Νέο Nissan Leaf 2025: Ηλεκτρικό SUV με φρέσκια ταυτότητα

Το ολοκαίνουριο, τρίτης γενιάς Nissan Leaf αναμένεται να αποκαλυφθεί επίσημα αργότερα μέσα στον Ιούνιο, λίγους μήνες μετά τις πρώτες επίσημες εικόνες που έδωσε στη δημοσιότητα η ιαπωνική εταιρεία.

Ηλεκτρική επανάσταση σε SUV μορφή – Πιο κομψό, πιο αεροδυναμικό, και πάντα made in UK

Πρόκειται για τη νέα εποχή του πρώτου μαζικής παραγωγής ηλεκτρικού αυτοκινήτου παγκοσμίως, που πρωτοεμφανίστηκε το 2011 και έχει πουλήσει πάνω από 700.000 μονάδες.

Από χάτσμπακ σε crossover: Μια Leaf αλλιώτικη απ’ τις άλλες

Σύμφωνα με τον Richard Candler, επικεφαλής στρατηγικής προϊόντων της Nissan, το νέο Leaf ενσωματώνει τις εμπειρίες από τις δύο προηγούμενες γενιές και σκοπός είναι να ισορροπήσει το “συναισθηματικό με το λογικό” – δηλαδή να φαίνεται εντυπωσιακό και ταυτόχρονα να εξυπηρετεί τις καθημερινές ανάγκες μιας οικογένειας. Πλέον, το Leaf αφήνει πίσω του τον ρόλο του οικογενειακού χάτσμπακ και μεταμορφώνεται σε SUV τύπου crossover, με πιο ψηλή θέση οδήγησης και εντυπωσιακό design.

Το αμάξωμα έχει coupe αισθητική, αλλά παραμένει πρακτικό, με εξαιρετική αεροδυναμική (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,25Cd έναντι 0,28Cd του απερχόμενου μοντέλου). Το στυλ αντλεί έμπνευση από το Nissan Chill-Out concept του 2021, με χαρακτηριστικά όπως τα φώτα-μπουμεράνγκ και τις ιδιαίτερες ζάντες (σε πιο μικρό μέγεθος από το πρωτότυπο).

Σχεδίαση με σκοπό: Στυλ & αεροδυναμική μαζί

Η νέα “μούρη” του Leaf περιλαμβάνει φωτεινή μπάρα καθ’ όλο το πλάτος, ένα φωτιζόμενο σήμα της Nissan, κρυφές λαβές στις πίσω πόρτες (υψηλά στην κολόνα C για coupe εμφάνιση) και θύρα φόρτισης στο εμπρός αριστερό φτερό. Επίσης, υπάρχουν ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία όπως κινούμενες γρίλιες στο εμπρός μέρος, αεροδυναμικές ζάντες και επίπεδο δάπεδο. Ακόμα και η ηλιοροφή είναι ηλεκτροχρωματική, κάτι που επέτρεψε στους σχεδιαστές να “κατεβάσουν” το ύψος του οχήματος κατά 12 χιλιοστά.

Αν και δεν έχουν δημοσιευθεί ακόμα φωτογραφίες του εσωτερικού, αναμένεται να δανείζεται αρκετά στοιχεία από το μεγαλύτερο Ariya, με διπλές οθόνες, νέα Google-powered infotainment και συνδυασμό φυσικών και “κρυφών” χειριστηρίων μέσα σε διακοσμητικά πάνελ (τύπου “ψεύτικο ξύλο”).

Πλατφόρμα, αυτονομία και φόρτιση

Το νέο Leaf θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα CMF-EV με τα Ariya και Renault Megane E-Tech. Αναμένεται να διατίθεται με μπαταρίες 63kWh και 87kWh. Αν ισχύσει αυτό, οι βασικές εκδόσεις θα προσφέρουν αυτονομία 280-300 μιλίων (~450-480 χλμ), ενώ οι κορυφαίες εκδόσεις μπορεί να ξεπεράσουν και τα 350 μίλια (~560 χλμ). Η μέγιστη ταχύτητα φόρτισης θα είναι πιθανότατα 130kW, κάτι που σημαίνει φόρτιση 20–80% σε περίπου 30 λεπτά – αξιοπρεπές, αν και όχι κορυφαίο για τα σημερινά δεδομένα.

Made in UK – όπως πάντα

Το Leaf θα συνεχίσει να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland, κάτι που ισχύει από το 2013. Εκεί θα παράγεται και η επόμενη γενιά Juke (από το 2026), καθώς και το αμιγώς ηλεκτρικό Qashqai που έρχεται σύντομα.


Αναδρομή: Οι τρεις γενιές Leaf

1η γενιά (2011–2017)
Το πρώτο Leaf αποτέλεσε ορόσημο – το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής. Αρχικά κατασκευαζόταν στην Ιαπωνία με μπαταρία 24kWh και αυτονομία 109 μιλίων (~175 χλμ). Το 2013 ξεκίνησε και η παραγωγή στη Μ. Βρετανία. Αργότερα προστέθηκε και έκδοση με 30kWh και 155 μίλια (~250 χλμ) αυτονομία. Πουλήθηκαν πάνω από 500.000 μονάδες.

2η γενιά (2018–2024)
Όταν ήρθε το δεύτερο Leaf, ο ανταγωνισμός είχε ήδη φουντώσει. Το μοντέλο απέκτησε πιο μοντέρνο design, μεγαλύτερη μπαταρία (έως 62kWh) και αυτονομία έως 239 μίλια (~385 χλμ). Επίσης, παρουσίασε το σύστημα “e-Pedal” για οδήγηση με ένα πεντάλ, που άλλαξε τα δεδομένα στις αστικές μετακινήσεις.

3η γενιά (2025–σήμερα)
Με SUV ταυτότητα και φουλ τεχνολογία, το Leaf 3 κάνει στροφή στο design και τη φιλοσοφία, κρατώντας όμως τη δέσμευση για προσιτή, καθημερινή ηλεκτροκίνηση. Από πρωτοπόρος… σε μοντέρνο crossover. Ο κύκλος έκλεισε – ή μόλις άνοιξε ξανά;