Η Lancia επιβεβαίωσε πως το 2026 θα φέρει ξανά στους δρόμους τη Delta HF Integrale – ένα από τα πιο θρυλικά ονόματα στην ιστορία των hot hatches και του ράλι. Η επιστροφή της έρχεται περισσότερες από τρεις δεκαετίες μετά την παύση παραγωγής της αρχικής έκδοσης το 1994, δίνοντας νέα ζωή σε έναν μύθο που σφυρηλατήθηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.
Το όνομα Integrale θα επανέλθει από τη νέα χρονιά ως σήμα κατατεθέν των κορυφαίων εκδόσεων της φίρμας. Εκτός από τη νέα Delta, την εμβληματική πεντάθυρη με αγωνιστικό DNA, το λογότυπο HF Integrale θα κοσμήσει και τη νέα ναυαρχίδα Gamma – ένα μεσαίο coupe SUV που βασίζεται στο DS No8 και αναμένεται επίσης το 2026.
Η ανακοίνωση ήρθε με αφορμή την παρουσίαση του νέου Ypsilon Rally6 HF Racing, του δεύτερου ράλι-σπεκ αυτοκινήτου που αποκαλύπτει η Lancia από την επιστροφή της στους αγώνες πέρυσι με το Ypsilon Rally4 HF Racing. Στη ράλι έκδοση, το Ypsilon αποδίδει έως 209 ίππους από έναν τρικύλινδρο 1.2 turbo κινητήρα, συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων και εφοδιάζεται με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Ωστόσο, οι επιδόσεις στους δημόσιους δρόμους έχουν διαφορετική πηγή: το ηλεκτρικό Ypsilon HF, που λανσαρίστηκε το 2024, βασίζεται στην πλατφόρμα e-CMP του ομίλου Stellantis και φορά το ίδιο σύνολο 278 ίππων και 254 lb ft ροπής που βρίσκουμε στις ηλεκτρικές εκδόσεις των Peugeot e-208 GTi, Alfa Romeo Junior Veloce και Abarth 600e. Αντίστοιχη προσέγγιση φαίνεται πως θα ακολουθήσει και η νέα Delta HF Integrale, η οποία αναμένεται να μοιράζεται τεχνική βάση με το Vauxhall Mokka.
Η ηλεκτρική έκδοση θα περιλαμβάνει μηχανικό μπλοκέ διαφορικό, υδραυλικούς αναστολείς τερματισμού και αντιστρεπτική δοκό στον πίσω άξονα, ενώ το τιμόνι θα είναι ρυθμισμένο για πιο άμεση αίσθηση. Όλα δείχνουν πως η Lancia στοχεύει σε ένα καθημερινό, αλλά σοβαρά ρυθμισμένο οδηγικά ηλεκτρικό hot hatch – ένα είδος που ελάχιστοι τολμούν σήμερα.
Παρ’ όλα αυτά, το ενδεχόμενο επιστροφής ενός θερμικού HF Integrale δεν έχει κλείσει οριστικά. Ο Alain Favey της Peugeot άφησε να εννοηθεί πως ακόμη δεν έχει αποκλειστεί η κατασκευή ενός νέου GTi με κινητήρα εσωτερικής καύσης – κάτι που ενδεχομένως θα μπορούσε να ανοίξει τον δρόμο και για μια αντίστοιχη έκδοση της Delta.
Η πρώτη Delta παρουσιάστηκε το 1979 ως ένα συμβατικό οικογενειακό hatchback. Οι δυνατές εκδόσεις HF και HF 4WD ήρθαν το 1983 και 1986 αντίστοιχα, όμως ήταν το 1987 που η Lancia έκανε το μεγάλο βήμα: εισήγαγε την ονομασία Integrale με σκοπό να φέρει την Delta στο προσκήνιο των αγώνων ράλι. Από την πρώτη, αριστεροτίμονη 8v με 182 ίππους, έως την πιο δυνατή 16v με 197 ίππους και δεξιοτίμονη διάταξη, η σειρά εξελίχθηκε σε εμβληματική φιγούρα της εποχής του Group A.
Αν και οι κανονισμοί της WRC απαιτούσαν τουλάχιστον 5000 μονάδες ετησίως για ομολογκασιόν, η δημοτικότητα του μοντέλου εκτόξευσε την παραγωγή – έως και 45.000 Integrale είχαν κατασκευαστεί μέχρι το 1993. Από τότε, πολλές προσπάθειες αναβίωσης ή παραλλαγής του εμφανίστηκαν – από το 300 ίππων Futurista της Automobili Amos, έως την 640 ίππων Grassi 044S, ένα «τέρας» εμπνευσμένο από τη θρυλική Delta S4.
Το 2026, όμως, δεν θα είναι απλώς μια ρετρολαγνική αναβίωση. Θα είναι μια νέα αρχή για την πιο σκληροτράχηλη εκδοχή της Lancia. Και αυτήν τη φορά, το μέλλον δείχνει ηλεκτρικό – αλλά όχι λιγότερο σκληροπυρηνικό.
Πήρες Ζάναξ; Όχι, βρήκα το γκάζι! | SpeedΖone Podcast EP78