Ρωγμές στο δόγμα για το «τέλος εποχής» των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035

Η μεγαλύτερη κοινοβουλευτική ομάδα στο νέο κοινοβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ζητά ανοιχτά την αναθεώρηση της απόφασης της γηραιάς ηπείρου για κατάργηση της πώλησης των αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες που είναι προγραμματισμένο για το 2025.

Το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, η μεγαλύτερη ομάδα βουλευτών στο νέο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, δηλώνει ευθαρσώς ότι θα επιδιώξει να αποδυναμώσει την προγραμματισμένη απόφαση για σταδιακή κατάργηση πώλησης των αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 το 2035, σύμφωνα με σχετικό προσχέδιο.

Το ΕΛΚ κέρδισε το μεγαλύτερο μερίδιο από οποιαδήποτε άλλη ομάδα βουλευτών στις εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο του περασμένου μήνα με 188 από τους συνολικά 720 βουλευτές, ενισχύοντας έτσι την επιρροή του στη συνέλευση της ΕΕ.

Σε μια συνάντηση στην Πορτογαλία αυτή την εβδομάδα, νομοθέτες από την ομάδα του ΕΛΚ συζητούν τις πολιτικές προτεραιότητες για την επόμενη πενταετή θητεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Ένα προσχέδιο αυτών των προτεραιοτήτων, το οποίο φέρεται να έχει στην κατοχή του το Reuters, περιλαμβάνει «την αναθεώρηση των κανόνων για τη μείωση του CO2 για νέα αυτοκίνητα και φορτηγά ώστε να επιτρέπεται η χρήση εναλλακτικών καυσίμων μηδενικών εκπομπών μετά το 2035».

Η ΕΕ έχει ανακοινώσει ότι θα απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 το 2035, τερματίζοντας ουσιαστικά τις πωλήσεις νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν βενζίνη και ντίζελ.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δηλώσει ότι θα δημιουργήσει μια «νόμιμη οδό» για τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που λειτουργούν μόνο με e-fuels (βλ. συνθετικά καύσιμα) που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης αντί για βενζίνη.

Διαβάστε επίσης: Μπορούν τα e-fuels να σώσουν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης;

E-Fuels - Ηλεκτροκαύσιμα - Hlektrokaysima_03

Αυτό θα μπορούσε να επιτρέψει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναπτύξουν και να συνεχίσουν να πωλούν ένα νέο «είδος» αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν μόνο με πιστοποιημένα καύσιμα ουδέτερα σε CO2 και είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία που εμποδίζει την εκκίνηση τους όταν γεμίζουν με βενζίνη ή ντίζελ.

Το ΕΛΚ δεν διευκρίνισε με ποιους τρόπους θα ήθελε να αλλάξει η πολιτική για τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων. Στο σχετικό έγγραφο πάντως αναφέρεται ότι η ομάδα θέλει «να αναθεωρήσει την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης και να αναπτύξει τεχνολογία αιχμής για κινητήρες εσωτερικής καύσης».

Καυσιμο

Αν μη τι άλλο, το εν λόγω έγγραφο αναμένεται να ασκήσει έντονες πιέσεις στην Ursula von der Leyen -η οποία ανήκει στην ομάδα του ΕΛΚ- για το πώς θα διαχειριστεί την πράσινη ατζέντα της Ευρώπης, καθώς ζητά έγκριση από την πλειοψηφία των βουλευτών της ΕΕ για δεύτερη θητεία στον ρόλο της.

Η Von der Leyen χρειάζεται την υποστήριξη της ομάδας του ΕΛΚ για να εξασφαλίσει την πλειοψηφία, αλλά αντιμετωπίζει την πρόκληση να χρειαστεί επίσης να κερδίσει την εμπιστοσύνη από άλλες ομάδες, συμπεριλαμβανομένων των σοσιαλιστών, που αντιτίθενται στην αποδυνάμωση των πολιτικών της Ευρώπης για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

EV - Fuel - Petrol - Βενζίνη - Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα