Η ερώτηση που πρέπει να απαντήσεις «σωστά» στον Elon Musk για να σε προσλάβει
Υπάρχει μια ερώτηση που κάνει σε κάθε υποψήφιο εργαζόμενο. Ποια είναι αυτή και τι πρέπει να απαντήσεις για να σε προσλάβει;
Οι συνεντεύξεις για δουλειά, άλλους τους αγχώνουν πολύ, άλλους τους κάνουν να αποκτούν αυτοπεποίθηση γιατί ξέρουν πως ρητορικά το έχουν. Υπάρχουν πια και μοντέλα προσέγγισης μιας συνέντευξης και από τα δύο μέρη, υποψήφιο εργοδότη και υποψήφιο υπάλληλο, και ένα από αυτά είναι το AIM, μια φιλοσοφία αντιμετώπισης καταστάσεων.
Θιασώτης αυτής της φιλοσοφίας είναι ο Elon Musk που σε κάθε συνέντευξη για θέση εργασίας υψηλού επιπέδου στις επιχειρήσεις του, θέτει το ίδιο ερώτημα. Και από τον τρόπο απάντησης θα αποφασίσει αν θα γίνει πρόσληψη. Και δεν επηρεάζει την απόφασή του ούτε το πόσα διπλώματα έχεις, ούτε τίποτα.
Ο Musk, ιδρυτής της Space X και Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, παραδέχτηκε το 2017 ότι θέτει την ίδια ερώτηση σε κάθε υποψήφιο από τον οποίο παίρνει συνέντευξη. «Πες μου για μερικά από τα πιο δύσκολα προβλήματα που δούλεψες και πώς τα έλυσες».
O Elon Musk είπε στη Σύνοδο Κορυφής της Παγκόσμιας Κυβέρνησης το 2017 ότι χρησιμοποιεί την ερώτηση για να ξεριζώσει τυχόν ψεύτες – και οι ερευνητικές μελέτες για τις τεχνικές συνεντεύξεων υποστηρίζουν τη μέθοδό του.
Η «Asymmetric Information Management» (AIM) είναι μια τεχνική συνέντευξης που έχει σχεδιαστεί για να παρέχει στον ερωτώμενο ένα σαφές μέσο για να αποδείξει ότι λέει πραγματικά την αλήθεια για την εμπειρία του παρέχοντας λεπτομερείς πληροφορίες.
Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Applied Research in Memory and Cognition τον Δεκέμβριο του 2020 αποκάλυψε διάφορες προσεγγίσεις για τον εντοπισμό ψεύτες με βάση την τεχνική της συνέντευξης για δουλειά. Εάν ένας υποψήφιος είναι σε θέση να απαντήσει στην ανοιχτή ερώτηση του Musk με μια συγκεκριμένη και λεπτομερή απάντηση, είναι πολύ πιθανό να λέει την αλήθεια.
«Οι μικρές λεπτομέρειες είναι η ψυχή των ιατροδικαστικών ερευνών και μπορούν να παρέχουν στους ανακριτές στοιχεία προς έλεγχο και σε μάρτυρες να ανακρίνουν», έγραψε σε άρθρο ένας από τους συγγραφείς της μελέτης.
«Εάν παρέχουν μεγαλύτερες, πιο λεπτομερείς δηλώσεις για το συμβάν ενδιαφέροντος, τότε ο ερευνητής θα είναι καλύτερα σε θέση να εντοπίσει αν λένε αλήθεια ή ψέματα. Αντίθετα, οι ψεύτες θέλουν να κρύψουν την ενοχή τους. Αυτό σημαίνει ότι είναι πιο πιθανό να αποκρύψουν στρατηγικά πληροφορίες ως απάντηση στη μέθοδο AIM».