Δοκιμάζουμε το νέο Subaru Solterra

Το Solterra είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Subaru, η οποία φαίνεται να αλλάζει πλεύση, επενδύοντας στα μοντέλα του «είδους», προκειμένου να ευθυγραμμιστεί με τα «θέλω» της Ευρώπης και να αυξήσει το μερίδιό της στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου.

Η Subaru με την προσθήκη του Solterra στη γκάμα της, φαίνεται να αλλάζει ρότα, καθώς αυτό είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της, το οποίο θα αποτελέσει τον Δούρειο Ίππο της ιαπωνικής εταιρείας για να διεισδύσει στη δική της Τροία, που δεν είναι άλλη από την αγορά της Ευρώπης.

Βλέπετε μέχρι σήμερα η Subaru, με τα μοντέλα που ήδη διαθέτει, πραγματοποιεί «υψηλές πτήσεις», όσον αφορά τις πωλήσεις στην αγορά των ΗΠΑ. Ενδεικτικά το 75% της παραγωγής της καταλήγει εκεί, καθώς η πολυδιάστατη φιλοσοφία των μοντέλων της, με τις σπουδαίες αρετές στο δρόμο και κυρίως εκτός αυτού, αναγνωρίζεται από το κοινό της μεγάλης αυτής αγοράς, που δεν αντιμετωπίζει το αυτοκίνητο με τα ίδια κριτήρια που το κάνει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Subaru Solterra test

Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες, με τις αυστηρές νόρμες για τις εκπομπές ρύπων που ισχύουν στην Ευρώπη, έχουν διαμορφώσει ένα ιδιαίτερο περιβάλλον για τους κατασκευαστές, οι οποίοι με τη σειρά τους έχουν διαμορφώσει τα τελευταία χρόνια τη γκάμα τους με αυτά τα δεδομένα, κάνοντας στροφή προς τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

Κάτι που, σε σχέση με τον ευρωπαϊκό και όχι μόνο ανταγωνισμό, άργησε να κάνει η Subaru, αλλά υπό μία έννοια υποχρεώθηκε να πραγματοποιήσει, έχοντας ως στόχο να μεγαλώσει το κομμάτι της πίτας που της αναλογεί στην Ευρώπη, με το λανσάρισμα ενός μοντέλου διαφορετικής φιλοσοφίας, όσον αφορά το σύστημα κίνησης, που δείχνει και ανοίγει το δρόμο για αυτήν.

Subaru Solterra test

Το Solterra με το εύηχο όνομα που προκύπτει από την ένωση δύο λατινικών λέξεων, «Sol» και «Terra», που σημαίνουν «Ήλιος» και «Γη», είναι το προϊόν συνεργασίας των Subaru και Toyota ή αν θέλετε και με αντίστροφη σειρά παρουσίασης. Οπτικά αν σας θυμίζει κάτι είναι γιατί έχει ένα δίδυμο ετεροζυγωτικό αδελφό που κινείται εκεί έξω, το Toyota bZ4X, με το οποίο διαθέτει πολλά κοινά στοιχεία, εκτός από την αισθητική, αλλά και διαφορές.

Πρόκειται για ένα μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικό SUV, με μήκος 4.690 χλστ., πλάτος 1.860 χλστ. και ύψος 1.650 χλστ. που δεν στέκεται μόνο στις εξωτερικές διαστάσεις του, καθώς διαθέτει και ένα διόλου ευκαταφρόνητο μεταξόνιο, που φτάνει τα 2.850 χλστ. και υπόσχεται εξαιρετική ευρυχωρία στο εσωτερικό.

Subaru Solterra test

Κάτι που επιβεβαιώνει και στην πράξη. Θα βολέψει ακόμα και πέντε ενήλικες με ύψος ακόμα και αρκετά άνω το μετρίου, που, σε κάθε περίπτωση, κάθονται ψηλά. Η τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το πάτωμα είναι αυτή που διαμορφώνει την αρχιτεκτονική και στέλνει τα καθίσματα λίγο πιο επάνω από το αναμενόμενο. Το θετικό είναι ότι έχει απρόσκοπτη ορατότητα, προς όλες τις κατευθύνσεις.

Το ταμπλό, που «κόβεται» εμπρός από το συνοδηγό, δημιουργεί μια επιπλέον αίσθηση ευρυχωρίας, ζημιώνοντας όμως την πρακτικότητα, καθώς δεν έχει χώρο για το κλασικό ντουλαπάκι εμπρός από το συνοδηγό, το οποίο απουσιάζει. Η μεγάλη οθόνη αφής 12,3 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, με πολλές δυνατότητες συνδεσιμότητας (Apple CarPlay, Android Auto), βρίσκει το ταίρι της με μια μικρότερη τοποθετημένη εμπρός και μακριά στο βάθος του οπτικού πεδίου του οδηγού, που είναι ορατή πάνω από το τιμόνι και όχι ανάμεσα.

Subaru Solterra test

Έτσι το τιμόνι θα πρέπει να έρθει πιο κοντά στα πόδια του οδηγού, που δημιουργεί μια ιδιαίτερη εργονομία, με την οποία εξοικειώνεσαι γρήγορα. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή είναι μαλακά στην πλειονότητά τους και όσον αφορά το άνω μέρος της καμπίνας, ενώ πιο χαμηλά συναντάμε πιο σκληρά, που όμως διακρίνονται για τη συναρμογή τους και δεν χαλούν την εν γένει καλή εικόνα.

Διευρυμένο πεδίο δράσης…

Το Solterra διατίθεται μόνο σε τετρακίνητες εκδόσεις, σε αντίθεση με το bZ4X, το οποίο είναι και δικίνητο. Μια ενδεχομένως συνειδητή επιλογή από τη Subaru, η οποία πιθανότατα θέλει να παντρέψει τη μετάβαση της στην ηλεκτροκίνηση, με τις παραδοσιακές αξίες της, όσον αφορά τα χαρακτηριστικά κίνησης στο δρόμο και τη μετάδοση σε όλους τους τροχούς, όπως και την ασφάλεια, που τα μοντέλα της μας έχουν συνηθίσει να διαθέτουν.

Subaru Solterra test

Μπορεί σε αυτή την περίπτωση η μηχανική τετρακίνηση «symmetrical all wheel drive» να εγκαταλείπεται για χάρη των νέων συστημάτων που με τα ηλεκτρικά μοτέρ που ελέγχουν τη ροπή που φτάνει σε κάθε τροχό ανεξάρτητα, αλλά το Solterra δείχνει να καταφέρνει να διατηρήσει τις ισορροπίες, κυριολεκτικά και μεταφορικά, όσον αφορά τη μετάβασης της Subaru στη νέα εποχή της.

Για την κατασκευή του Solterra χρησιμοποιήθηκε η πλατφόρμα e-Subaru Global, που του δίνει πρόσβαση στην πιο σύγχρονη διαθέσιμη τεχνολογία, όσον αφορά τα συστήματα κίνησης και ασφάλειας. Αισθητικά ακολουθεί μια σφηνοειδή προσέγγιση, με αιχμηρό εμπρός μέρος, που διακρίνεται, όπως συμβαίνει στα μοντέλα του «είδους» για την απουσία κεντρικής εισαγωγής αέρα. Η εξάγωνη μάσκα αποτελεί την ταυτότητα του μοντέλου, με τα μαύρα στοιχεία στο πλάι και χαμηλά στον προφυλακτήρα, να ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του.

Subaru Solterra test

Τα λεπτά φωτιστικά σώματα LED αποτελούν συνέχεια του καπό και της αρμονίας που χαρακτηρίζει εν γένει τη σχεδίαση. Στο προφίλ, η γραμμή των παραθύρων ακολουθεί ανοδική πορεία όσο κινείται προς τα πίσω, περιορίζοντας την επιφάνεια των πίσω κρυστάλλων, με στόχο να δημιουργήσουν μια πιο κουπέ αισθητική. Οι δύο διακριτικές αεροτομές στο πίσω μέρος ενισχύουν με τη σειρά τους τη σπορ εικόνα του Solterra.

Οι ακροβολισμένοι τροχοί, για την περίσταση 20 ιντσών (18 ιντσών στη βασική έκδοση), με ελαστικά 235/50 χαρίζουν στιβαρή εικόνα στο ιαπωνικό SUV, αλλά και αξιόλογες δυνατότητες εκτός δρόμου, με γωνία προσέγγισης 17,7 μοιρών, διαφυγής 25,4 μοιρών και ράμπας 18,2 μοιρών. Προσθέστε και τα 21 εκατοστά καθαρής απόστασης από το έδαφος και έχετε μια πιο σαφή εικόνα.

Subaru Solterra test

Για την κίνησή του φροντίζουν δύο ίδια ηλεκτρικά μοτέρ, τοποθετημένα σε κάθε άξονα, με συνολική ισχύ 160 kW (218 ίπποι) και ροπή 337 Nm. Το βάρους 2.035 κιλών Solterra επιταχύνει σβέλτα, κάνοντας ενδεικτικά το κλασικό σπριντ 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,9 δευτερόλεπτα, έχοντας μέγιστη ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.

Το νιώθεις ζωηρό σε κάθε πάτημα του γκαζιού, με την άμεσα διαθέσιμη ροπή να διαχειρίζεται μαεστρικά το αυξημένο βάρος του ιαπωνικού SUV. Δεν επιδεικνύει δισταγμό ακόμα και σε έντονο φορτίο, πατώντας θετικά και βγάζοντας αποτελεσματικά τη δύναμη στο δρόμο. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω και έχει ήπια ρύθμιση, επιτρέποντας κλίσεις στο αμάξωμα, αλλά προσφέροντας εξαιρετική ποιότητα κύλισης και υψηλού επιπέδου άνεση.

Subaru Solterra test

Τα βασικά προγράμματα οδήγησης περιλαμβάνουν το Eco, το Normal και το Sport, για πιο άμεση απόκριση, ενώ διαθέτει λειτουργία κίνησης και με ένα πεντάλ, επιτρέποντας μάλιστα τη ρύθμιση της ανάκτησης της ενέργειας, μέσω paddles πίσω από το τιμόνι. Η λειτουργία είναι αποτελεσματική, με το Solterra να παρουσιάζεται φιλικό στο χρήστη και όχι απότομο, όπως μας έχουν συνηθίσει τα ηλεκτρικά μοντέλα.

Το X-Mode διευρύνει ακόμα περισσότερο το πεδίο δράσης του τετρακίνητου SUV, καθώς ρυθμίζει ανάλογα τη ροπή που θα περάσει στους τροχούς, έτσι ώστε να είναι αποτελεσματικό πέρα από την άσφαλτο, σε χιόνι, χώμα ή λάσπη. Εκτός δρόμου, πατάει και περνάει καλύτερα από όσο ίσως θα περιμένεις από ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο, αποσβένοντας τις κακοτεχνίες αποτελεσματικά και παράλληλα παρέχοντας πρόσφυση που εντυπωσιάζει, χάρη στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση.

Subaru Solterra test

Η αυτονομία του Solterra σε πραγματικές θεωρητικά είναι 410 χιλιόμετρα, χωρίς χρήση κλιματισμού, ενώ περιορίζεται στα 345 χιλιόμετρα με τη χρήση του. Στην πράξη, χάρη στο καλό σύστημα διαχείρισης ενέργειας και κινούμενος με γνώμονα την οικονομία, αλλά χωρίς υπερβολές του στιλ «σέρνομαι στο δρόμο» ξεπερνάει τα 300 χιλιόμετρα.

Την αυγή μιας νέας εποχής σηματοδοτεί η έλευση του Solterra στη γκάμα της Subaru. Δεν διαταράσσεις τις ισορροπίες, αλλά διευρύνει το πεδίο δράσης της ιαπωνικής εταιρείας, μεταφορικά και κυριολεκτικά, ανοίγοντας τις πύλες της ευρωπαϊκής αγοράς με τους πολλούς περιορισμούς, που καθιστούν την επιλογή των ηλεκτροκίνητων μοντέλων σχεδόν μονόδρομο. Αποτελεσματικό στην καθημερινότητα, με υψηλό δείκτη άνεσης και ποιότητας στο δρόμο, που συνοδεύει με πλούσια τεχνολογία σε όλους τους τομείς._4Τ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ

Subaru Solterra test

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
SUBARU SOLTERRA
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: 2 ηλεκτροκινητήρες >ΙΣΧΥΣ (εμπρός η/κ): 109 ίπποι >ΡΟΠΗ (εμπρός η/κ): 168,5 Nm >ΙΣΧΥΣ (πίσω η/κ): 109 ίπποι >ΡΟΠΗ (πίσω η/κ): 168,5 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 218 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 337 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μίας σχέσης >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Διπλά ψαλίδια >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 71,4 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.690 x 1.860 x 1.650 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.850 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 441 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 2.035 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,9 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 160 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 19,8 kWh/100 χλμ.  >AYTONOMIA ΔΟΚΙΜΗΣ: 340 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ 0-100% (AC): 6 ώρες και 30 λεπτά (11 kW) >ΦΟΡΤΙΣΗ 0-80% (DC): 30 λεπτά (150 kW)