ζάναξ; Όχι, βρήκα το γκάζι! | SpeedΖone Podcast EP78