Jeep Avenger: Τώρα και τετρακίνητο
Ταξιδεύουμε στην Γερμανία για να δούμε από κοντά, το νέο τετρακίνητο Jeep Avenger 4xe, που βασίζεται σε ένα νέο υβριδικό σύστημα του ομίλου Stellantis.
Ο εξηλεκτρισμός της Jeep προχωράει με γοργά βήματα, αφού εκτός από την κορυφή της ευρωπαϊκής γκάμας στην οποία θα προστεθούν δύο νέα ηλεκτρικά D-SUV μοντέλα, η αμερικανική εταιρεία εστιάζει και στην βάση, όπου διαπρέπει το Avenger, το οποίο έχει αποφέρει πάνω από 90.000 πωλήσεις μέχρι σήμερα, εκ των οποίων περίπου 70% είναι νέοι πελάτες στην μάρκα.
Καθώς λοιπόν η Jeep έχει δεσμευθεί ότι κάθε μοντέλο στην γκάμα της θα διαθέτει τετρακίνητη παραλλαγή, έρχεται λοιπόν η ώρα να αποκτήσει ένα τέτοιο σύστημα το Avenger.
Σχεδιασμένο για να υπηρετεί ένα ευρύ φάσμα αναγκών, το Avenger 4xe απευθύνεται σε ανθρώπους που αγαπούν τη φύση και τις δραστηριότητες, ωστόσο η καθημερινότητά τους διαδραματίζεται στο αστικό πεδίο.
Ξεχάστε τα βαριά και ογκώδη μηχανικά συστήματα του παρελθόντος. Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα υβριδικό αυτοφορτιζόμενο σύστημα, το οποίο ουσιαστικά βασίζεται στην προσθιοκίνητη έκδοση e- Hybrid, όπου τώρα έχει προστεθεί στο πίσω μέρος ένας επιπλέον ηλεκτροκινητήρας.
Όταν είδαμε τον Senna να πιλοτάρει από τον ουρανό | Speedzone Podcast EP52
Το σύστημα του Jeep Avenger 4xe
Τον πυρήνα του 48V αυτού υβριδικoύ συστήματος, βρίσκεται ο 1.200αρης βενζινοκινητήρας, ο οποίος λειτουργεί στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller και χρησιμοποιεί τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (VGT). Αποδίδει 136 ίππους και 230 Nm .ροπής, ενώ επικουρείται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 21 kW που έχει ενσωματωθεί στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη των 6 σχέσεων.
Τα τετρακίνητα χαρακτηριστικά εξασφαλίζει ένας ακόμα ηλεκτρικός κινητήρας 21 kW που κινεί τους πίσω τροχούς μέσω μειωτήρα με σχέση μετάδοσης 22,7:1, χωρίς φυσικά την ύπαρξη κάποιου μηχανικού κεντρικού διαφορικού. Χάρη στην τεχνολογία “power looping” η ενέργεια για την λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα είναι εξασφαλισμένη ανά πάσα στιγμή, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι το Avenger 4xe είναι τετρακίνητο όποτε και για όσο χρειάζεται.
Το τετρακίνητο Avenger επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ, ενώ η τελική του ταχύτητα ανέρχεται στα 194 χλμ./ώρα.
Προκειμένου να χωρέσει το μοτέρ στο πίσω μέρος, χρειάστηκε να αλλαχθεί η πίσω ανάρτηση, που αποτελείται πλέον από μία ανεξάρτητη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, η οποία εξασφαλίζει βελτιωμένα χαρακτηριστικά απόσβεσης και κύλισης.
Μέχρι τα 30 χλμ./ώρα το Avenger 4xe μπορεί να είναι μόνιμα τετρακίνητο με κατανομή ροπής έως και 50:50 σταθερά ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς. Με ταχύτητα μεταξύ 30 και 90 χλμ./ώρα ο πίσω ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται μόνο όταν χρειάζεται και σε αυτήν την περίπτωση η κατανομή της ισχύος μεταβάλλεται σε πραγματικό χρόνο ανάλογα με τις ανάγκες. Πάνω από τα 90 χλμ./ώρα η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς για ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης.
Παρόν δηλώνει το σύστημα Hill Descent Control για τις απότομες κατηφόρες, ενώ το Selec-Terrain έχει δεχθεί ειδική φροντίδα στο συγκεκριμένο Avenger, δίνοντας στον οδηγό τη δυνατότητα να προσαρμόσει το αυτοκίνητο σε όλες τις συνθήκες.
Στο πρόγραμμα “Auto” η τετρακίνηση λειτουργεί μόνο όταν χρειάζεται προκειμένου να διατηρούνται χαμηλά η κατανάλωση και οι ρύποι. Στο “Snow” εξασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή σταθερότητα, στο Sand;Mud οι αλλαγές σχέσεων και ο έλεγχος της πρόσφυσης μπαίνουν σε ειδική λειτουργία, ενώ στο “Sport” μεγιστοποιείται η ισχύς και η ροπή μέσω της λειτουργίας E-Boost.
Το Avenger 4xe δεν αρκείται μόνο στην τετρακίνηση, για να εμπλουτίσει τον εκδρομικό του χαρακτήρα. Η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 10 χλστ. συγκριτικά με την έκδοση e-Hybrid των 100 ίππων, κάτι που δίνει ακόμα καλύτερες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης (22, 21 και 35 μοίρες αντίστοιχα).
Σε εδάφη καλυμμένα με χώμα ή χαλίκι το νέο μοντέλο μπορεί να σκαρφαλώσει σε κλίση έως και 40%, ενώ ακόμα και με τους εμπρός τροχούς να μην έχουν καθόλου πρόσφυση μπορεί να αντιμετωπίσει κλίση έως 20%.
Μπορεί επίσης να διασχίζει περάσματα με νερό βάθους έως 400χλστ. και διαθέτει στάντραρ ελαστικά M+S που χαρίζουν επιπλέον πρόσφυση εκτός δρόμου, ενώ υπάρχει μάλιστα και επιλογή για ελαστικά All Terrain, για ακόμα πιο δύσκολες καιρικές συνθήκες και πολύ ολισθηρά εδάφη.
Το Avenger 4xe όμως ξεχωρίζει και αισθητικά από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας: Υπάρχουν λεπτομέρειες σε πράσινη lime απόχρωση, οι ζάντες είναι μαύρες, οι προβολείς ομίχλης βρίσκονται τοποθετημένοι πιο ψηλά για καλύτερη αποτελεσματικότητα και προστασία, οι μπάρες οροφής είναι στάνταρ και το σημείο ρυμούλκησης στο πίσω μέρος εμφανές.
Επίσης, ο εμπρός προφυλακτήρας είναι επανασχεδιασμένος για να αντιμετωπίζει τις ιδιαιτερότητες της εκτός δρόμου οδήγησης. Το ραντάρ των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού είναι τοποθετημένο έτσι ώστε να προστατεύεται κατά το δυνατόν από μικροχτυπήματα ενώ υπάρχουν και επιλογές εξατομίκευσης όπως το αυτοκόλλητο για το εμπρός καπό.
Ειδικές πινελιές υπάρχουν και στην καμπίνα, όπως τα νέα γραφικά του ψηφιακού πίνακα οργάνων που περιλαμβάνουν και πληροφορίες για τον πίσω ηλεκτροκινητήρα. Επίσης, οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι αδιάβροχες και δύο φορές πιο ανθεκτικές από των υπόλοιπων εκδόσεων, ενώ μπορούν να πλένονται ώστε να διατηρούνται σαν καινούργιες.