Ηλεκτροκίνηση: Οι δημόσιοι φορτιστές στην Ευρώπη δεν φτάνουν
Η Ευρώπη έχει μείνει πίσω στην κούρσα της ηλεκτροκίνησης με τους δημόσιους σταθμούς φόρτισης στην περιφέρεια της να πρέπει τουλάχιστον να εξαπλασιαστούν έως το 2030.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση χρειάζεται να εγκαταστήσει σχεδόν οκτώ φορές περισσότερα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως από ότι έπραξε το 2023 για να καλύψει την προβλεπόμενη ζήτηση. Και αυτό δεν είναι κάτι που το λέμε εμείς, αλλά οι εκπρόσωποι και μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχειά της ACEA, υπήρχαν μόλις πάνω από 150.000 δημόσια σημεία φόρτισης που εγκαταστάθηκαν πέρυσι σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, με τον συνολικό αυτή τη στιγμή αριθμό τους να υπερβαίνει τα 630.000.
Αυτή η κάθε άλλο παρά θετική επίδοση είναι πολύ μικρότερη από τα περίπου 410.000 σημεία φόρτισης που χρειάζονται ετησίως για να επιτύχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον στόχο των 3,5 εκατομμυρίων έως το 2030.
Σύμφωνα με την ACEA, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν τρεις φορές ταχύτερα από τις εγκαταστάσεις σημείων φόρτισης από το 2017 έως και το 2023.
«Ανησυχούμε πολύ που η ανάπτυξη των υποδομών δεν συμβαδίζει με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία τα τελευταία χρόνια», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ACEA Sigrid de Vries. Και προσέθεσε:
«Επιπλέον, αυτό το “κενό υποδομής” κινδυνεύει να διευρυνθεί στο μέλλον – σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από τις εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Έτσι, οι επενδύσεις σε δημόσιες υποδομές φόρτισης πρέπει να αυξηθούν επειγόντως εάν θέλουμε να επιτύχουμε τον κλιματικό στόχο».