F1 – Νέα σενάρια για την είσοδο της Cadillac στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα από το 2026
Στο περιβάλλον της F1 το ήδη γνωστό σενάριο για τη συμμετοχή μιας καθαρά αμερικανικής ομάδας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα φημολογείται πως ενισχύεται, με τη στήριξη και του εμβληματικού πρωταθλητή του 1978 Μario Andretti.
Οι φήμες που κυκλοφόρησαν στο Las Vegas το προηγούμενο Σαββατοκύριακο δεν ήταν χωρίς αιτία, με την Andretti Global και τον Michael Andretti να μην είναι πλέον εμφανώς εμπροσθοφυλακή στο εγχείρημα, καθώς μια συμφωνία έχει γίνει «επί της αρχής» για να επιτραπεί η είσοδος της Cadillac, θυγατρικής της General Motors, στο άθλημα. Στην επίσημη ανακοίνωση που εξέδωσε η Formula 1, η οποία είχε προηγουμένως μπλοκάρει το σχέδιο «Andretti-Cadillac», το όνομα και «Andretti» δεν αναφέρθηκε ούτε μία φορά.
Και όχι μόνο αυτό, καθώς ο Dan Towriss, συνιδιοκτήτης της Andretti Global, ο οποίος τον Σεπτέμβριο ανέλαβε δραστηριότητα μετά την αποχώρηση του Michael Andretti, αναφερόταν στην επίσημη ανακοίνωση της F1 ως «Διευθύνων Σύμβουλος της επιχείρησης μηχανοκίνητου αθλητισμού TWG Global». Στο X και πρώην Twitter, ο κάποτε οδηγός της McLaren Michael Andretti ανέφερε ότι δεν εμπλέκεται καθόλου στην Cadillac F1. «Η ομάδα αποτελείται από ένα ισχυρό team ανθρώπων που εργάστηκαν ακούραστα για να δημιουργήσουν μια αμερικανική εργοστασιακή ομάδα», δήλωσε. «Είμαι πολύ περήφανος για τη σκληρή δουλειά που έχουν κάνει και συγχαίρω όλους τους εμπλεκόμενους για αυτό το σημαντικό επόμενο βήμα. Θα σας χειροκροτήσω!» κατέληξε.
Η ανακοίνωση της F1 δεν ανέφερε επίσης τον ακόμη πιο διάσημο πατέρα του Andretti, τον παγκόσμιο πρωταθλητή του 1978 Mario Andretti, αν και ο ίδιος επιβεβαίωσε με δική του πρωτοβουλία ότι πράγματι θα συμμετάσχει στην Cadillac F1. Η Cadillac που είναι θυγατρική της General Motors, δήλωσε ότι αυτός θα είναι ο διευθυντής της ομάδας.
«Θα βοηθήσω όπου μπορώ», δήλωσε ο 84χρονος Andretti, σε έναν μη εκτελεστικό ρόλο με την ομάδα, χωρίς να συμμετέχω στις καθημερινές λειτουργίες, επειδή δεν θέλω δουλειά, αλλά μόνο να συνδράμω προσφέροντας συμβουλές, έμπνευση, φιλία όπου μπορώ. «Είμαι πέρα για πέρα τυχερός», πρόσθεσε ο Μάριο. «Η πρώτη μου αγάπη ήταν η Formula 1 και τώρα 70 χρόνια μετά το paddock της F1 εξακολουθεί να είναι το ευτυχισμένο μου μέρος. Για να ασχολούμαι ακόμα, σε αυτό το στάδιο της ζωής μου πρέπει να τσιμπώ τον εαυτό μου, για να βεβαιωθώ ότι δεν ονειρεύομαι».
Η Cadillac F1 θα ανεβάσει το pitlane σε έντεκα ομάδες και η γερμανική Auto Motor und Sport πιστεύει ότι θα μπορούσε να υπάρξει ακόμη μεγαλύτερη επέκταση μετά από αυτό. «Την ενδέκατη ομάδα θα μπορούσε να ακολουθήσει μια δωδέκατη μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια», υποστηρίζει το περιοδικό. «Οι κανονισμοί επιτρέπουν το πολύ 12 συμμετοχές, και μετά την εμπειρία με την Cadillac, η Formula 1 δεν θέλει να αποκλείσει άλλη μια υποψηφιότητα. «Ειδικά καθώς θα μπορούσε να είναι η Toyota. Τα επόμενα χρόνια, η Toyota θα είναι τεχνικός συνεργάτης της Haas και θα μπορούσε να ακολουθήσει μια δική της εργοστασιακή ομάδα».
Φυσικά, οι υπόλοιπες δέκα ομάδες δεν θέλουν την αμερικανική ομάδα στο grid, για να μην χάσουν λεφτά. Έχουν ήδη προεξοφλήσει ότι η συμμετοχή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 δεν θα φέρει κέρδη περισσότερα από τα σημερινά. Δεν υπάρχει μέχρι στιγμής κάποιο άλλο επιχείρημα από την πλευρά τους, ενώ ακόμη και αυτό που υποστηρίζουν (τα μη περαιτέρω κέρδη) δεν φαίνεται να «στέκει» (οι μάντεις έχουν πεθάνει από την αρχαιότητα). Στο επόμενο χρονικό διάστημα ή στους επόμενους μήνες, θα φανεί τι ακριβώς ισχύει με αυτό.
Διαβάστε ακόμη εδώ: Ο πιλότος που μπορούσε να αντροκαλεί τον Ποσειδώνα