
Peugeot Proxima: με άρωμα Le Mans

Το Peugeot Proxima δεν ήταν ένα hypercar παραγωγής, ούτε ένα αγωνιστικό. Ήταν ένα γλυπτό ταχύτητας και τεχνολογίας για το δρόμο.
Στα μέσα της δεκαετίας του ’80, όταν το μέλλον φαινόταν ακόμα μαγικό και γεμάτο υποσχέσεις για ιπτάμενα αυτοκίνητα και διαστημικά ταξίδια, η Peugeot παρουσίασε ένα πρωτότυπο που έμοιαζε βγαλμένο από ταινία επιστημονικής φαντασίας. Το Peugeot Proxima, που έκανε την εμφάνισή του το 1986, ήταν κάτι παραπάνω από ένα σχεδιαστικό πείραμα: ήταν μια άσκηση τεχνολογίας, φουτουρισμού και –για τους πιο υποψιασμένους– ένας φόρος τιμής στη δόξα του Le Mans.
Το όραμα του μέλλοντος
Το Proxima σχεδιάστηκε από το σχεδιαστικό κέντρο της Peugeot, υπό την επίβλεψη του Γάλλου σχεδιαστή Gérard Welter, ο οποίος υπήρξε και επικεφαλής της Peugeot Talbot Sport την ίδια εποχή. Δεν ήταν απλώς ένας σχεδιαστής – είχε πάθος με τους αγώνες, ειδικά με τις 24 Ώρες του Le Mans, όπου η Peugeot ήθελε να επιστρέψει δυναμικά.
Το αμάξωμα του Proxima θύμιζε κάψουλα διαστημοπλοίου. Είχε μεγάλη γυάλινη θόλο, δύο θέσεις (1+1), τρομερά χαμηλό προφίλ και... όχι ακριβώς πόρτες, αλλά ένα ανερχόμενο κάλυμμα σαν canopy. Ήταν ντυμένο με ανθρακονήματα και συνθετικά υλικά που μείωναν το βάρος, ενώ κάτω από το καπό του κρυβόταν ένας V6 24βάλβιδος biturbo κινητήρας 600 ίππων – εντελώς εξωφρενικός για την εποχή.
Η τεχνολογία που προμήνυε το Le Mans
Αν και το Proxima δεν σχεδιάστηκε για να τρέξει σε πίστα, κουβαλούσε στοιχεία από τον κόσμο του motorsport – και ειδικά από το Le Mans. Η Peugeot στα μέσα της δεκαετίας του ’80 άρχισε να καλλιεργεί τη σκέψη για επιστροφή στον θρυλικό αγώνα, κάτι που θα υλοποιούσε λίγο αργότερα με τα 905 και 908. Το Proxima, με την τεχνολογία αιχμής και την εμμονή στη δυναμική, υπήρξε εν μέρει μια πρόγευση αυτής της φιλοσοφίας.
Το αυτοκίνητο διέθετε τετρακίνηση και τετραδιεύθυνση, στοιχεία που συναντάμε σε αγωνιστικά πρωτότυπα για καλύτερη σταθερότητα και ελιγμούς. Είχε ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις και ένα πρωτοποριακό για την εποχή head-up display, που θα μπορούσε να προέρχεται από πιλοτήριο μαχητικού. Όλα αυτά ήταν καινοτομίες που αργότερα η Peugeot υιοθέτησε – έμμεσα ή άμεσα – στα αγωνιστικά της project.
Παρακολουθήστε εδώ: Ο Max σημαδεύτηκε, η McLaren συνέχισε | SpeedΖone Podcast EP76
Διαβάστε εδώ: Οι μάγκες δεν υπάρχουν πια, τους πάτησε το τρένο
Διαβάστε ακόμη: Όταν η πίστα γονάτισε μπροστά σε έναν ανίκητο θρύλο