
Elon Musk: Ο μεγαλύτερος εχθρός της Tesla

Η Tesla ανέκαθεν ως εταιρεία είχε συνώνυμο, και αυτό ήταν το όνομα του ιδρυτή της: Elon Musk.
Υποθετικά μιλώντας, αν η Tesla αρχίσει να χάνει έδαφος στην αγορά, ο μεγαλύτερος παράγοντας που θα ευθύνεται για αυτό δε θα είναι η BYD, η Mercedes ή η BMW. Δε θα είναι η επιβράδυνση της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Ούτε καν οι πολιτικές των κυβερνήσεων που επηρεάζουν τις επιδοτήσεις. Θα είναι ένας και μόνο άνθρωπος: ο Elon Musk.
Και όχι επειδή έχασε το όραμα ή τη διοικητική του ικανότητα, αλλά επειδή σταδιακά μετατρέπεται από πρωτοπόρος σε βαρίδι. Από ιδιοφυής επιχειρηματίας σε επικίνδυνο τρολ.
Ο Musk έχτισε την Tesla ως έναν τεχνολογικό γίγαντα που ταυτίστηκε με την καινοτομία και την ηλεκτροκίνηση. Αλλά ο τρόπος που συμπεριφέρεται δημόσια μπορεί να μετατρέψει αυτή την ταύτιση σε δηλητήριο. Οι πολιτικές και κοινωνικές του τοποθετήσεις, η συχνά αλαζονική και αυταρχική του στάση, αλλά και το χάος που προκάλεσε στο Twitter (νυν Χ) δείχνουν έναν ηγέτη που, αντί να προσελκύει πελάτες, τους απωθεί.
Η Tesla δεν είναι πια η μόνη επιλογή για όποιον θέλει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Οι Κορεάτες, οι Κινέζοι και εσχάτως οι Ευρωπαίοι προσφέρουν ισχυρές εναλλακτικές. Και ενώ εταιρείες όπως οι Hyundai, BYD, BMW, Mercedes κ.ά. επενδύουν σε ντιζάιν, τεχνολογία και εξυπηρέτηση πελατών, η Tesla μοιάζει να επενδύει σε… δραματικά tweets του Musk. Το κοινό που αρχικά υποστήριξε φανατικά την Tesla -οικολογικά συνειδητοποιημένοι, τεχνολογικά προοδευτικοί, άνθρωποι που έβλεπαν το brand ως σύμβολο του μέλλοντος- αρχίζει να ξενερώνει. Γιατί να αγοράσεις ένα Tesla όταν ο CEO του προβάλλει θέσεις που ενδεχομένως έρχονται σε αντίθεση με τις δικές σου αξίες;
Το ακόμα πιο επικίνδυνο σενάριο είναι ότι αυτή η τοξικότητα δεν επηρεάζει μόνο την εικόνα της Tesla, αλλά και το εσωτερικό της. Ποιος μηχανικός αιχμής, ποιος κορυφαίος σχεδιαστής, ποιος data scientist θα θελήσει να δουλέψει σε μια εταιρεία όπου ο CEO αλλάζει στρατηγικές με ένα tweet και διώχνει προσωπικό με τρόπο που θυμίζει απολυταρχικό καθεστώς;
Υποθετικά μιλώντας, αν η Tesla βρεθεί σε κρίση, το πρόβλημα δε θα είναι η τεχνολογία, η παραγωγή ή ο ανταγωνισμός. Το πρόβλημα θα είναι ο ίδιος ο δημιουργός της. Και ίσως η μεγαλύτερη απειλή για την εταιρεία του να είναι τελικά… ο ίδιος._ Ε. Ξ.
Παρακολουθήστε ακόμη εδώ - Hamilton: I have a Dream | SpeedΖone Podcast EP68
Αυτοί είναι οι 5 πιο επικίνδυνοι δρόμοι της Κύπρου
Βγάζουν το ψωμί τους αλλά (δεν πρέπει) και τη ψυχή μας