Nissan Leaf 2025: Νέα γενιά με στυλ SUV και σύγχρονη τεχνολογία

Το πλήρως ανανεωμένο Nissan Leaf παρουσιάζεται φέτος με εντελώς διαφορετική φιλοσοφία, αφού για πρώτη φορά υιοθετεί τον χαρακτήρα ενός crossover SUV με αυξημένη απόσταση από το έδαφος.

Το νέο μοντέλο παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο τον Μάρτιο και η έκδοση παραγωγής θα αποκαλυφθεί επίσημα στο δεύτερο εξάμηνο του 2025.

Πρόκειται για την τρίτη γενιά του Leaf, η οποία αντικαθιστά το μοντέλο δεύτερης γενιάς που κυκλοφορούσε από το 2018 έως το 2024. Το πρώτο Leaf έκανε πρεμιέρα το 2011, καθιερώνοντάς το ως ένα από τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ευρείας παραγωγής.

Παρόλο που το νέο μοντέλο δεν έχει το «βάρος» καινοτομίας του πρώτου Leaf, η Nissan φιλοδοξεί να το επαναφέρει δυναμικά στην αγορά των ηλεκτρικών, διεκδικώντας μεγαλύτερο μερίδιο.

Επανασχεδιασμός με επιρροές από concept

Η σχεδίαση του νέου Leaf διαφοροποιείται ριζικά από τις προηγούμενες εκδόσεις. Εμπνέεται από το πρωτότυπο Chill-Out του 2021, διατηρώντας στοιχεία όπως τα φωτιστικά σώματα τύπου "boomerang" και τον ιδιαίτερο σχεδιασμό των ζαντών – αν και σε μικρότερες διαστάσεις.

Το μπροστινό μέρος χαρακτηρίζεται από μία αιχμηρή "μύτη", φωτιζόμενο λογότυπο και ενιαία φωτεινή γραμμή, ενώ στις πόρτες υπάρχουν ενσωματωμένες χειρολαβές. Οι πίσω χειρολαβές είναι κρυμμένες ψηλά στην πίσω κολόνα, δίνοντας την αίσθηση κουπέ. Η θύρα φόρτισης βρίσκεται στο εμπρός αριστερό φτερό.

Παρά την πιο σπορ σιλουέτα, η Nissan υπόσχεται ευρυχωρία και οικογενειακό χαρακτήρα, καθιστώντας το νέο Leaf ανταγωνιστικό απέναντι σε μοντέλα όπως το Skoda Elroq, το Kia EV3, το Volvo EX30 και το Smart #1.

Το εσωτερικό δεν έχει ακόμη αποκαλυφθεί, όμως αναμένεται να δανείζεται σχεδιαστικά στοιχεία από το μεγαλύτερο Ariya, με δύο οθόνες, ενσωματωμένα χειριστήρια σε επενδύσεις (όπως το "ξύλινο" πάνελ του Ariya) και το νέο infotainment με υποστήριξη Google, όπως και στο νέο Qashqai.

Τεχνικά χαρακτηριστικά και αυτονομία

Η Nissan δεν έχει δώσει ακόμα πολλές τεχνικές λεπτομέρειες, ωστόσο επιβεβαιώνει ότι το νέο Leaf θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-EV, κοινή με τα Ariya, Renault Mégane E-Tech και Scenic E-Tech.

Θα χρησιμοποιεί επίσης τη νέα μονάδα ηλεκτροκίνησης «τρία σε ένα», ενώ πιθανό είναι να προσφέρεται με μπαταρίες 63kWh και 87kWh. Αν ισχύει αυτό, η βασική έκδοση θα έχει αυτονομία περίπου 450–480 χιλιόμετρα, ενώ οι κορυφαίες εκδόσεις θα ξεπερνούν τα 560 χλμ. με μία μόνο φόρτιση.

Η ταχύτητα φόρτισης αναμένεται να φτάνει τα 130kW, αρκετή για φόρτιση από 20% έως 80% σε περίπου 30 λεπτά — ικανοποιητικό, αν και όχι το κορυφαίο στην κατηγορία.

Παρά τις σημαντικές αλλαγές, το νέο Leaf θα συνεχίσει να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Nissan στο Σάντερλαντ, στο Ηνωμένο Βασίλειο. Εκεί θα παράγεται και η επόμενη γενιά του Nissan Juke (το 2026), καθώς και το επερχόμενο ηλεκτρικό Qashqai.