Η F1 στο Qatar – Τρεις για τον τίτλο
Το τελευταίο δεκαπενθήμερο της F1 για φέτος βρίσκει τον θεσμό να επιστρέφει στη Μέση Ανατολή, με τον τίτλο των οδηγών να έχει τελειώσει και τρεις ομάδες να έχουν πιθανότητες να διεκδικήσουν τον τίτλο των κατασκευαστών.
Το τελευταίο δεκαπενθήμερο αυτής της μεγαλύτερης σε διάρκεια αγωνιστικής περιόδου της F1 ξεκινά στο Qatar, το έκτο Grand Prix που θα διεξαχθεί φέτος με τη μορφή Sprint. O αγώνας διεξάγεται εκεί σε μια πίστα με στροφές μεσαίας και υψηλής ταχύτητας και θερμοκρασίες περιβάλλοντος γύρω στους 25 °C. Στο Qatar η McLaren πηγαίνει με 608 βαθμούς και στόχος της είναι να κατακτήσει τον πρώτο της τίτλο κατασκευαστών στo Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 μετά το 1998. Δεύτερη στη βαθμολογία είναι η Scuderia Ferrari, που έχει 584 βαθμούς, 24 λιγότερους από τη McLaren. Στην υπόθεση του τίτλου βρίσκεται υπό προϋποθέσεις και η Red Bull Racing με 555 βαθμούς, 53 λιγότερους από τη βρετανική ομάδα που βρίσκεται στην πρώτη θέση. Με βάση τα παραπάνω, μόνο η McLaren έχει μαθηματικά την πιθανότητα να κατακτήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών αυτό το τριήμερο στο Qatar.
Οι μέγιστοι βαθμοί που μπορεί να αποκομίσει μια ομάδα στα δύο εναπομείναντα GP (Qatar και Abu Dhabi) είναι 103. Αυτό σημαίνει ότι για να αναδειχθεί παγκόσμια πρωταθλήτρια αυτή την Κυριακή η McLaren θα πρέπει να φύγει από το Qatar με διαφορά 45 βαθμών από τη δεύτερη ομάδα. Άρα, θα πρέπει στο Lusail International Circuit να συγκεντρώσει βαθμούς 21 περισσότερους από τη Ferrari και να μην μειωθεί η τωρινή της διαφορά από τη Red Bull κάτω από τους 45 βαθμούς. Στο ενδεχόμενο η διαφορά να είναι στους 44 βαθμούς μετά το Grand Prix του Qatar, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών θα κριθεί στο Abu Dhabi. Eάν η Ferrari κερδίσει το μέγιστο στη Yas Marina και η McLaren δεν κατακτήσει εκεί βαθμούς ο τίτλος θα κριθεί από τις περισσότερες νίκες ή τις περισσότερες δεύτερες θέσεις (αμφότερες έχουν από 5 νίκες μέχρι τώρα, ενώ έχουν ανέβει στο podium από 19 φορές η κάθε μία).
Ένα χαρακτηριστικό του περσινού αγώνα ήταν το πολύ υψηλό επίπεδο υγρασίας την Κυριακή, το οποίο σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες έκανε τη ζωή δύσκολη για τους οδηγούς, σε τέτοιο βαθμό που ορισμένοι από αυτούς αισθάνθηκαν αδιαθεσία λόγω της ζέστης στο cockpit και ένας υποχρεώθηκε ακόμη και να εγκαταλείψει. Φέτος oι συνθήκες αναμένονται καλύτερες, καθώς ο αγώνας διεξάγεται πάνω από ένα μήνα αργότερα. Ωστόσο, οι περσινές οδήγησαν στην πρόσφατη απόφαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου της FIA να εγκρίνει τη χρήση ενός τυποποιημένου συστήματος ψύξης στο cockpit στα πιο «καυτά» GP, από την επόμενη χρονιά. Αφήνοντας στην άκρη το 2023, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το 2021 ορισμένοι οδηγοί έκαναν μόνο ένα pit stop και άλλοι, όπως οι Lewis Hamilton και Max Verstappen που τερμάτισαν πρώτοι και δεύτεροι, πάλεψαν για τη νίκη ακολουθώντας στρατηγική δύο pit stops.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Παρασκευή 29 Νοεμβρίου
15:30 Free Practice
19:30 Sprint κατατακτήριες
Σάββατο 30 Νοεμβρίου
16:00 Sprint αγώνας
20:00 Κατατακτήριες
Κυριακή 1 Δεκεμβρίου
18:00 Αγώνας
Διαβάστε ακόμη εδώ: Ο πιλότος που μπορούσε να αντροκαλεί τον Ποσειδώνα