WRC: Κανονικά προχωράει ο σχεδιασμός για τα υβριδικά ενόψει 2022
Ο Διευθυντής Ράλλυ της FIA, Yves Matton, επιβεβαίωσε πως παρά κάποιες φήμες για το αντίθετο, η διαδικασία εισαγωγής των υβριδικών αυτοκινήτων στο WRC από το 2022, προχωράει κανονικά.
Η πρόσφατη ανάκληση του υβριδικού κιτ από την Compact Dynamics, που συνεπάγεται περαιτέρω καθυστέρηση στη διαδικασία εξέλιξης για τις ομάδες, δημιούργησε ερωτηματικά έως και για την εισαγωγή αυτής της τεχνολογίας στο θεσμό από το 2022, όπως έχει προγραμματιστεί.
Τέτοιο ενδεχόμενο, που βρίσκει κάθετα αντίθετη την M-Sport Ford, δε φαίνεται να υφίσταται. Αυτό επιβεβαίωσε με δηλώσεις του ο Διευθυντής Ράλλυ της FIA, Yves Matton.
Όπως είναι γνωστό, από το 2022 τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας Rally1 θα διαθέτουν plug-in υβριδικά κινητήρια σύνολα. Οι υπάρχοντες κατασκευαστές (Toyota, Hyundai, M-Sport Ford) έχουν δηλώσει την παρουσία τους στη νέα γενιά του WRC.
“Το υβριδικό project Rally1 είναι ορόσημο για την ανάπτυξη των ράλλυ και υπογραμμίζει τη δέσμευση της FIA προς τη βιωσιμότητα και την προχωρημένη τεχνολογία”, δήλωσε ο Yves Matton.
“Ασφαλώς, κάθε νέο προϊόν που βρίσκεται σε ανάπτυξη, αντιμετωπίζει δυσκολίες. Στην τρέχουσα φάση δοκιμών, υπάρχει ισχυρή συνεργασία ανάμεσα στη FIA, τους κατασκευαστές και τους τεχνικούς μας συνεργάτες. Εργαζόμαστε για να ολοκληρώσουμε εργασίας που είναι συνώνυμες με έναν κύκλο εξέλιξης αυτής της φύσης.
“Προς το παρόν λειτουργούμε με βάση μια διαδικασία σε επιτάχυνση λόγω των καθυστερήσεων στις διανομές, που προκλήθηκαν από την επίδραση της πανδημίας. Αλλά με 8 μήνες να απομένουν για την έναρξη της σεζόν το 2022, βρισκόμαστε στην πορεία”.
Η τριετής συμφωνία μεταξύ FIA και κατασκευαστών περιλαμβάνει μοιρασμένη συνεισφορά στο κόστος εξέλιξης της υβριδικής τεχνολογίας. Το τρίπτυχο όπου εστιάζει η συνεργασία, αφορά στις έννοιες της βιωσιμότητας, της διαχείρισης κόστους και της ασφάλειας.
Όσον αφορά στην εξέλιξη των κινητήριων συνόλων, τη διαδικασία ανάπτυξης των υβριδικών κιτ (ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία) έχει αναλάβει η γερμανική Compact Dynamics.
Οι σημαντικότερες φάσεις αυτής της διαδικασίας, είναι οι ακόλουθες:
- Σχεδιασμός και πρωτότυπη κατασκευή των υβριδικών μονάδων
- Δοκιμή των πρωτότυπων μονάδων σε συνθήκες εργαστηρίου (bench testing), που βρίσκεται σε εξέλιξη
- Προμήθεια βασικών μονάδων στις ομάδες για ενσωμάτωση στους κλωβούς ασφαλείας
- Ανάλυση της συνδυασμένης λειτουργίας των υπερτροφοδοτούμενων βενζινοκινητήρων εσωτερικής καύσης με τις υβριδικές μονάδες και δυναμομέτρηση
- Επιλεγμένες επιμέρους δοκιμές των αυτοκινήτων προδιαγραφών Rally1.
Πέραν του υβριδικού κινητήριου συνόλου, που περιλαμβάνει τον υπάρχοντα κινητήρα εσωτερικής καύσης ισχύος 380 ίππων και ηλεκτροκινητήρα 100 kW (136 ίπποι) τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1 θα διαθέτουν νέο σχεδιασμό στον κλωβό ασφαλείας.
Στον συγκεκριμένο τομέα, υπάρχει εκτενής συνεργασίας μεταξύ FIA και Κατασκευαστών, που περιλαμβάνει ανάλυση και πρόγραμμα crash tests.