Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan eTSI των 150 ίππων

Στην νέα του γενιά το VW Tiguan προσπαθεί με κάθε τρόπο να εντυπωσιάσει. Καταγράφουμε τις πρώτες εντυπώσεις από την έκδοση R Line των 150 ίππων.

Το Tiguan είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα εμπορικά μοντέλα της Volkswagen, αφού από το 2007, οπότε και παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του, έχει φθάσει στα 7,6 εκ. πωλήσεις παγκοσμίως. Εξίσου εντυπωσιακά είναι όμως και τα εμπορικά του επιτεύγματα εντός έδρας, έχοντας φτάσει τις 17.500 μονάδες συνολικά.

Σήμερα, στην τρίτη του πλέον γενιά, το C-SUV της γερμανικής εταιρείας έρχεται να συνεχίσει την παράδοση των προκατόχων, βασιζόμενο σε μία ριζικά ανανεωμένη εικόνα μέσα έξωνέες τεχνολογίες συνδεσιμότητας και υποβοήθησης του οδηγού που προέρχονται από μοντέλα υψηλότερων κατηγοριών όπως το Tοuareg και το ID.7, αλλά και μία γκάμα κινητήριων συνόλων με εκτεταμένη διείσδυση της υβριδικής τεχνολογίας (mild hybrid και Plug-in Hybrid), χωρίς μάλιστα να απαρνείται και το diesel.

VW Tiguan eTSI 150ps R Line

Το επιβλητικό ρύγχος του νέου Tiguan

Δεν υπάρχει περίπτωση να μπερδέψει κανείς το νέο μοντέλο με τον προκάτοχό του. Αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στο νέο ρύγχος, το οποίο χωρίς πολλές περίτεχνες λεπτομέρειες είναι άκρως επιβλητικό.

VW Tiguan eTSI 150ps R Line

Το εμπρός μέρος κάνει σαφές  ότι πρόκειται για ένα αεροδυναμικό SUV με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,28. Σε σύγκριση με τον προκάτοχο (τιμή Cd 0,33), είναι αξιοσημείωτο ότι το καπό έχει μια πιο δυναμική και καμπυλόγραμμη  επέκταση προς τα φτερά.

VW Tiguan eTSI 150ps R Line

Ουσιαστικά χωρίζεται σε δύο τμήματα. Το ανώτερο, όπου μία λεπτή μπάρα ενώνει του μακρόστενους προβολείς (στην πλέον εξελιγμένη τους εκδοχή υιοθετούν την  τεχνολογία IQ.LIGHT HD matrix που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στο Tiguan και προέρχεται απευθείας από το αδελφό Touareg).

VW Tiguan eTSI 150ps R Line

Ανάλογα με την έκδοση των προβολέων, η καλυμμένη με γυαλί περιοχή αριστερά και δεξιά από το σήμα της Volkswagen διαθέτει μια φωτιζόμενη λωρίδα τεχνολογίας led.

Τα κατώτερο τμήμα είναι στην ουσία μία τεράστια σκουρόχρωμη μάσκα σε κυψελοειδές μοτίβο στις εκδόσεις R Line, που ενσωματώνει τους αεραγωγούς στις άκρες της, ενώ μία ασημένια λωρίδα οριοθετεί την βάση του προφυλακτήρα. Ελαφρώς διαφορετική είναι η εικόνα του κατώτερου αυτού τμήματος, στις απλούστερες εκδόσεις Tiguan , Life και More.

Tiguan 1.5 eTSI 10ps

Σχεδιαστικά, το νέο Tiguan, υιοθετεί στοιχεία από τα ηλεκτρικά «αδέλφια» του της οικογένειας ID., όπως το κλειστό πάνω τμήμα της μάσκας.

Το ψηφιοποιημένο εσωτερικό του νέου Tiguan

Η ανάπτυξη του νέου Tiguan έγινε παράλληλα με το τελευταίο Passat, με το οποίο μοιράζεται την αναβαθμισμένη πλατφόρμα MQB-Evo της VW, ενώ στο εσωτερικό έχει αξιοποιηθεί η 4η γενιά της πλατφόρμας ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MIB της VW, με δυνατότητα over-the-air ενημερώσεων λογισμικού.

Tiguan

Στο εσωτερικό συναντάμε την νέα γενιά του Digital Cockpit με έναν πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και την μεγάλη κεντρική οθόνη των 15 ιντσών (1,9 ιντσών στην αρχική έκδοση), με το interface και την διάταξη τεσσάρων επιπέδων, που έχουμε γνωρίσει στο ID.7.

Tiguan 1.5 eTSI 10ps

Με τον νέο φωνητικό βοηθό IDA (στάνταρ εξοπλισμός), οι λειτουργίες του αυτοκινήτου και του infotainment, όπως η ένταση του ήχου, μπορούν να λειτουργούν εύκολα με τη χρήση φυσικής ομιλίας. Επιπλέον, ο IDA απαντά σε συγκεκριμένες ερωτήσεις για όλα τα πιθανά θέματα. Για να το κάνει αυτό, το σύστημα έχει πρόσβαση σε online βάσεις δεδομένων και – ως νέα λειτουργία, στο ChatGPT το οποίο θα είναι διαθέσιμο ως αναβάθμιση.

Tiguan

Από εκεί προέρχεται και ο επιλογέας του κιβωτίου που πλέον έχει μετακομίσει στην κολόνα του τιμονιού, κάτι που απελευθέρωσε χώρο στην κεντρική κονσόλα για τον driving experience control, έναν μεγάλο περιστροφικό διακόπτη με δική του μικρή οθόνη, για  τον έλεγχο των drive modes, της έντασης του ήχου ή για τα χρώματα του ατμοσφαιρικού φωτισμού της καμπίνας.

Tiguan

Αυτός ο ατμοσφαιρικός φωτισμός που μπορεί ανάλογα με την έκδοση να διαθέτει μέχρι και 30 επιλογές χρωμάτων, εκτείνεται σε τρία επίπεδα καλύπτοντας το περίγραμμα του ταμπλό, το εσωτερικό των θυρών και το ανώτερο τμήμα στην πλευρά του συνοδηγού. Εντύπωση επίσης προκαλούν οι νέοι μακρόστενοι αεραγωγοί που βρίσκονται στις άκρες του ταμπλό.

VW Tiguan eTSI 150ps R Line

Με μήκος 4.539 χλστ., ύψος 1.658 χλστ. και πλάτος 1.842 χλστ., το νέο Tiguan είναι 30 χλστ. μακρύτερο, 4 χλστ. ψηλότερο και το ίδιο πλάτος σε σχέση με τον προκάτοχό του. Το μεταξόνιο των 2.676 χλστ. εξασφαλίζει πλουσιοπάροχους χώρους για πέντε επιβάτες κανονικού αναστήματος, χάρη και στην δυνατότητα του πίσω καθίσματος να μετακινείται κατά τον διαμήκη άξονα. Λόγω της αύξησης του πίσω προβόλου, η χωρητικότητα του αποθηκευτικού όγκου, έχει αυξηθεί κατά 37 λτ. σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, φτάνοντας πλέον στα 652 λτ.., τιμή πάντως που πρέπει να συμπεριλαμβάνει και τον υποδαπέδιο χώρο (όπου βρίσκεται ρεζέρβα ανάγκης).

VW Tiguan eTSI 150ps R Line

Η πλήρης γκάμα εκδόσεων του νέου Tiguan

Όσον αφορά στα κινητήρια σύνολα, το νέο VW Tiguan διαθέτει οκτώ επιλογές κινητήρων, mild hybrid βενζίνης 1.5, 2λιτρους TSI, plug in hybrid και 2λιτρους TDI πετρελαίου. Όλες οι εκδόσεις συνεργάζονται αποκλειστικά με αυτόματο DSG κιβώτιο 7 ταχυτήτων, ενώ τα plug-in υβριδικά χρησιμοποιούν ένα DSG 6 ταχυτήτων.

Tiguan 1.5 eTSI 10ps

Σε ότι αφορά τα θερμικά σύνολα, το νέο VW Tiguan, είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με ήπια υβριδικό σύστημα 48V. O 1.5 eTSI αποδίδει 130 ή 150 ίππους και διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων, λειτουργία κύκλου Miller και τουρμπίνα με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας. Από εκεί και πέρα την γκάμα πλαισιώνουν οι 2λιτρες τετρακίνητες εκδόσεις βενζίνης 204 και 265 ίππων καθώς και οι 2λιτρες πετρελαιοκίνητες παραλλαγές των 150 και 193 ίππων (η τελευταία είναι και τετρακίνητη)

Tiguan 1.5 eTSI 10ps

Στον δρόμο με το νέο Tiguan

Σε αυτή την πρώτη δοκιμή επί ελληνικού εδάφους, με το νέο Tiguan, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση των 150 ίππων . Ο κινητήρας χάρη και στην ροπή των 250 Nm που είναι διαθέσιμα από τις 1.500 σ.α.λ, μπορεί να κινήσει με αξιώσεις το σεβαστών διαστάσεων αμάξωμα (σύμφωνα με την δική μας μέτρηση, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ξεπερνούσε τα 1.700 κιλά συμπεριλαμβανομένου του οδηγού και του γεμάτου ρεζερβουάρ), όπου με λογικούς ρυθμούς η κατανάλωση μπορεί να διατηρείται στα επίπεδα των 8 λτ.100 χλμ. Για το κάτι καλύτερο σε επιδόσεις και κατανάλωση, θα χρειαστεί να περιμένουμε δύο περίπου μήνες, οπότε και  θα ακολουθήσουν και οι plug in υβριδικές εκδόσεις.

VW Tiguan eTSI 150ps R Line

Πέρα από τις βελτιώσεις που έχουν γίνει στην ανάρτησή του, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο διέθετε ορισμένα έξτρα στοιχεία, όπως το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα απόσβεσης DCC Pro (διαθέτει νέα αμορτισέρ με ξεχωριστές βαλβίδες για τη συμπίεση και την επαναφορά), progressive steering κρεμαγιέρα μεταβλητού βήματος και 20άρηδες τροχούς με ελαστικά Continental Sport Contact 5.

VW Tiguan eTSI 150ps R Line

Το τιμόνι ικανοποιεί απόλυτα, ενώ το συνολικό οδηγικό αποτέλεσμα στην άσφαλτο ξεπερνάει τις δυνατότητες του κινητήρα, αφήνοντας περιθώρια για τη διαχείριση πολύ μεγαλύτερων ιπποδυνάμεων.

Ειδικής μνείας χρήζει η ηλεκτρονική ανάρτηση, η οποία με το μεγάλο εύρος ρυθμίσεων που διαθέτει, ελέγχει πολύ αποτελεσματικά τις αντιδράσεις του αμαξώματος, ανεξαρτήτως ρυθμού κίνησης και οδικής μορφολογίας. Αυτή η ανάρτηση είναι που κρατάει τα προσχήματα στην άνεση, προσπαθώντας να αντιμετωπίσει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και το 40άρι προφίλ των ελαστικών, ενώ σίγουρα η απλή έκδοση με τους τροχούς των 17 ιντσών θα έχει ευκολότερο έργο.

VW Tiguan eTSI 150ps R Line

To αποτέλεσμα στην άσφαλτο ξεπερνάει τις δυνατότητες του κινητήρα, αφήνοντας περιθώρια για την διαχείρηση πολύ μεγαλύτερων ιπποδυνάμεων. Ειδική μνεία χρίζει η αποτελεσματικότητα της  DCC Pro ανάρτησης, η οποία με το μεγάλο εύρος ρυθμίσεων που διαθέτει, πραγματικά μπορεί να προσφέρει μία σπορτίφ αίσθηση με περιορισμένες κλίσεις στις στροφές.

VW Tiguan eTSI 150ps R Line

Η εκτός δρόμου δοκιμασία περιορίστηκε στα απολύτως απαραίτητα, δεδομένων και των ευαίσθητων ελαστικών για τέτοια χρήση. Για έναν εκδρομικό χαρακτήρα υπάρχουν οι τετρακίνητες εκδόσεις 4Motion, οι οποίες αν και κατά βάση προσθιοκίνητες, διατηρούν ένα ποσοστό μετάδοσης ροπής στους πίσω τροχούς της τάξεως του 4%, που μπορεί να φθάσει έως και το 50% , ενώ ενδεικτικό είναι ότι έως και το 85% της ροπής μπορεί να μεταφερθεί σε ακραίες καταστάσεις σε έναν τροχό, μέσω της λειτουργίας του torque vectoring και του ηλεκτρονικού κλειδώματος διαφορικού, όπου χρέη γενικού συντονιστή εκτελεί το νέο Vehicle Dynamics Manager.

VW Tiguan eTSI 150ps R Line

Σε αυτά έρχονται να προστεθούν η μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης των 2.300 κιλών, οι ικανές γωνίες προσέγγισης/ράμπας/διαφυγής (15,9/15,2/18,6 μοίρες αντίστοιχα), καθώς και η απόσταση των 196 χλστ. από το έδαφος.

VW Tiguan eTSI 150ps R Line

Τα στάνταρ συστήματα υποβοήθησης περιλαμβάνουν τα: Side Assist & Rear Cross Traffic Alert(Σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου, σύστημα επιτήρησης πίσω κυκλοφορίας και υποβοήθηση εξόδου από θέση στάθμευσης), Front Assist με City Emergency Braking και Pedestrian και Cyclist Monitoring (Λειτουργία αναγνώρισης πεζών και ποδηλατών), Front Cross Traffic Assist (προειδοποίησης οδηγού σε διασταυρώσεις με λειτουργία αυτόματης πέδησης), Lane Assist (Ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας), Rear View Κάμερα οπισθοπορείας, προηγμένο σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού και Dynamic Road Sign Display (Σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας), ενώ ανάλογα με την έκδοση διατείθετε το προσαρμοζόμενο ACC με δυνατότητα stop&go.

Tiguan 1.5 eTSI 10ps

 

VW Tiguan eTSI 150ps R Line

 

VW TIGUAN 1.5 eTSI 150 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού με τούρμπο, mild hybrid >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.498 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 150 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 250 Nm/1.500 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.539×1.842×1.539 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.680 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 652 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.730 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,1 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 210 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,9 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 141 γρ./χλμ