Τα νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού αναβάθμισαν την ασφάλεια των LCV
Τα νέα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) αναβάθμισαν την ασφάλεια των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV), φέρνοντάς τα στο ίδιο επίπεδο με τα επιβατικά αυτοκίνητα.
Το ADAS πιστώνεται ότι αποτρέπει ένα μεγάλο ποσοστό των συγκρούσεων. Μια μελέτη της Volkswagen Επαγγελματικά Αυτοκίνητα πέρυσι διαπίστωσε ότι το 45% των οδηγών φορτηγών δήλωσαν ότι η τεχνολογία υποβοήθησης οδηγού απέτρεψε τουλάχιστον ένα ατύχημα κατά τους προηγούμενους 12 μήνες. Ωστόσο, τα LCV είχαν παραμεληθεί για χρόνια, όσον αφορά τα χαρακτηριστικά ασφαλείας τους. Μόλις το 2020, ο οργανισμός δοκιμών πρόσκρουσης EuroNCAP διαμαρτυρόταν για την έλλειψη συστημάτων ασφαλείας στα LCV. Ακόμη και πέρυσι, ο Euro NCAP καλούσε τους κατασκευαστές να τοποθετήσουν το ADAS στα ελαφρά επαγγελματικά αυτοκίνητα ως βασικό εξοπλισμό και όχι ως επιλογή.
Στο τέλος του 2024, ο οργανισμός απένειμε την υψηλότερη βαθμολογία «Platinum» σε τρία LCV στις πιο πρόσφατες δοκιμές πρόσκρουσης (Ford Transit, Farizon SV και VW Transporter). Το VW Transporter ήταν το κορυφαίο, επιτυγχάνοντας βαθμολογία 96% στις δοκιμές. «Το σύστημα υποστήριξης περιλαμβάνει την προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, η οποία σηματοδοτεί στον οδηγό όταν το φορτηγάκι παρεκκλίνει από τη λωρίδα και τη διατήρηση λωρίδας έκτακτης ανάγκης, η οποία επεμβαίνει σε ορισμένες κρίσιμες καταστάσεις για να αποτρέψει την έξοδο του φορτηγού από το δρόμο», αναφέρει το EuroNCAP. «Το σύστημα είχε καλές επιδόσεις σε όλες τις δοκιμές και περιλαμβάνει παρακολούθηση του τυφλού σημείου που βοηθά, τον οδηγό στη διαδικασία του προσπεράσματος».
Το Transporter αναγνωρίζει ακόμη και τη συμπεριφορά του τιμονιού που υποδηλώνει κούραση στην οδήγηση, προειδοποιώντας τον οδηγό για την ανάγκη διαλείμματος. Για τη Ford, τα Transit Custom, Transit Connect και Transit Courier είχαν ήδη επιτύχει πλατινένιες βαθμολογίες EuroNCAP και το πρόσφατα βελτιωμένο Transit σημείωσε εντυπωσιακή συνολική βαθμολογία 95% στις δοκιμές αποφυγής σύγκρουσης, οπότε εντάχθηκε μαζί με τον υπόλοιπο στόλο στην κατηγορία Platinum. Οι μηχανικοί του EuroNCAP δήλωσαν ότι η τεχνολογία ασφαλείας του είναι εφάμιλλη των σύγχρονων επιβατικών αυτοκινήτων. Το Transit ξεχώρισε σε όλους τους τομείς με υψηλό επίπεδο ADAS που είναι στάνταρ εξοπλισμένο, όπως αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης, συστήματα υποστήριξης λωρίδας κυκλοφορίας και υποβοήθησης ταχύτητας, καθώς και υποβοήθηση προσοχής.
Το μεγάλο Farizon SV είναι ένα νέο όχημα από το τμήμα επαγγελματικών οχημάτων του ομίλου Geely Holding Group, ο οποίος κατασκευάζει επίσης τα Volvo και Polestar. Το ηλεκτρικό φορτηγάκι διαθέτει στάνταρ έναν πλήρη κατάλογο από τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες ασφαλείας. «Το αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης είναι στάνταρ εξοπλισμός σε όλη την Ευρώπη. Το σύστημα συνδυάζεται με την προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης που ανιχνεύει ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως πεζούς και ποδηλάτες, καθώς και άλλα οχήματα», αναφέρει η έκθεση του EuroNCAP.
Μεταξύ των άλλων φορτηγών που δοκιμάστηκαν, τα LCV πολλαπλών εμπορικών σημάτων (Citroen Jumpy/Dispatch, Opel/Vauxhall Vivaro, Fiat Scudo και Peugeot Expert) βελτιώθηκαν σε Χρυσή βαθμολογία με βαθμολογία 67%, από Χάλκινη στην τελευταία δοκιμή EuroNCAP. Σύμφωνα με το Euro NCAP, περίπου το 6% των θανατηφόρων ατυχημάτων αφορούν φορτηγά και συχνά είναι οι τρίτοι που υφίστανται τις μεγαλύτερες ζημιές, ιδιαίτερα οι ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου στους πολυσύχναστους δρόμους των πόλεων.
Αυτά που δεν έδειξε η σειρά Senna | SpeedΖone Podcast EP66
Δείτε πόσα θα κερδίζει κάθε δευτερόλεπτο ο Hamilton στη Ferrari;
Γιατί τα roundabouts στην Κύπρο αποτελούν καρουζέλ του τρόμου
!!! Πως να μάθετε αν το όχημα σας φέρει αερόσακο Takata !!!
Δείτε εδώ: Το τροχαίο που σόκαρε την Κύπρο
Κρυμμένα βαν: Πρόστιμα παντού, ασφάλεια πουθενά