Οδηγούμε το νέο VW Tayron στην Γαλλία

Ποιότητα κύλισης και άνεση, ενισχύουν τον οικογενειακό χαρακτήρα του νέου VW Tayron, το οποίο μπορεί να φιλοξενήσεις μέχρι και επτά επιβάτες.

Το VW Tayron δεν είναι ένα νέο όνομα για την γερμανική εταιρεία μιας και χρησιμοποιείται ήδη στην αγορά της Κίνας. Το «δικό μας» Tayron όμως είναι ένα διαφορετικό SUV το οποίο σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στο Wolfsburg, απευθυνόμενο πρωτίστως στην Ευρωπαϊκή αγορά.

Σε ότι αφορά την γκάμα των SUV της γερμανικής εταιρείας έρχεται να τοποθετηθεί χαμηλότερα από το Touareg και ψηλότερα από το Tiguan, αντικαθιστώντας ουσιαστικά την απερχόμενη επταθέσια εκδοχή του Tiguan, που έφερε την ονομασία Allspace.

Θέλοντας η VW να ενισχύσει το εμπορικό του προφίλ, αποφάσισε να του δώσει μία ξεχωριστή οντότητα με διαφορετικό όνομα (το οποίο κατά την πάγια τακτική των SUV της VW, ξεκινάει με το γράμμα Τ) και να μην είναι πια απλά ένα μακρύτερο Tiguan.

Με έναν επιβλητικό όγκο και ένα διόλου ευκαταφρόνητο μήκος, το Tayron χαρακτηρίζεται από μια καθαρή, εντυπωσιακή σχεδίαση, με τονισμένα εξογκώματα τις άκρες του καπό, αλλά και τους πίσω θόλους. Στο εμπρός μέρος, οι προβολείς LED που ενώνονται με μία φωτιζόμενη μπάρα που καταλήγει στο επίσης φωτιζόμενο σήμα της VW, δημιουργούν μια χαρακτηριστική φωτιστική υπογραφή, ιδίως τη νύχτα. Το ίδιο ισχύει και για το πίσω μέρος με την εγκάρσια μπάρα LED και το φωτιζόμενο, επίσης, λογότυπο.

VW Tayron MY 2025

Οι εκδόσεις του Tayron ξεκινούν με την Life και κατόπιν χωρίζονται στην Elegance και την R-Line, όπου κάθε μία διαθέτει τα δικά της χαρακτηριστικά, τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά. Όπως για παράδειγμα η μεγάλη εισαγωγή στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα, που ξεχωρίζει από ένα ασημί πλέγμα στην Elegance ή το μαύρο γυαλιστερό χρώμα των αεραγωγών της σπορτίφ R-Line.

VW Tayron MY 2025

Κοιτώντας το Tayron από το πλάι, μπορεί κανείς να αντιληφθεί το μεγάλο μήκος του (4.792 χλστ.), που πλησιάζει εκείνο του κορυφαίου Touareg (4.902 χλαστ.). Μεταξύ της οροφής και των παραθύρων υπάρχει ένα χρωμιωμένο στοιχείο που ξεκινάει από τις εμπρός κολώνες και καταλήγει στην βάση των πίσω, στο οποίο οι σχεδιαστές έχουν δώσει το χαϊδευτικό παρατσούκλι : μπαστούνι του χόκεϊ, εξαιτίας του χαρακτηριστικού του σχήματος.

VW Tayron MY 2025

Στην ευρύχωρη καμπίνα του Tayron

Στο εσωτερικό του νέου SUV της VW η σχεδίαση είναι γνώριμη και, ανάλογα με τον εξοπλισμό, χρησιμοποιούνται κομψά υλικά όπως το ArtVelours Eco (μικροΐνες), το δέρμα και το ξύλο τονίζουν τον πολυτελή χαρακτήρα του μοντέλου. Στην διαφοροποίηση των εκδόσεων χρησιμοποιείται ξύλο στο ταμπλό της Elegance, όταν στα αντίστοιχα σημεία της R-Line υπάρχει ένα υλικό που παραπέμπει σε απομίμηση αλουμινίου.

Το ταμπλό αποτελείται από το Digital Cockpit Pro πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών, ενώ για το σύστημα πολυμέσων διατίθεται μία αυτόνομη οθόνη 12,9 ιντσών στην αρχική έκδοση, όταν οι πλουσιότερες εκδόσεις διαθέτουν την μεγαλύτερη οθόνη των 15 ιντσών. Το σύστημα πολυμέσων παρέχει τη δυνατότητα ρυθμίσεων με φωνητικό έλεγχο χάρη στον βοηθό IDA με ενσωμάτωση τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT.

Στην βάση της μεγάλης κονσόλας εκτός από την διπλή θήκη επαγωγικής φόρτισης που γνωρίσαμε στο Tiguan, βρίσκεται και ο πολυλειτουργικός διακόπτης driving experience pro με την δική του μικρή έγχρωμη οθόνη, μέσω της οποίας ο οδηγός έχει πρόσβαση στα προγράμματα οδήγησης, την ένταση του ήχου αλλά και την λειτουργία atmospheres.

VW Tayron MY 2025

Καθοριστικό ρόλο στην δημιουργία μιας ευχάριστης ατμόσφαιρας στο εσωτερικό, διαδραματίζουν τα εξαιρετικά εργονομικά καθίσματα ergoActive Plus για οδηγό και συνοδηγό με δυνατότητα κλιματισμού και μασάζ, η μεγάλη συρόμενη ηλιοροφή, αλλά και τα ηχομονωτικά κρύσταλλα.

Φυσικά το βασικό ζητούμενο που είναι οι κορυφαίες χωροταξικές δυνατότητες, εξυπηρετούνται και με το παραπάνω από το γενναιόδωρο μεταξόνιο που φθάνει τα 2.788 χλστ. Η ευρυχωρία στην δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι τέτοια, που επιτρέπουν ακόμα και σε επιβάτες κανονικού αναστήματος να κάθονται σταυροπόδι, ενώ καθώς μπορούν να σύρονται, εξασφαλίζουν περισσότερο χώρο για τους (μικρούς) επιβάτες που θα βρεθούν στην τρίτη σειρά καθισμάτων.

VW Tayron MY 2025

Ανάλογα πλουσιοπάροχες είναι οι δυνατότητες που προσφέρει ο χώρος αποσκευών, που ξεκινάει από τα 345 λίτρα στην 7θεσια διάταξη και αυξάνεται στα 850 και τα 1.995 λίτρα, στην 5θεσια και 2θεσια διάταξη αντίστοιχα. Στις 5θεσιες παραλλαγές, το πόρτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 885 λίτρων, τιμή που μειώνεται στα 705 λίτρα στις plug in υβριδικές εκδόσεις, λόγω της μεγάλης μπαταρίας που βρίσκεται στο δάπεδο.

VW Tayron MY 2025

Η πλούσια γκάμα μηχανικών συνόλων του Tayron

Βασισμένο στην πλατφόρμα MQB evo και έχοντας λανσάρει όλες τις εκδόσεις μοντέλων της με ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης, η VW προσφέρει επίσης το Tayron με δύο plug-in υβριδικούς κινητήρες (eHybrid), δύο υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες (TSI) και δύο υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες ντίζελ (TDI). Όλα τα συστήματα μετάδοσης κίνησης συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) 7 σχέσεων, ακόμη και για τον βασικό κινητήρα eTSI 1,5 150 ίππων με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων σε χαμηλό φορτίο λειτουργίας .

VW Tayron MY 2025

Τα δύο plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης αποδίδουν με τη σειρά τους 204 και 272 ίππους συνδυάζοντας μία εκδοχή του 1.500αρη TSI, με έναν ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο DSG των έξι σχέσεων. Χάρη στην μπαταρία των 19,7 ωφέλιμων kWh, τα δύο Tayron eHybrid μπορούν να επιτύχουν ηλεκτρική αυτονομία έως και 126 χλμ. (με την συνδυαστική αυτονομία να ανέρχεται στα 900 χλμ. περίπου) , νούμερο που υπερκαλύπτει την συντριπτική πλειοψηφία των συνηθισμένων ημερήσιων μεταφορικών αναγκών. Οι μπαταρίες τους μπορούν να φορτιστούν με έως και 11 kW σε wallbox και έως 50 kW σε σταθμούς ταχείας φόρτισης DC.

Η μεγαλύτερη πετρελαιοκίνητη έκδοση TDI αποδίδει 193 ίππους συνδυάζεται στάνταρ με τετρακίνηση 4Motion, ενώ προσφέρεται και η βασική προσθιοκίνητη εκδοχή του επίσης 2λιτρου ντίζελ, με 150 ίππους.

VW Tayron MY 2025

 

Φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι ισχυρότερες τετρακίνητες βενζινοκίνητες παραλλαγές του 2λιτρου TSI, απόδοσης 204 και 265 ίππων. Σε ότι αφορά την τελευταία, η VW «μεταμόσχευσε» στην δυνατότερη τετρακίνητη εκδοσή τον γνωστό και μη εξαιρετέο κινητήρα 2.0 TSI των 265 ίππων που έγινε διάσημος στο Golf Gti, Για την περίσταση, η μέγιστη ισχύ του 4κύλινδρου συνόλου είναι ακριβώς η ιδία με εκείνη του Golf Gti, ωστόσο, οι μηχανικοί της VW έχουν προσαρμόσει ειδικά τον κινητήρα για την συγκεκριμένη χρήση, αυξάνοντας εδώ τη μέγιστη από τα 370 Nm στα 400 Nm.

VW Tayron MY 2025

Αξίζει να θυμίσουμε ότι η τετρακίνηση χρησιμοποιεί συμπλέκτη για τη μετάδοση της ισχύος στον πίσω άξονα. Υπό κανονικές ωστόσο συνθήκες οδήγησης – για παράδειγμα, στην πόλη σε στεγνούς δρόμους χωρίς μέγιστο φορτίο – τροφοδοτείται μόνο ο εμπρός άξονας, με στόχο την εξοικονόμιση καύσιμου. Ο πίσω άξονας είναι ενσωματωμένος στο σύστημα μετάδοσης κίνησης μέσω του συνδέσμου 4Motion και μπαίνει στο παιχνίδι μόνο σε περίπτωση υψηλότερων απαιτήσεων ή όταν υπάρχει κίνδυνος απώλειας πρόσφυσης. Ωστόσο, η τετρακίνηση μπορεί να ενεργοποιηθεί και χειροκίνητα μέσω του αντίστοιχου προγράμματος οδήγησης, για καλύτερη ελκτική πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες, ενώ υποστηρίζουν μέγιστο βάρος ρυμουλκούμενου έως και 2.500 κιλά (με φρένα).

Επί Γαλλικού εδάφους

Αν και βρεθήκαμε στην Νίκαια και το παραθαλάσσιο κομμάτι, εντούτοις οι υπεύθυνοι της VW δεν δίστασαν να συμπεριλάβουν στην επιλεχθείσα διαδρομή και ορεινά τμήματα επαρχιακού δρόμου, με πολύ σφιχτό στοφιλίκι και όπως πάντα εξαιρετική άσφαλτο. Υπό τον φόβο κάποιου ποδηλάτη που μπορούσε να εμφανιστεί ξαφνικά, είχες πάντα τον νου σου να φροντίζεις να υπάρχουν πάντοτε περιθώρια για να χωράνε οι μεγάλες διαστάσεις του Tayron στον στενό δρόμο.

Με την δύναμη της ισχυρότερης plug in έκδοσης και την αμεσότητα του ηλεκτροκινητήρα, ακόμα και το ανέβασμα στους ορεινούς όγκους πάνω από την Νίκαια, δεν έδειξε να προβληματίζει το βαρύ όχημα. Το ίδιο ισχύει και για το ντίζελ των 193 ίππων, με το τράβηγμα που εξασφαλίζουν τα 400 Nm της ροπής του, που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε λίγο αργότερα.

VW Tayron MY 2025

Ακόμα καλύτερες όμως είναι οι εντυπώσεις από την ποιότητα κύλισης του Tayron. Μπορεί οι κακοτεχνίες σε εκείνους τους δρόμους να αποτελούν άγνωστη έννοια, ακόμα και έτσι όμως το Tayron με τους έξτρα 20αρηδες τροχούς (18 ιντσών στην βασική έκδοσης) δεν έδειξε να προβληματίζεται, ακόμα και όταν κινηθήκαμε σε ρυθμούς που δεν συμβαδίζουν απόλυτα με τον οικογενειακό του χαρακτήρα.

VW Tayron MY 2025

Αυτά γίνονται πραγματικότητα, χάρις στις ελαφρώς πιο μαλακές ρυθμίσεις σε σχέση με εκείνες του Tiguan αλλά και το ηλεκτρονικό σύστημα απόσβεσης DCC pro (στάνταρ στις εκδόσεις eHybrid και 4MOTION και προαιρετικά στις υπόλοιπες), το οποίο είναι αποτελεσματικότερο καθώς διαθέτει ξεχωριστές βαλβίδες για την φάση της απόσβεσης και της επαναφοράς, ενώ στο πρόγραμμα individual, ο οδηγός έχει το περιθώριο να επιλέξει την επιθυμητή βαθμίδα απόσβεσης.

Προσθέστε σε αυτά την εξαιρετική θέση οδήγησης που εξασφαλίζουν τα κορυφαία καθίσματα και την απολαυστική ησυχία που διαμορφώνεται από την ηχομόνωση και την ηλεκτρική λειτουργία του επαναφορτιζόμενου συστήματος και μπορείτε να καταλάβετε γιατί το Tayron αποτελεί μιας πρώτης τάξεως επιλογή για οικογενειακό μεταφορέα.

Οι προοπτικές

Το Tayron έρχεται να τοποθετηθεί σε ένα τμήμα της αγοράς, που έχει αρχίσει να γνωρίζει μεγαλύτερη άνθηση από τότε που τα περισσότερα επταθέσια πολυμορφικά MPV μας άφησαν χρόνους. Νέα ευρύχωρα SUV όπως τα: Hyundai Santa Fe, Land Rover Discovery Sport, Nissan X-Trail και Peugeot 5008 θα βρεθούν στον δρόμο του, αλλά το νέο VW Tayron δείχνει έτοιμο να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις.

VW Tayron MY 2025

Είναι επιβλητικό, διαθέτοντας μία ελαφρώς διαφορετική εμφάνιση ανάλογα με την έκδοση ((Elegance ή R-Line). Οι μεγάλες διαστάσεις του συνθέτουν μία πολύ ευρύχωρη καμπίνα που μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 7 επιβαίνοντες, ενώ διαθέτει τα πλέον σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα. Στον δρόμο κινείται με άνεση, ενώ η πλούσια γκάμα κινητήριων συνόλων εξασφαλίζει τις απαραίτητες επιλογές, αν και τα plug in υβριδικά δείχνουν να έχουν προβάδισμα.

VW Tayron MY 2025

VW Tayron 1.5 eTSI 150 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού με VGT τούρμπο και 48V mhev >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.498 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 150 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 250 Nm/1.500 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο DSG 7 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.792×1.853×1.668 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.788 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 345(7θ)-850(5θ)-1.995 (2θ) λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.747 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,4 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 204 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 6,4 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 147 γρ./χλμ.

Παρακολουθήστε ακόμη εδώ - Hamilton: I have a Dream | SpeedΖone Podcast EP68

Αυτοί είναι οι 5 πιο επικίνδυνοι δρόμοι της Κύπρου

Βγάζουν το ψωμί τους αλλά (δεν πρέπει) και τη ψυχή μας

Γιατί όλοι παίζουμε «Survivor» στους δρόμους της Κύπρου;