Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Renault Captur
Οδηγούμε την αναβαθμισμένη εκδοχή του Renault Captur, στην ισχυρότερη mild hybrid αυτόματη έκδοση των 160 ίππων.
Η ηγετική θέση του Captur είναι αδιαμφισβήτητη, καθώς ύστερα από 11 χρόνια εμπορικής σταδιοδρομίας , οι δύο προηγούμενες γενιές του δημοφιλούς γαλλικού B-SUV πούλησαν περισσότερα από 2.000.000 αυτοκίνητα σε 90 χώρες του πλανήτη.
Πατώντας στην γνώριμη πλατφόρμα CMF-B, το νέο Captur είναι άμεσα διακριτό από το διαφορετικό εμπρός μέρος που ακολουθεί πιστά την νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της γαλλικής φίρμας, που υποστηρίζεται από τα μεγαλύτερα Rafale και Symbioz, τα οποία σταδιακά θα έρθουν και στα δικά μας μέρη.
Οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στο νέο ρύγχος. Εδώ το Nouvel’ R σήμα της Renault δεσπόζει στο κέντρο της μάσκας με την έντονη πτύχωση, τα πιο λεπτά φωτιστικά σώματα και οι νέες, κατακόρυφες εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα συνθέτουν ένα καλαίσθητο παρουσιαστικό με φρέσκια εμφάνιση που τραβά το μάτι με το καλημέρα, όπου πάντως ξεχωρίζουν τα ευμεγέθη φώτα led ημέρας.
Το πίσω μέρος μάλλον κρίθηκε ότι ήταν ήδη αρκετά προχωρημένο και έτσι το νυστέρι δεν χρειάστηκε να μπει βαθιά. Τα γνώριμα, σε σχήμα μπούμερανγκ, φωτιστικά σώματα έχουν διατηρήσει το σχήμα τους, έχοντας όμως νέα γραφικά και διάφανο πλέον κάλυμμα. Νέο είναι και το σήμα στο πίσω μέρος, καθώς και ο διαχύτης χαμηλά στον προφυλακτήρα.
Από πλευράς μεγέθους, οι διαφορές που εντοπίζονται είναι ασήμαντες. Έτσι το ανανεωμένο Captur που συνεχίζει να βασίζεται στην γνώριμη πλατφόρμα CMF-B, παραμένει εξαιρετικά σε συμπαγές σε μέγεθος, με το μήκος του να ορίζεται πλέον στα 4.239 χλστ, ενώ το μεταξόνιο βρίσκεται στα 2.639 χλστ.
Η απόσταση των 169 χλστ. από το έδαφος σημαίνει ότι το Captur, εξασφαλίζει το περιθώριο για μερικές εύκολες εκτός δρόμου αποστολές, μιας και το σύστημα Extended Grip: (με ελαστικά τεσσάρων εποχών και επιπρόσθετα προγράμματα οδήγησης) προσφέρεται ως έξτρα εξοπλισμός μόνο στην έκδοση E-Tech 145.
Στα ενδότερα του νέου Renault Captur
Βασικός στόχος της γαλλικής εταιρείας για το Captur, είναι η δημιουργία ενός οχήματος προσαρμοσμένο στις ανάγκες της καθημερινότητας. Απόλυτα αντιπροσωπευτικό είναι άλλωστε και το σλόγκαν “voiture à vivre” (αυτοκίνητο για να ζεις) που συνοδεύει το νέο Renault Captur.
Στο εσωτερικό, όπως και στις εξωτερικές επιφάνειες, οι αλλαγές στις οποίες προέβη το γαλλικό εργοστάσιο δεν είναι εκτενείς αλλά στοχευμένες. Συγκεκριμένα, έχουν χρησιμοποιηθεί νέα υλικά και επενδύσεις , όπου στην συγκεκριμένη έκδοση techno ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι 7 ιντσών και πλαισιώνεται από την κάθετη οθόνη των 10,4 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων R Link (στην πλουσιότερη έκδοση Esprit Alpine, το σύστημα πολυμέσων εμπλουτίζεται με σύστημα πλοήγησης και ενσωματωμένες υπηρεσίες της Google).
Τα περιστροφικά χειριστήρια του αυτόματου κλιματισμού της προηγούμενης γενιάς καταργήθηκαν και αντικαταστάθηκαν από μία σειρά πλήκτρων στην βάση της οθόνης.
Η απόκριση της οθόνης είναι πολύ καλή, ενώ εύχρηστα είναι τα διάφορα μενού. Ευεργετική είναι η επιλογή My Safety, που απλοποιεί την διαχείριση των διαφόρων συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης. Έτσι ο οδηγός δημιουργεί τον δικό του συνδυασμό επιλογών, τον οποίον μπορεί να ανακαλεί πολύ εύκολα σε κάθε εκκίνηση , με το πάτημα του σχετικού διακόπτη στα αριστερά του ταμπλό (αλλιώς μένουν ενεργοποιημένα όλα τα επιμέρους συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης).
Στα αξιοσημείωτα θα πρέπει να συμπεριλάβουμε την βαθμολογία που απονέμει το σύστημα ελέγχου του Captur, αναφορικά με το πόσο οικονομικός, αλλά και πόσο ασφαλής είναι ο εκάστοτε τρόπος οδήγησης.
Αυτό που παραμένει αναλλοίωτο είναι η επιμονή της Renault στην δημιουργία μιας ποιοτικής εικόνας, κάτι στο οποίο συμβάλουν οι επιλογές υλικών όπως, τα μαλακά στην υφή πλαστικά, το ύφασμα και ορισμένες οικολογικές επενδύσεις.
Στον εξοπλισμό της έκδοσης techno συμπεριλαμβάνεται το πακέτο Renault Multi-Sense, ένα σύστημα ατμοσφαιρικού φωτισμού με 48 χρωματικές αποχρώσεις, καθώς και τα προγράμματα οδήγησης (Driving Modes).
Χωροταξικά, τα πράγματα στο πάντοτε ευρύχωρο για τα δεδομένα της κατηγορίας Β εσωτερικό του «μικρού» Captur παραμένουν ως είχαν, με το συρόμενο κατά 16 εκ. πίσω κάθισμα, να συνεχίζει να προσφέρει αρκετές δόσεις πρακτικότητας και ευελιξίας στην καθημερινή συμβίωση (για τους πίσω επιβάτες υπάρχουν ξεχωριστοί αεραγωγοί και θύρες φόρτισης), εξασφαλίζοντας την ίδια στιγμή έναν χώρο αποσκευών μεταβλητής χωρητικότητας 404 έως 518 λτ. (σύμφωνα με το πρότυπο VDA dm3).
Το κάλυμμα του δαπέδου του πορτ μπαγκάζ δημιουργεί μία ενιαία ομαλή επιφάνεια όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, για ακόμα μεγαλύτερη μεταφορική ευελιξία όμως θα θέλαμε να αναδιπλώνεται και η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού, προκειμένου να είναι εύκολη η μεταφορά αντικειμένων με μεγάλο μήκος.
Mild hybrid δύναμη
Μπορεί να μην υφίσταται πλέον η εναλλακτική της πετρελαιοκίνησης, από εκεί και πέρα όμως ο υποψήφιος αγοραστής θα βρει κάτι που να βολεύει τις ανάγκες και τα θέλω του. Ως εκ τούτου, το νέο Renault Captur είναι διαθέσιμο με πέντε κινητήρια σύνολα. Στην βάση βρίσκεται η βενζινοκίνητη 3κύλινδρη έκδοση του 1,0 λίτρου των 90 ίππων, αλλά και η διπλού καυσίμου ECO-G, με βενζίνη και LPG, απόδοσης 100 ίππων, αμφότερες με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο.
Στην κορυφή συνεχίζει να βρίσκεται η full hybrid έκδοση E-Tech των 145 ίππων, ενώ στο μέσον της γκάμας ο γνωστός mild hybrid βενζινοκινητήρας 1.3 TCe, με 140 ή 160 ίππους και χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη αντίστοιχα. Η τελευταία είναι η έκδοση που έχουμε στα χέρια μας για αυτό το πρώτο δείγμα γραφής από το ανανεωμένο Renault Captur.
Σε μία εποχή όπου το βασικό ζητούμενο είναι ένα χαμηλό κόστος χρήσης (κάτι που το Captur μπορεί να εξυπηρετήσει περίφημα με τις εκδόσεις διπλού καυσίμου ή την full hybrid εναλλακτική), η προοπτική ενός μικρού και δυνατού βενζινοκινητήρα δεν φαίνεται να βρίσκεται ψηλά στην λίστα των αναγκών του μέσου αγοραστή, ακόμα και αν υπάρχουν κάποια δυνατά ανταγωνιστικά μοντέλα όπως το Ford Puma και το Hyundai Kona των 170 ίππων.
Ο συγκεκριμένος τετρακύλινδρος γαλλικός κινητήρας φθάνει στους 160 ίππους, αλλά το κυριότερο είναι τα 270 Nm της ροπής που αποδίδονται σε ένα ευρύ φάσμα στροφών, από τις 1.800 έως τις 3.750 σ.α.λ. Στην προκειμένη περίπτωση το ζητούμενο δεν είναι κάποια σπορτίφ χαρακτηριστικά, αλλά κάποια επιπλέον αποθέματα απόδοσης, που θα αποδειχθούν χρήσιμα κυρίως στον ανοικτό δρόμο.
Το mild hybrid σύστημα περιορίζεται σε καθαρά υποστηρικτικό ρόλο στην εκκίνηση και την επιτάχυνση διατηρώντας την μέση κατανάλωση στην αρκετά ικανοποιητική τιμή των 7,6 λτ./100 χλμ., ενώ ιδιαίτερα διακριτικό στην λειτουργία του είναι το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Αξίζει πάντως ο υποψήφιος αγοραστής να εξετάσει πολύ σοβαρά την εναλλακτική της έκδοσης E Tech με το full hybrid σύστημα και το εξελιγμένο multi mode κιβώτιο των 4+2 σχέσεων, που προσφέρεται σε παραπλήσιο κόστος.
Ο κινητήρας των 160 ίππων λοιπόν χαρίζει αρκετά καλές επιδόσεις στο αμάξωμα των 1,3 τόνων, καθώς για την επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα απαιτούνται 8,4 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 174 χλμ./ώρα. Σε συνδυασμό με την καλή κλιμάκωση των 7 σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου, το κορυφαίο από πλευράς απόδοσης Captur δεν δυσκολεύεται να διατηρεί ένα σβέλτο ρυθμό στον ανοικτό δρόμο.
Σε αστικό περιβάλλον, δεν είναι τόσο ο κινητήρας, όσο το κιβώτιο που έρχεται σε πρώτο πλάνο. Σε χαμηλές ταχύτητες το EDC κιβώτιο της Renault είναι κάπως απότομο στην απόκριση, ενώ πιο ψηλά τα καταφέρνει καλύτερα.
Η σειριακή δυνατότητα επιλογής των σχέσεων (μόνο μέσω των paddles στο τιμόνι και όχι από τον επιλογέα) διατηρείται για πολύ σύντομο διάστημα, καθώς η μονάδα ελέγχου σπεύδει να επαναφέρει την αυτόματη λειτουργία (επιλέγοντας μέσω του συστήματος multi sense το πρόγραμμα sport, οι αλλαγές γίνονται πάντως λίγο πιο αργά).
Το start/stop δεν είναι τόσο αρμονικό στην λειτουργία του, ενώ στις πολύβουες διασταυρώσεις, λίγη προσοχή θέλει κατά την εκκίνηση όταν είναι ενεργοποιημένο το auto hold, καθώς δεν λείπουν κάποια απότομα τινάγματα.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει, μέσω του συστήματος πολυμέσων ή του πλήκτρου στο τιμόνι, μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων λειτουργίας, Comfort, Eco, Sport και MySense, που επηρεάζουν το βάρος του τιμονιού, την απόκριση του γκαζιού και τον κλιματισμό, ενώ διαφοροποιούν την εμφάνιση του πίνακα οργάνων και την απόχρωση του ατμοσφαιρικού φωτισμού.
Αλλαγές συναντάμε στην ανάρτηση του ανανεωμένου Renault Captur. Αν και η αρχιτεκτονική παραμένει αμετάβλητη με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, το νέο πακέτο περιλαμβάνει νέα γεωμετρία πλαισίου και επαναρυθμισμένα αμορτισέρ.
Ειδικά μάλιστα στην έκδοση των 160 ίππων (όπως και στην E-Tech 145) τα αμορτισέρ διαθέτουν ένα μικρό ελατήριο εξισορρόπησης , κάτι που αυξάνει την ακαμψία στην φάση της επαναφοράς, μειώνοντας τις κινήσεις του αμαξώματος στις στροφές, ενώ η συνολική άνεση παραμένει αμετάβλητη, καθώς δεν επηρεάζεται η χαμηλής συχνότητας απόσβεση.
Το τελικό αποτέλεσμα επιτρέπει στο νέο Captur να διατηρήσει την ευχάριστη συμπεριφορά που γνωρίζαμε, με ομοιογενή οδικά χαρακτηριστικά, περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και άνεση υψηλού επιπέδου, μόνο που τώρα η απόσβεση έχει ποιοτικότερα χαρακτηριστικά λειτουργίας.
Χάρις και στους 18ρηδες τροχούς που εξασφαλίζουν αρκετά καλή πρόσφυση στην άσφαλτο, το νέο Captur έχει ελαφρώς πιο άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του τιμονιού. Το τιμόνι με την σειρά του έχει διαφορετικό σετάρισμα, όντας αρκετά άμεσο και με σωστό βάρος.
Καταλήγοντας
Το ανανεωμένο Captur έρχεται να ενισχύσει την επιτυχημένη παρουσία της Renault στην κατηγορία των B-SUV. Ξεχωρίζει για το ριζικά διαφορετικό ρύγχος, διατηρώντας στο ακέραιο την χωροταξική πρακτικότητα του προκατόχου και ενισχύοντας το τεχνολογικό και ποιοτικό προφίλ. Το μόνο λοιπόν που μένει να αποφασίσει ο υποψήφιος αγοραστής, είναι ποια έκδοση να επιλέξει.
RENAULT CAPTUR MHEV 160 EDC
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ με τούρμπο και 48V mhev >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 160 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 270 Nm/1.800-3.750 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.239×1.797×1.584 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.639 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ:404-518 λίτρα >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 169 χλστ. >ΒΑΡΟΣ: 1.298 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,5 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 174 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 7,6 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 132 γρ./χλμ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ