FIA WEC – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τις 6 Ώρες του Σάο Πάολο
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA κάνει την επιστροφή του στη Βραζιλία αυτή την εβδομάδα, καθώς η κορυφαία σειρά σπορ αυτοκινήτων στον κόσμο ετοιμάζεται για τις 6 Ώρες του Σάο Πάολο (12-14 Ιουλίου).
Έχουν περάσει δέκα χρόνια από τότε που το Autódromo José Carlos Pace του Interlagos φιλοξένησε για τελευταία φορά έναν γύρο του FIA WEC. Ένας 6ωρος αγώνας διεξήχθη για πρώτη φορά στην πίστα στην εναρκτήρια σεζόν του WEC τον Σεπτέμβριο του 2012, τον οποίο κέρδισε η Toyota, ενώ η Porsche θριάμβευσε δύο χρόνια αργότερα.
Με μόλις 4,309 χιλιόμετρα, το Interlagos είναι η μικρότερη πίστα του θεσμού για φέτος και διαθέτει 15 στροφές (5 δεξιές/10 αριστερές). Τα hypercars φτάνουν ταχύτητες της τάξης των 305 km/h, όπου περίπου το 50% του γύρου διανύεται με πλήρως ανοιχτό γκάζι. Κατά τη διάρκεια κάθε γύρου της πίστας, οι οδηγοί Hypercar θα αλλάξουν ταχύτητα περίπου 38 φορές.
Δεκαεννέα Hypercars και 18 αυτοκίνητα LMGT3 θα αναμετρηθούν για το νοτιοαμερικανικό σκέλος του WEC, περιλαμβανομένων δύο τοπικών οδηγών, για να τους υποστηρίξουν οι εγχώριοι φίλαθλοι: Ο Nicolas Costa που θα οδηγήσει την McLaren 720S LMGT3 Evo για την United Autosports και ο Augusto Farfus που θα οδηγήσει την BMW M4 LMGT3 για την Team WRT.
Ο Costa, ο οποίος γνωρίζει το Interlagos καλύτερα από τους περισσότερους οδηγούς στο grid του WEC, εξήγησε μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά της πίστας: Είναι μια ρέουσα πίστα που δοκιμάζει όλα τα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου. Έχουμε μια πολύ μεγάλη ευθεία που ανηφορίζει, οπότε η ισχύς είναι πραγματικά απαραίτητη. Έχουμε γρήγορες στροφές, αργές στροφές, εξαρτάται πολύ από την πρόσφυση και την αεροτομή επίσης. Συνολικά, είναι μια δύσκολη πίστα για να ισορροπήσεις το μονοθέσιο και είναι σημαντικό να έχεις ένα καλό πακέτο.
Η λίστα συμμετοχών για το Σάο Πάολο περιλαμβάνει μερικές μικρές αλλαγές οδηγών. Η Porsche 963 της Proton Competition με το Νο. 99 έχει καταχωρήσει τους Neel Jani και Julien Andlauer για να μοιραστούν τα καθήκοντα του οδηγού, ο κανονικός τρίτος οδηγός Harry Tincknell δεν μπορεί να είναι στη Βραζιλία λόγω σύγκρουσης στο IMSA για τον γύρο της σειράς Canadian Tire Motorsport Park.
Εν τω μεταξύ, στο Lexus RC F LMGT3 με το Νο. 78 της Akkodis ASP Team ο τακτικός οδηγός Timur Boguslavskiy αντικαθίσταται από τον Αυστριακό Clemens Schmid. Ο αγωνιζόμενος στο DTM Schmid έκανε το ντεμπούτο του στο WEC στο Spa-Francorchamps νωρίτερα φέτος, όταν ο Boguslavskiy δεν μπόρεσε να αγωνιστεί λόγω ασθένειας.
Τέλος, ο Mike Conway θα επιστρέψει στο πιλοτήριο του υβριδικού hypercar Toyota Gazoo Racing GR010 Hybrid Hypercar με το Νο. 7, ενώ ο πρώην team-mate Jose Maria Lopez θα επιστρέψει στο Lexus RC F LMGT3 με το Νο. 87 της Akkodis ASP. Ο Lopez αντικατέστησε τον Conway για το Le Mans μετά τον τραυματισμό του Βρετανού κατά τη διάρκεια της προπόνησης με τη μοτοσικλέτα του.
Όλα τα βλέμματα, ωστόσο, θα είναι στραμμένα στους ολοένα και πιο κοντινούς τίτλους του πρωταθλήματος του 2024, καθώς μόλις 12 βαθμοί χωρίζουν τους τρεις κορυφαίους κατασκευαστές – Porsche, Ferrari και Toyota – στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών Αντοχής hypecars της FIA.
Με συνολικά 108 βαθμούς, η Porsche βρίσκεται στην κορυφή της γενικής κατάταξης, αλλά αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό από τη Ferrari που βρίσκεται ακριβώς πίσω της με 99 βαθμούς και την Toyota που είναι τρίτη με 96 βαθμούς. Με περισσότερους από 100 βαθμούς πρωταθλήματος (104 συμπεριλαμβανομένων των βαθμών της pole position) που είναι ακόμα διαθέσιμοι στους υπόλοιπους γύρους του WEC στη Βραζιλία, τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία και το Μπαχρέιν, η μάχη για τον τίτλο του 2024 έχει ξεκινήσει για τα καλά.
Στην επικεφαλής κατηγορία Hypercar, υπήρξαν τέσσερις διαφορετικοί νικητές μέχρι στιγμής φέτος, δείχνοντας τον πραγματικά ανταγωνιστικό χαρακτήρα του πρωταθλήματος. Στον πρώτο γύρο στο Κατάρ, νικήτρια ήταν η Penske Motorsport και η ανταγωνιστική Porsche 963. Ακολούθησε η Toyota Gazoo Racing και το GR010 Hybrid Hypercar που κέρδισε το πρωτάθλημα 2023 και θριάμβευσε στον δεύτερο γύρο στην Ίμολα. Η Hertz Team JOTA και η ιδιωτική Porsche 963 ήταν η επόμενη που πήρε τη δόξα, καθώς η βρετανική ομάδα κατέκτησε την καρό σημαία στο Spa-Francorchamps τον Μάιο. Πιο πρόσφατα, ήταν η σειρά της Ferrari AF Corse, καθώς η 499P Hypercar απέδειξε για άλλη μια φορά πως ήταν το αυτοκίνητο που έπρεπε να νικήσει στις 24 Ώρες του Le Mans.
Όσον αφορά τη νέα για το 2024 κατηγορία LMGT3, είναι ακόμα πιο κοντά με τις τρεις πρώτες ομάδες να χωρίζονται από μόλις δύο βαθμούς. Οι Manthey PureRXcing και Manthey EMA ισοβαθμούν στην κορυφή της βαθμολογίας με 75 βαθμούς η καθεμία και οι νικητές του δεύτερου γύρου, Team WRT, έχουν συνολικά 73 βαθμούς.
Το αποκλειστικά γυναικείο πλήρωμα της Iron Dames θα είναι γεμάτο αυτοπεποίθηση πηγαίνοντας στη Βραζιλία μετά τη νίκη τους στον αγώνα ELMS της Imola το περασμένο Σαββατοκύριακο, η τριάδα εξασφάλισε την pole position με τη Lamborghini Huracan LMGT3 Evo2 στο Spa-Francorchamps, αλλά δεν έχουν ακόμη μετατρέψει τον ρυθμό τους σε νίκη σε αγώνα στο WEC μέχρι στιγμής αυτή τη σεζόν. Η αγωνιστική δράση ξεκινά την Παρασκευή 12 Ιουλίου με τα FP1 και FP2, ενώ οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξαχθούν το Σάββατο. Η πράσινη σημαία για τον αγώνα των 6 ωρών θα κυλήσει στις 05:30 ώρα Κύπρου την Κυριακή (14 Ιουλίου).
O Hamilton ξορκίζει τους δαίμονες του με νίκη γροθιά | Speedzone Podcast EP56
Πιλότος Formula 1 (πρώην βοηθός χασάπη!) με «τσιγγάνα» καρδιά