Οδηγούμε το Ford Capri AWD

Η νέα τάξη πραγμάτων στις επιστροφές θρυλικών ονομάτων φέρνει ηλεκτροκίνητες προτάσεις και ποικιλία αμαξωμάτων. Από το κουπέ μοντέλο του 1968 σε ένα EV σπορ crossover το 2024. Ο λόγος για το Ford Capri, που έρχεται με τη δική του, ολοκληρωμένη προσωπικότητα. To oδηγούμε στη Δανία και σας το παρουσιάζουμε.

Η Ford συνεχίζει τον εξηλεκτρισμό της, τόσο στην κατηγορία επαγγελματικών μοντέλων, όπου ηγείται με μικρά, μεσαία και μεγάλα βαν, όσο και στα επιβατικά, όπου η Mustang MachE άνοιξε το χορό, ακολουθούμενη από το νέο Ford Explorer. Επιπλέον, η εταιρεία συνεχίζει στη συνταγή του 2019, τότε που αναβιώνοντας το όνομα «Puma» λάνσαρε όχι το διάδοχο του ομότιτλου σπορ κουπέ του παρελθόντος, αλλά ένα BSUV που έχει αναδειχθεί μεταξύ των bestseller στην ευρωπαϊκή αγορά.

Ford Capri

Σήμερα, στο πλαίσιο του Tannistest 2024, παίρνουμε μια πρώτη γεύση από το νέο Ford Capri, το οποίο κατασκευάζεται στην ίδια γραμμή με το Explorer, στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Κολωνία. Η συγγένεια είναι εμφανής με την πρώτη ματιά, όπως και κάποιες ομοιότητες με τα VW ID.4 και ID.5. Ο λόγος είναι ότι όλα τους πατούν στην πλατφόρμα MEB του VW Group, ως αποτέλεσμα της συνεργασίας των Ford και VW σε επαγγελματικά και επιβατικά.

Ford Capri

Ford Capri: Ακόμα μεγαλύτερο από κοντά

Αυτό είναι το πρώτο που αντιλαμβάνεσαι όταν το συναντάς για πρώτη φορά, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τις διαστάσεις του (4.634×1.872×1.626 χλστ.). Με την πρώτη ματιά, η σιλουέτα του παραπέμπει σε coupe SUV, με απόσταση 190 χλστ. από το έδαφος και έντονα σμιλευμένες εξωτερικές γραμμές που προσφέρουν κορυφαία αεροδυναμική απόδοση. Το μαύρο χρώμα στις μπροστινές κολόνες και στα περιγράμματα των παραθύρων δημιουργεί ένα προφίλ που θυμίζει πιο σπορ αυτοκίνητο.

Ford Capri

Στο μπροστινό μέρος, τα φωτιστικά σώματα LED ενώνονται οπτικά μέσω ενός σύγχρονου γραφικού μαύρου χρώματος, που θυμίζει το αρχικό Capri. Στο πίσω μέρος, όπου και πάλι… γίνονται σχεδιαστικές αναφορές στον πρόγονο, πρωταγωνιστούν τα φωτιστικά σώματα τεσσάρων στοιχείων και η μεγάλη πέμπτη πόρτα, που αποκαλύπτει έναν ευρύχωρο χώρο αποσκευών 572 λίτρων, ο οποίος φτάνει τα 1.510 λίτρα με τα καθίσματα της δεύτερης σειράς αναδιπλωμένα. Το Capri διατίθεται σε έξι εξωτερικά χρώματα, τα Vivid Yellow (όπως της γνωριμίας μας), Frozen WhiteAgate BlackMagneticBlue My Mind και Lucid Red, και με ζάντες ελαφρού κράματος 19, 20 ή 21 ιντσών.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμάζουμε το νέο Ford Explorer

Ford Capri

Ford Capri: Μινιμαλιστική προσέγγιση

Ανοίγοντας τις πόρτες, αποκαλύπτεται μια ευχάριστη και άνετη -χάρη στο μεταξόνιο των 2.767 χλστ.- καμπίνα, με πολλά στοιχεία της αναμενόμενα να θυμίζουν τα ID της VW, όπως για παράδειγμα είναι οι διακόπτες των παραθύρων, με την επιφάνεια αφής μέσω της οποίας επιλέγονται τα εμπρός ή τα πίσω (ποτέ δε συμπαθήσαμε αυτήν τη λύση). Ταυτόχρονα, ορατά είναι κάποια στοιχεία και από Mustang αλλά και γενικά μια μινιμαλιστική σχεδιαστική προσέγγιση, με τα μαλακά και ποιοτικά υλικά να δίνουν από την πρώτη στιγμή το στίγμα τους.

Ford Capri

Οι μεγάλοι χώροι για τους πίσω επιβάτες σε συνδυασμό με τα μονοκόμματα εμπρός καθίσματα και με το κομψό, σπορ τιμόνι με την επίπεδη διαμόρφωση του κάτω μέρους του (που εξασφαλίζει περισσότερο χώρο για τα γόνατα των οδηγών οποιουδήποτε αναστήματος), συνθέτουν ένα ιδανικό περιβάλλον για τους επιβάτες του νέου Capri.

Αυτοί, εκτός από κορυφαίους χώρους, απολαμβάνουν και πολλές έξυπνες λύσεις αποθήκευσης, για παράδειγμα το MegaConsole χωρητικότητας 17 λίτρων, που βρίσκεται ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, στο οποίο μπορεί να αποθηκευτεί εύκολα ένα laptop ή μια τσάντα. Την ίδια στιγμή, ο «κρυφός» αποθηκευτικός χώρος My Private Locker εξασφαλίζει ασφαλή φύλαξη προσωπικών αντικειμένων πίσω ακριβώς από την οθόνη SYNC Move 1, με έναν ηλεκτρονικό διακόπτη να κλειδώνει την οθόνη όταν έχει ρυθμιστεί σε οριζόντια κλίση 30 μοιρών και το όχημα δεν τροφοδοτείται με ρεύμα. Η κινητή αυτή οθόνη αφής με διαγώνιο 14,6 ίντσες στρέφεται προς τον οδηγό αλλά και τον συνοδηγό. Στα αξιοσημείωτα και ένα κόκκινο σφυρί για θραύση κρυστάλλων, που βρίσκεται κρυμμένο χαμηλά στην κονσόλα.

Ford Capri

Σημειώστε, τέλος, ότι το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό κουπέ SUV της Ford είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις όσον αφορά το επίπεδο εξοπλισμού, τις Style και Premium, με τους επιβάτες της έκδοσης Premium να απολαμβάνουν επιπλέον στοιχεία -από την έτσι κι αλλιώς πλούσια Style-, όπως την πλήρως δερμάτινη επένδυση καθισμάτων Sensico, το ηχοσύστημα B;O με δέκα ηχεία απόδοσης 480W καθώς και τον ατμοσφαιρικό φωτισμό δέκα χρωμάτων σε επτά σημεία της καμπίνας με ένταση που ρυθμίζεται.

Διαβάστε επίσης: Η ιστορία του Ford Capri

Ford Capri

Ford Capri: Δύο εκδόσεις

Το νέο Ford Capri θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, αμφότερες με μία συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου (Extended Range – εκτεταμένης χωρητικότητας), που υιοθετεί την προηγμένη χημεία νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (Nickel Cobalt Manganese ή NCM). Η χωρητικότητά της φτάνει στις 77 kWh για το Ford Capri με κίνηση στους πίσω τροχούς και στις 79 kWh για την έκδοση του ηλεκτρικού μοντέλου με δύο ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση, όπως αυτή της γνωριμίας μας. Η έκδοση με τον έναν ηλεκτροκινητήρα έχει μέγιστη ισχύ 286 ίππους, με τη ροπή του να ανέρχεται στα 545 Nm, εξασφαλίζοντας επιδόσεις επιπέδου 6,4 δλ. για το «0-100».

Ford Capri

Το Ford Capri AWD ανεβάζει τον πήχη των επιδόσεων ακόμα πιο ψηλά προσθέτοντας στην όλη διάταξη του συστήματος κίνησης έναν ακόμα ηλεκτροκινητήρα, που βρίσκεται εγκατεστημένος στον εμπρός άξονα. Στη συγκεκριμένη έκδοση του νέου EV της Ford η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 340 ίππους και η ροπή τα 679 Nm (134 Nm εμπρός και 545 Nm πίσω). Ως αποτέλεσμα, το τετρακίνητο Ford Capri AWD είναι σε θέση να ολοκληρώσει την επιτάχυνση από στάση και έως τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,3 δλ., παρά τα 2.190 κιλά του αμαξώματος, ενώ σε κάθε περίπτωση η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα.

Εκτός όμως από τις καλές επιδόσεις, το νέο Ford Capri έρχεται να δώσει το στίγμα του και με την αυτονομία του, με το εργοστάσιο να αναφέρει έως 627 χλμ. για τη δικίνητη έκδοση και έως 592 χλμ. για την τετρακίνητη, νούμερα που όπως διαπιστώσαμε μπορεί και να είναι εφικτά υπό προϋποθέσεις, με τη δική μας μέση κατανάλωση στη Δανία να κυμαίνεται στις 17 kWh/100 χλμ.

Ford Capri

Χάρη στο ηλεκτρικό κύκλωμα που υποστηρίζει κάθε είδους φόρτιση, τόσο σε εναλλασσόμενο ρεύμα με μέγιστη ισχύ 11 kW, όσο και σε συνεχές έως 135 και 185 kW για τις εκδόσεις RWD και ΑWD αντίστοιχα, η μπαταρία του νέου Ford Capri μπορεί να φορτιστεί σε ταχυφορτιστή DC υψηλής ισχύος από 10% έως 80% σε 26 λεπτά για τις εκδόσεις AWD και σε 28 λεπτά περίπου για τις εκδόσεις με κίνηση στους πίσω τροχούς.

Πρακτικά, μόλις 10 λεπτά ταχείας φόρτισης DC αρκούν ώστε η μπαταρία ιόντων λιθίου να ανακτήσει την ενέργεια που απαιτείται για την κάλυψη 179 χλμ. για την έκδοση RWD, και 199 χλμ. για την AWD. Από εκεί και πέρα, σε παροχή εναλλασσόμενου ρεύματος με ισχύ 11 kW, η μπαταρία θα φορτίσει από 10% έως 80% σε 5 ώρες και 21 λεπτά (RWD) και σε 5 ώρες και 25 λεπτά (AWD).

Ford Capri

Οδηγώντας, πέρα από τις επιδόσεις, σημειώνεις την καλή ανάρτηση του αυτοκινήτου, με σημείο αναφοράς την άνεση φυσικά, αλλά και το πολύ γρήγορο τιμόνι. Ωστόσο, δε θα το θέλαμε τόσο ελαφρύ, αφού κατά μια έννοια «χάνει» κάτι από την ταυτότητα της Ford στον συγκεκριμένο τομέα. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ταιριάζει με τον γενικότερα αγχολυτικό χαρακτήρα του Capri. Σημειώστε εδώ ότι τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης της AWD έκδοσης της γνωριμίας μας ήταν τα EcoNormalSportTraction και Individual, ενώ το ESC μπορούσε να είναι Sport ή ακόμα και να απενεργοποιηθεί πλήρως (TCS off).

Ford Capri

Ford Capri: Νέα τάξη πραγμάτων

Ο θρύλος επέστρεψε, αλλά τόσο στη θεωρία όσο και στην πράξη είναι εντελώς διαφορετικός σε σχέση με το συνονόματο -και μόνο- του παρελθόντος. Αν και βασίζεται σε δεδομένα που έχουμε συναντήσει πολλάκις σε EV, έχει τη δική του προσωπικότητα και όλα τα φόντα να ξεχωρίσει μέσα στις πολλές επιλογές στην κατηγορία, οι οποίες καταφτάνουν από κάθε γωνιά του πλανήτη με ταχύτατο ρυθμό, με το ξεσκαρτάρισμα πλέον να κρίνεται επιτακτικό._ Μ. Σαλ.

Ford Capri

FORD CAPRI AWD

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: 2 ηλεκτροκινητήρες >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 340 ίπποι (250 kW) >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 679 Nm >ΡΟΠΗ (εμπρός η/κ): 134 Nm >ΡΟΠΗ (πίσω η/κ): 545 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 79 kWh (ΝΕΤ) >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.634×1.872×1.626 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.767 χλστ. >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 190 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 572-1.510 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 2.190 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 5,3 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ: 17 kWh/100 χλμ. >AYTONOMIA: 560 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ 10%-80% (AC): 5 ώρες και 25 λεπτά (11 kW) >ΦΟΡΤΙΣΗ 10%-80% (DC): 26 λεπτά (185 kW

Διαβάστε ακόμη: Η σημαντικότερη μορφή στα χρονικά της Formula 1 

Άποψη: O αληθινός Superman