
Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C4 Hybrid 136 PS

Με ανανεωμένη εμφάνιση και πλουσιότερη τεχνολογία που συμβάλει στην αποδοτικότητά του, το νέο Citroen C4 Hybrid έρχεται να αποτελέσει μια ανανεώσει το ραντεβού του με το κοινό πιο επίκαιρο από ποτέ.
Το C4 με τη μακρά πορεία στην αγορά των οικογενειακών μικρομεσαίων μοντέλων ανανεώθηκε επί της ουσίας, έχοντας ως βασικά του στοιχεία την άνεση, την αποδοτικότητα και την πρακτικότητα, χωρίς ωστόσο να αδιαφορεί για την αισθητική, η οποία στη νέα γενιά παρουσιάζεται σημαντικά αναβαθμισμένη.
Αντικαθιστά το μοντέλο που έκανε πρεμιέρα το 2020 και συνολικά αυτή η γενιά είναι η τρίτη του μοντέλου, με μικρές παραλλαγές στην ονομασία του, αλλά σταθερά το C4. Έτσι, απλά και ξεκάθαρα, χωρίς κάποιο επίθεμα, το γαλλικό μοντέλο συνεχίζει την πορεία των 20 και πλέον ετών, υιοθετώντας νέα στοιχεία στη σχεδίασή του, που το καθιστούν ξεχωριστό.
Αναθεώρηση…
Οι διαφορές που αφορούν το κομμάτι του σχεδιασμού του μικρομεσαίου Citroen είναι εμφανείς με την πρώτη κιόλας ματιά. Πλήρως αναθεωρημένο είναι το εμπρός μέρος, με νέα φωτιστικά σώματα LED, πιο λεπτά και χωρίς τα μεγάλα οβάλ κρύσταλλα που κυριαρχούσαν στην αισθητική του προηγούμενο C4.
Η μάσκα τώρα ακολουθεί πιο λιτή προσέγγιση, με το νέο οβάλ σήμα να δεσπόζει στο κέντρο της, αντικαθιστώντας τα διπλά chevron που καταλάμβαναν όλο το πλάτος του εμπρός μέρους. Πιο… μαζεμένος είναι και ο προφυλακτήρας στο κάτω μέρος του, χωρίς περιττά φτιασίδια, με τις χρήσιμες εισαγωγές αέρα να διατηρούν το ρόλο του, αλλά και τους μικρούς προβολείς ομίχλης να βρίσκονται ακροβολισμένοι στις δυο γωνιές χαμηλά.
Στο πίσω μέρος η ιδιαίτερη σχεδίαση του C4 το καθιστά κομψό, αλλά και αεροδυναμικό, με την αεροτομή και τα επιμέρους στοιχεία σχεδίασης να έχουν διαμορφωθεί με αυτόν τον γνώμονα. Η μεγάλη πλατιά μαύρη λωρίδα που διατρέχει όλο το πλάτος της πέμπτης πόρτας, φιλοξενεί το όνομα της εταιρείας, ενώ τα φωτιστικά LED δίνουν την απαραίτητη λάμψη στο νέο C4. Την εικόνα ολοκληρώνουν οι αλλαγές στο προφίλ και τα προστατευτικά, όπως και οι νέας σχεδίασες τροχοί.
Παρακολουθήστε εδώ: Στο κλουβί με το λιοντάρι παρά ομόσταβλος του Max - SpeedZone EP70
Περισσότερη άνεση…
Οι αλλαγές που έγιναν στο εσωτερικό αφορούν κυρίως την άνεση. Τα καθίσματα Advance Comfort απέκτησαν ακόμα πιο παχύ στρώμα, που τα κάνει πιο άνετα στην καθημερινότητα, αλλά και τα ταξίδια, ενώ οι Γάλλοι δεν παρέλειψαν να διορθώσουν την στήριξη που προσφέρουν, που είχε κάποιο έλλειμα στην προηγούμενη γενιά. Τώρα λοιπόν το σώμα στέκεται καλύτερα στο κάθισμα, χωρίς ο οδηγός να υποχρεώνεται να αναζητήσει στήριξη με τα πόδια του στις πόρτες ή στην κονσόλα.
Η εικόνα του ταμπλό παραμένει γνώριμη στους φίλους της Citroen και ειδικότερα του C4. Η νέα ψηφιακή οθόνη 7 ιντσών του πίνακα οργάνων δεν αρκεί για να κάνει τη μεγάλη διαφορά, κάτι που φροντίζει το head-up display, που είναι εκτός από πρακτικό και αρκετά χρήσιμο. Η οθόνη του συστήματος πολυμέσων 10 ιντσών διατηρεί τη θέση της στην κορυφή του ταμπλό, έχοντας τώρα αναβαθμισμένα γραφικά και πλουσιότερη τεχνολογία, που περιλαμβάνει ακόμα και ChatGPT, με δυνατότητα φωνητικών εντολών.
Με μήκος 4,35 μ. και μεταξόνιο 2,675 μ. το Citroen C4 προσφέρει την ευρυχωρία που υπόσχονται οι διαστάσεις του. Μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και πέντε επιβάτες, με χαρακτηριστική άνεση, αλλά και αποσκευές με όγκο 380 λίτρα ή 1.250 λίτρα, όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Τέλος, συνολικά αναβαθμισμένη παρουσιάζεται και η εν γένει ποιότητα στο εσωτερικό.
Αποδοτικότερο…
Το Citroen C4 στη νέα γενιά του είναι διαθέσιμο σε ήπια υβριδικές εκδόσεις, με απόδοση 100 ή 136 ίππους, αλλά και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις με 136 ή 156 ίππους. Είναι ξεκάθαρη η νέα στρατηγική της γαλλικής φίρμας που εστιάζει στην αποδοτικότητα, με μικρότερο αποτύπωμα.
Εμείς δοκιμάζουμε την ισχυρότερη έκδοση Hybrid, όπως την ονομάζει η Citroen, με τα διακριτικά «Hybrid 136 e-DSC6» και τους 136 ίππους. Τη βάση αποτελεί η αναβαθμισμένη έκδοση του υπερτροφοδοτούμενου 1.2 Puretech, που συνεργάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V, ένα νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, το οποίο ενσωματώνει τον ηλεκτρικό κινητήρα 29 ίππων και 55 Nm ροπής.
Η συνολική απόδοση είναι 136 ίπποι, με τη μεγάλη διαφορά να κάνει το mild hybrid σύστημα, το οποίο παρέχει τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να κινηθεί και αμιγώς ηλεκτρικά, σε συνθήκες χαμηλού φορτίου και με ταχύτητες μέχρι τα 30 χλμ./ώρα. Κάτι που, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία αντιστοιχεί στο 50% των αστικών μετακινήσεων, με άμεσο όφελος στην κατανάλωση καυσίμου.
Στην πράξη το σύστημα τα καταφέρνει πολύ καλά, καθώς εκκινεί ηλεκτρικά και μπορεί να διατηρήσει αυτή τη λειτουργία αν ο δρόμος το επιτρέπει και ο οδηγός δεν βυθίσει το δεξί του πόδι βαθιά στη μοκέτα. Επιπλέον, διαβάζοντας τις συνθήκες, απενεργοποιεί τον θερμικό κινητήρα σε κάθε «άσε» του γκαζιού από τον οδηγό, επιτρέποντας το coasting. Συνολικά, τα παραπάνω έχουν άμεσο αντίκτυπο στην κατανάλωση, με τη μέση τιμή της να είναι ανάμεσα στα 6 και 7 λτ./100 χλμ., σε μικτές συνθήκες, ενώ σε ευνοϊκή διαδρομή μπορεί να πέσει αρκετά πιο χαμηλά.
Το νέο C4 διακρίνεται για την ησυχία που προσφέρει κατά την κίνηση, όχι μόνο όταν βρίσκεται σε ηλεκτρική λειτουργία, αλλά και με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης ενεργοποιημένο, χάρη στην καλή ηχομόνωση που διαθέτει. Κάτι που θα εκτιμηθεί δεόντως σε συνθήκες ταξιδιού, όπου το γαλλικό μοντέλο αποδεικνύεται επιπλέον και αποτελεσματικό, διατηρώντας άκοπα την ταχύτητά του.
Η άνεση βρίσκεται σε πρώτο πλάνο, χάρη και στο σύστημα Hydraulic Cushions της ανάρτησης, που λειτουργεί υποδειγματικά, αποσβένοντας κάθε είδους κακοτεχνία, ενώ σε αυτή τη γενιά του προσφέρει και υψηλότερα επίπεδα ποιότητας κύλισης. Η αίσθηση που λαμβάνεις από το τιμόνι είναι ελαφριά, ευθυγραμμισμένη με τα υπόλοιπα επιμέρους χειριστήρια του αυτοκινήτου, αλλά και την εν γένει φιλοσοφία του μοντέλου.
Δεν προκύπτει παράπονο από την πληροφόρηση που λαμβάνεις στα χέρια σου, αλλά θα μπορούσε να κόβει πιο πολύ, προκειμένου να κάνει πιο εύκολους τους ελιγμούς μέσα στην πόλη. Θετικά είναι και τα φρένα που δείχνουν σε κάθε περίπτωση την αποτελεσματικότητά τους, χωρίς να υστερούν σε αίσθηση. Η συνολική αίσθηση έχει ως πρωταγωνιστή την άνεση, με τις κλίσεις που προκύπτουν από την ανάρτηση να μην προβληματίζουν.
Έχει το πακέτο…
Το νέο Citroen C4 στην υβριδική έκδοση που το δοκιμάσαμε είναι μια ολοκληρωμένο πρόταση στα οικογενειακά μοντέλα. Συνδυάζει την αισθητική, με αποδοτικότητα, τη χαμηλή κατανάλωση, χωρίς να υπολείπεται σε πρακτικότητα και ευχρηστία.
CITROEN C4 HYBRID 136
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ τούρμπο με 48V mhev >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.199 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 136 ίπποι >ΡΟΠΗ (β/κ): 230 Nm >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 29 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 55 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 136 ίπποι >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.350×1.834×1.525 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.675 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 380-1.250 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.328 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 200 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,7 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 106 γρ./χλμ.
Παρακολουθήστε εδώ: Στο κλουβί με το λιοντάρι παρά ομόσταβλος του Max - SpeedZone EP70