Η Ferrari παραδέχεται επίσημα πως έκανε λάθος με την αντικατάσταση των φυσικών κουμπιών από απτικά χειριστήρια στο τιμόνι και γυρίζει πλέον σε πιο παραδοσιακές λύσεις, ξεκινώντας με το νέο μοντέλο Amalfi.
Η απόφαση είναι αποτέλεσμα έντονης ανατροφοδότησης από τους ίδιους τους πελάτες της, που διαμαρτυρήθηκαν για την πολυπλοκότητα των νέων touch-sensitive επιφανειών – ειδικά σε ένα περιβάλλον όπου η οδηγική συγκέντρωση είναι κρίσιμη. Μαζί με τα φυσικά κουμπιά, επιστρέφει και το κλασικό start/stop, το οποίο θεωρήθηκε απαραίτητο όχι μόνο για πρακτικούς λόγους, αλλά και για τη συναισθηματική του αξία.
Όπως εξήγησε ο εμπορικός διευθυντής της Ferrari, Enrico Galliera, η υιοθέτηση των απτικών χειριστηρίων ξεκίνησε από την SF90 – την πιο high-tech Ferrari της εποχής της – με στόχο την ταχύτερη αλληλεπίδραση, εμπνευσμένη από τη χρήση smartphone. «Το σκεπτικό ήταν πως, όσο πιο εξοικειωμένος γίνεσαι με την αφή, τόσο πιο γρήγορα εκτελείς τις εντολές. Σε θεωρητικό επίπεδο, αυτό είναι σωστό», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Όμως η πράξη αποδείχθηκε διαφορετική: «Το πρόβλημα ήταν ότι, αντίθετα με το κινητό, στο αυτοκίνητο οδηγείς. Και αυτό αντιστρατεύεται τον βασικό μας στόχο: τα μάτια στον δρόμο και τα χέρια στο τιμόνι», συμπλήρωσε ο Galliera.
Παραδέχθηκε ότι η αρχική προσέγγιση ήταν υπερβολικά προχωρημένη και όχι απολύτως κατάλληλη για χρήση εντός οχήματος. «Ήταν μια απόφαση με βάση το πάθος για καινοτομία, αλλά τελικά συνειδητοποιήσαμε πως το σύστημα δεν ήταν 100% συμβατό με τις ανάγκες της πραγματικής οδήγησης», δήλωσε με ειλικρίνεια.
Στο εξής, λοιπόν, η Ferrari θα υιοθετήσει μια πιο ισορροπημένη προσέγγιση: οι πιο συχνές λειτουργίες θα εκτελούνται μέσω φυσικών κουμπιών, ενώ τα ψηφιακά στοιχεία θα παραμένουν για πιο δευτερεύουσες λειτουργίες. Και φυσικά, το εμβληματικό start/stop – «ένα κομμάτι της ιστορίας της Ferrari» όπως το χαρακτήρισε – θα βρίσκεται στη θέση του, εκεί όπου πρέπει.
Όπως επιβεβαίωσε ο Galliera, η αλλαγή αυτή δεν θα περιοριστεί μόνο στην Amalfi: «Το νέο σετάρισμα θα εφαρμοστεί σε κάθε νέα Ferrari που θα παρουσιάζεται στο εξής. Θα επαναπροσδιορίσουμε τη σχέση ανάμεσα σε φυσικά και ψηφιακά κουμπιά».
Με λίγα λόγια, η Ferrari αναγνωρίζει πως η τεχνολογία πρέπει να υπηρετεί την εμπειρία οδήγησης – και όχι να την επισκιάζει.