Οι μπαταρίες των VW ID.3 και ID.4

Τα ηλεκτρικά VW ID.3 και ID.4 εξοπλίζονται με μπαταρίες με έως και τέσσερις διαφορετικές χωρητικότητες που προσδίδουν διαφορετικά χαρακτηριστικά αυτονομίας και φόρτισης.

Τα ηλεκτρικά ID.3 και ID.4 είναι διαθέσιμα με έως και τέσσερις στο σύνολο διαφορετικές μπαταρίες, με κοινά ωστόσο δομικά χαρακτηριστικά, καλύπτοντας έτσι τις ποικίλες ανάγκες αυτονομίας (και τιμής φυσικά) των απανταχού καταναλωτών.

Το ID.3, το πρώτο μοντέλο της VW το οποίο βασίζεται στο δάπεδο ΜΕΒ του γερμανικού ομίλου, εξοπλίζεται στη βασική του έκδοση με μια μπαταρία ιόντων λιθίου με ωφέλιμη χωρητικότητα 45 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία έως και 352 χλμ. Η ενδιάμεση έκδοση «φορά» έναν συσσωρευτή ενέργειας με καθαρή αποθηκευτική δυναμική 58 kWh που εγγυάται εμβέλεια 426 χλμ., με βάση το πρωτόκολλο WLTP.

Η «μεγάλη» έκδοση του ID.3 φιλοξενεί με τη σειρά της μια μπαταρία με ωφέλιμη χωρητκότητα 77 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία έως και 549 χλμ.

Στην περίπτωση του ID.4, η VW ακολουθεί ανάλογη τακτική, με τις διαθέσιμες επιλογές να αφορούν δύο μπαταρίες με ωφέλιμη χωρητικότητα 52 και 77 kWh, οι οποίες εξασφαλίζουν μέγιστη αυτονομία 346 και 522 χλμ., αντίστοιχα.

Την «77άρα» μπαταρία «φορά» και η σπορ έκδοση GTX του νέου ID.4 προσφέροντας αυτονομία 480 χλμ.

Οι μονάδες κίνησης των VW ID.3 και ID.4

Η βασική, ως προς την μπαταρία, έκδοση του ID.3 εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς αποδίδοντας 150 ίππους. Οι δύο επόμενες εκδόσεις του γερμανικού χάτσμπακ είναι διαθέσιμες με έναν επίσης ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος αποδίδει 146 ή 204 ίππους στην περίπτωση της «58άρας» μπαταρίας και 204 ίππους σε εκείνη της «77άρας».

Ισχύ 204 ίππων αποδίδει και η έκδοση με την μπαταρία των 77 kWh στο ID.4, σε αντίθεση με την «52άρα», η οποία είναι διαθέσιμη στο γερμανικό E-SUV με απόδοση 148 ή 170 ίππων.

MEB

Η δομή της μπαταρίας των VW ID.3 και ID.4

Το σύστημα μπαταρίας των ID.3 και ID.4 αποτελείται από προφίλ αλουμινίου διαθέτοντας ευέλικτη σχεδίαση. Κάθε «διαμέρισμα» της μπαταρίας διαθέτει μια μονάδα που περιλαμβάνει 24 κελιά σε συνδυασμό με ένα εύκαμπτο εξωτερικό περίβλημα. Η μπαταρία των 45 kWh περιέχει επτά μονάδες, εκείνη των 52 kWh οκτώ μονάδες και η «58άρα» εννέα μονάδες – σε κάθε περίπτωση οι τελευταίες βρίσκονται εγκατεστημένες σε δέκα «διαμερίσματα».

Η μπαταρία των 77 kWh αποτελείται από δώδεκα μονάδες σε δώδεκα στο σύνολο διαμερίσματα. Το μήκος της μεγάλης μπαταρίας είναι 182 εκατοστά, ενώ στις άλλες δύο το τελευταίο φτάνει στα 142 εκατ. Και οι δύο παραλλαγές του συσσωρευτή ενέργειας έχουν πλάτος 145 εκατ. και ύψος 14 εκατ, ενώ το βάρος τους ανέρχεται σε περίπου 320 και 500 κιλά.

Ανάλογα με το μέγεθος της, κάθε μπαταρία εξοπλίζεται με έως και τρία συστήματα εγκατεστημένα στο περίβλημά της που παρακολουθούν την τάση και την θερμοκρασία της μονάδας.

Σε όλες τις περιπτώσεις, η μπαταρία είναι τοποθετημένη χαμηλά, ανάμεσα στους άξονες, εξασφαλίζοντας ιδανική κατανομή των μαζών. Από εκεί και πέρα, το περίβλημα της μπαταρίας εδράζεται στο «σώμα» των ID.3 και ID.4, συμβάλλοντας έτσι σημαντικά στην ενίσχυση της ακαμψίας τους.

Τα συστήματα μπαταριών των ID.3 και ID.4 εξελίχθηκαν και παράγονται σήμερα στο εργοστάσιο της Volkswagen Group Components στο Braunschweig σε έναν χώρο με επιφάνεια ίση με εννέα γήπεδα ποδοσφαίρου, με ρυθμό 500.000 μονάδων σε ετήσια MEB.

Όπως ανακοινώνει η VW, η παραγωγή επιμέρους συστημάτων των εν λόγω μπαταριών πραγματοποιείται και σε άλλες μονάδες της εταιρείας ανά τον κόσμο, όπως στη Foshan και την Anting στην Κίνα – στο μέλλον στο «παιχνίδι» αναμένεται να μπουν τα εργοστάσια του ομίλου στην Chattanooga των ΗΠΑ και στη Mlada Boleslav της Τσεχίας.

H φόρτιση των μπαταριών των ID.3 και ID.4

Οι μπαταρίες των ID.3 και ID.4 προσφέρουν δυνατότητα φόρτισης σε πηγές συνεχούς και εναλλασσόμενου ρεύματος. Χρησιμοποιώντας επιτοίχιο φορτιστή στο σπίτι η μέγιστη ισχύς φόρτισης φτάνει έως και τα 11 kW, ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας. Σε σταθμό φόρτισης DC υψηλής ισχύος, τα  ID.3 και ID.4 που εφοδιάζονται με μπαταρία με καθαρή ενεργειακή περιεκτικότητα 45 ή 52 kWh μπορούν να φορτιστούν με μέγιστη ισχύ 50 kW ή προαιρετικά έως και τα 100 kW.

Το ID.3 με την μπαταρία των 58 kWh διαχειρίζεται ισχύ έως και 100 kW, την ώρα που η μπαταρία των 77 kWh μπορεί να υποστηρίξει φόρτιση έως 125 kW. Αυτό σημαίνει ότι τα ID.3 και ID.4 με την μεγαλύτερη έκδοση της μπαταρίας μπορούν να ανακτήσουν ενέργεια από DC ταχυφορτιστή για την κάλυψη 320 χλμ., σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, σε περίπου 30 λεπτά.

VW ID.3