Δοκιμάζουμε το νέο Kia Picanto 1.2 auto GT Line
Με σημαντικές αλλαγές, το Kia Picanto ρίχνεται στη μάχη των μικρών αυτοκινήτων πόλης, έχοντας πολλά όπλα στη φαρέτρα του.
Το Kia Picanto είναι μια από τις πιο ικανές επιλογές στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης ή αν θέλετε A segment. Με καριέρα πολλών ετών, επιτυχημένη, όπως αποδεικνύει η απήχηση στο κοινό, το μικρό κορεατικό μοντέλο έχει χτίσει μια σχέση με φανατικούς φίλους.
Η αλλαγή πλεύσης όμως της αγοράς, έχει αφήσει τα μικρά αυτοκίνητα εκτός, με ελάχιστες κατασκευάστριες εταιρείες να είναι αυτές που συνεχίζουν να επενδύουν σε αυτά, για να προσφέρουν την εναλλακτική στο αγοραστικό κοινό, που αναζητά ένα compact μοντέλο, με υψηλό δείκτη ευελιξίας.
Μάλιστα η Kia όπως αποδεικνύει με το Picanto δεν κάνει εκπτώσεις στους υπόλοιπους τομείς, προσφέροντας ένα ελκυστικό πακέτο αισθητικά, με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, που το καθιστά ένα ολοκληρωμένο -τηρουμένων των αναλογιών- αυτοκίνητο.
Ξεχωριστή εμφάνιση
Σε αυτή τη φάση της ζωής του το μικρό κορεατικό μοντέλο έρχεται με σημαντικές αλλαγές στη σχεδίαση, εμπνευσμένες από τα μεγαλύτερα SUV μοντέλα της φίρμας, να δώσει μια πιο μοντέρνα νότα, με προχωρημένες γραμμές, που κάνουν το Picanto να ξεχωρίζει το δρόμο.
Η νέα μάσκα, με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα και τα πιο αιχμηρά φωτιστικά σώματα, θυμίζουν λίγο από το θηριώδες EV9, προσδίδοντας δυναμισμό στην όλη σχεδίαση. Στην κορυφαία έκδοση GT Line που είναι το αυτοκίνητο δοκιμής, έχει και σπορ -αισθητικά- νότες, με τους μεγάλους τροχούς 16 ιντσών να συμπληρώνουν την εικόνα του Picanto.
Στιλ και άνεση
Στο εσωτερικό ακολουθεί την πιο σπορ φιλοσοφία που συναντάμε και στο εξωτερικό, δίνοντας όμως έμφαση στον εξοπλισμό και στην πρακτικότητα. Δεν είναι το αυτοκίνητο που θα αγοράσεις για την ευρυχωρία του, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι ικανό, -τηρουμένων των αναλογιών- σε αυτόν τον τομέα.
Στην πράξη τα καταφέρνει αρκετά καλά, προσφέροντας καλή για την κατηγορία άνεση στους πίσω, που έχουν αρκετό αέρα πάνω από το κεφάλι τους, αλλά και όσο χώρο χρειάζεται στα γόνατα. Δεν προορίζεται για πέντε άτομα, αλλά τέσσερα κανονικού μεγέθους και αναστήματος θα καταφέρουν να μετακινηθούν μια χαρά.
Το πλατύ κάθισμα προσφέρει καλή άνεση. Δεν έχει έντονα πλευρικά στηρίγματα, αλλά κρατά ικανοποιητικά το σώμα στις στροφές, με τον οδηγό να μπορεί να κατέβει χαμηλά, χάρη στη ρύθμιση που διαθέτει το κάθισμα. Ο δείκτης πρακτικότητας είναι υψηλός, με αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα.
Η σχεδίαση να είναι ευχάριστη, χωρίς εργονομικές ατέλειες, με την ποιότητα να ικανοποιεί. Η κεντρική οθόνη 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, με Apple CarPlay και Android Auto, δεσπόζει στο κέντρο και κρατά αποστάσεις από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Το τιμόνι έχει χειριστήρια, που καθιστούν ευκολότερη την καθημερινότητα, καθώς δίνουν πρόσβαση σε όλες τις επιμέρους λειτουργίες.
Ο κλιματισμός είναι ημιαυτόματος, με τη θήκη που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας ψηλή, με δυνατότητα να φιλοξενήσει πιο μεγάλα αντικείμενα. Σε κάθε περίπτωση έχεις ένα πλήρες πακέτο με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, που περιλαμβάνει πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, όπως την αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και ορίων ταχύτητας, ανίχνευση απόσπασης προσοχής του οδηγού
Άνεση και οικονομία
Η γκάμα των κινητήρων του νέο Picanto έχει διαφοροποιηθεί. Η turbo έκδοση δεν είναι πλέον διαθέσιμη, ενώ ακολουθώντας τις νέες νόρμες περί ρύπων, οι υπόλοιποι συμμορφώθηκαν ανάλογα, με την απόδοση των ατμοσφαιρικών εκδόσεων να χάνουν σε δύναμη. Πιο συγκεκριμένα ο 1.000άρης αποδίδει τώρα 63 ίππους, ενώ ο 1.2 με τον οποίο εφοδιάζεται και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας αποδίδει 79 ίππους από 83 που είχε πριν.
Για τη μετάδοση υπάρχουν χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων ή εναλλακτικά αυτοματοποιημένο χειροκίνητο με ίδιο αριθμό ταχυτήτων. Αυτό είναι δίνει το ρυθμό, με τον 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα των 79 ίππων να ακολουθεί στο ίδιο τέμπο. Σε αυτόν που θα πρέπει να προσαρμοστεί και ο οδηγός. Υπολείπεται σε επιδόσεις, αλλά αντιπαρέρχεται με την άνεση που προσφέρει.
Η απουσία του τρίτου πεντάλ καθιστά την καθημερινότητα του οδηγού πιο εύκολη. Οι αλλαγές στο κιβώτιο γίνονται με έναν δισταγμό, χαρακτηριστικός στα κιβώτια του «είδους», ενώ βοηθάει ένα ελαφρύ «άσε» κάθε φορά που πρόκειται να ανεβάσει, για να ολοκληρωθεί η διαδικασία πιο ομαλά. Το Picanto δείχνει ξεκάθαρα τον προορισμό του, που δεν είναι άλλος από την άνεση και την ευκολία στη χρήση.
Σίγουρα δεν θα σε συνεπάρει με τις επιδόσεις του, έχοντας 0-100 χλμ./ώρα σε 16,5 δευτερόλεπτα, αλλά και θα σε κερδίσει αν το μέγα ζητούμενο είναι η άνεση στην κίνηση της καθημερινότητας. Η ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς 16 ιντσών και τα ελαστικά χαμηλού προφίλ 195/45 ορίζουν τον τρόπο που πατάει το μικρό Kia στο δρόμο.
Είναι σφιχτό, με τις κινήσεις του αμαξώματος να ελέγχονται καλά, έχοντας ως τίμημα τον περιορισμό της άνεσης. Δεν είναι σπορ, αλλά ούτε και κουραστικό. Εύκολο στην καθημερινότητα, σε κερδίζει με την ευελιξία του, αλλά και τον τρόπο που θα διαχειριστεί την κίνηση μέσα στην πόλη, τρυπώνοντας παράλληλα σε θέσεις στάθμευσης που με άλλο, μεγαλύτερο αυτοκίνητο, απλά θα προσπερνούσες.
Το Kia Picanto δίνει έμφαση στην άνεση, με ένα ήπιο εν γένει χαρακτήρα, που ενισχύεται από την απουσία του τρίτου πεντάλ, που κάνει τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη μέσα στην πόλη.
Φωτογραφίες: Μάριος Κουσκούτης
KIA PICANTO 1.2 AUTO GT LINE
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.197 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 79 ίπποι/6.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 117 Nm/4.200 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτοματοποιημένο χειροκίνητο 5 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 3.595×1.595×1.485χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.400 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 991 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 16,5 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 159 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 5,6 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 122-130 γρ./χλμ.