Αποστολή στην Ισπανία: Νέο Cupra Formentor
Η Cupra ανανέωσε το Formentor, το Cupra, Cupra Formentor, SUVοποίο εισάγει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της ισπανικής εταιρείας και παράλληλα νέες τεχνολογίες σε όλους τους τομείς, αλλά και νέα γκάμα κινητήρων.
Το Formentor είναι το «παιδί» από τα σπλάχνα της Cupra. Το μοντέλο που δημιουργήθηκε σε μια λευκή κόλλα χαρτί, χωρίς να έχει κανένα δεσμό με άλλο μοντέλο του Ομίλου, καθώς σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στους κόλπους της Cupra και ήταν αυτό που της έδωσε τη μοναδικότητα και την ταυτότητα που αναζητούσε ως αυτόνομη εταιρεία.
Έχουν περάσει σχεδόν έξι χρόνια από τα πρώτα βήματα της Cupra, με την εταιρεία να… λάμπει απέναντι στον ανταγωνισμό και τους ανθρώπους της να μην κρύβουν τον ενθουσιασμό τους και την αισιοδοξία τους, όπως διαπιστώσαμε στην φαντασμαγορική παγκόσμια παρουσίαση του Formentor που έγινε στη Μαδρίτη της Ισπανίας.
Δικαιολογημένα θα λέγαμε, καθώς το Formentor ξεχώρισε εξ αρχής και τώρα έρχεται να ενισχυθεί στα σημεία για να διατηρηθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του αγοραστικού κοινού. Αυτού που θέλει να ξεχωρίσει και βάζει τη σπορ διάθεση στην κορυφή των επιλογών του, είτε όσον αφορά την οδική συμπεριφορά, είτε την αισθητική.
Εξωτερικό
Το ανανεωμένο Cupra Formentor ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά, με τη νέα μάσκα να φροντίζει για αυτό. Νέα είναι και τα φώτα matrix LED, με τριγωνικά στοιχεία, όπως επίσης και οι εισαγωγές αέρα, που, συνολικά, δημιουργούν μια πιο δυναμική εικόνα στο εμπρός μέρος.
Στους νεοτερισμούς προσθέστε και μια νέα σειρά ζαντών αλουμινίου, με ιδιαίτερη σχεδίαση, διαστάσεων 18 και 19 ιντσών. Περνώντας στο πίσω μέρος διακρίνουμε τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα με τριγωνικά μοτίβα στο εσωτερικό τους και το φωτιζόμενο σήμα της Cupra στο κέντρο της πέμπτης πόρτας.
Φυσικά η κουπέ αισθητική με το χαμηλωμένο πίσω μέρος κυριαρχεί χαρίζοντας την πολυπόθητη σπορ διάθεση στο Formantor. Όσον αφορά το εξωτερικό του μοντέλου, τώρα είναι διαθέσιμο και σε οκτώ νέα χρώματα.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό έχει διατηρηθεί η αρχιτεκτονική, αλλά έχει ενισχυθεί η διαθέσιμη τεχνολογία. Παράλληλα, χρησιμοποιούνται νέα υλικά, τα οποία είναι σε ποσοστό 73% ανακυκλώσιμα. Σχεδιαστικά τα τριγωνικά μοτίβα που παραπέμπουν στο σήμα της ισπανικής εταιρείας κυριαρχούν.
Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκουμε τώρα μια νέα οθόνη 12,9 ιντσών, με νέο λογισμικό για ευκολία στη χρήση, που συνοδεύεται από χειριστήρια αφής στη βάση της για τον κλιματισμό και τη φωνή του συστήματος. Επίσης, ένα νέο σύστημα ήχου της Sennheiser είναι διαθέσιμο, το οποίο διακρίνεται για την ποιότητα, έχοντας ενισχυτή 425 Watt και 12 ηχεία υψηλής πιστότητας.
Κινητήρες
Η γκάμα κινητήρων των Formentor ανανεώθηκε και εμπλουτίστηκε με νέα σύνολα, που περιλαμβάνουν όλες τις τεχνολογίες: βενζίνης (TSI), ήπια υβριδικά σύνολα (eTSI), diesel (TDI) και Plug-in Hybrid (eHybrid). Στο σύνολο οι επιλογές είναι οκτώ, με απόδοση από 150 έως 333 ίππους.
Η εισαγωγική έκδοση παραμένει η 1.5 TSI βενζίνης με απόδοση 150 ίππων και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Πιο πάνω τοποθετείται ο 2.0 TSI με απόδοση 204 ίππων. Σε αυτή την περίπτωση για τη μετάδοση που περνάει και στους 4 τροχούς, μέσω του συστήματος 4Drive, φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων DSG.
Στην κορυφή τοποθετούνται οι εκδόσεις VZ, συντομογραφία του Veloz (γρήγορος), με απόδοση 265 ίππων και αυτόματο 7άρι DSG κιβώτιο, με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η δεύτερη εκδοχή εφοδιάζεται με έναν νέο στη γκάμα του Formentor κινητήρα 333 ίππων, που συνδυάζεται επίσης με ένα αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων DSG, ενώ για τη μετάδοση που περνάει και στους τέσσερις τροχούς φροντίζει ένα πολύδισκος συμπλέκτης.
Ειδικά για αυτόν τον κινητήρα έχει αναπτυχθεί ένα αποκλειστικό Cupra Mode, με βελτιστοποιημένη ρύθμιση για την απόκριση του πεντάλ γκαζιού και του κιβωτίου ταχυτήτων για οδήγηση την πίστα, υψηλή δυναμική απόκριση ροπής όταν το γκάζι παραμένει ανοικτό για μεγάλο χρονικό διάστημα, φωτεινή ένδειξη αλλαγής ταχυτήτων καθώς και ρύθμιση του κινητήρα που πραγματοποιήθηκε στο τεχνικό κέντρο στο Martorell.
Τοποθετημένο στον πίσω άξονα, το σύστημα ελέγχεται ηλεκτροϋδραυλικά με δύο ανεξάρτητους συμπλέκτες παρέχοντας έλεγχο της ροπής που φτάνει σε κάθε πίσω τροχό. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να μεταβάλει στις στροφές την ροπή ανάμεσα στον πίσω αριστερό και τον πίσω δεξιό τροχό. Προαιρετικά το σύστημα φρένων με διάμετρο 18 ιντσών, συνδυάζεται και με 6πίστονες δαγκάνες της Akebono.
Στη νέα γενιά του το Formentor προσφέρεται και σε ήπια υβριδικές εκδόσεις eTSI, με 48V σύστημα μίζας-γεννήτριας. Η συγκεκριμένη έκδοση 1.5 eTSI αποδίδει 150 ίππους και συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, έχοντας ως στόχο τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της άνεσης.
Οι νέες εκδόσεις Plug-in Hybrid ενισχύουν τον εξηλεκτρισμό της γκάμας του Formentor, προσφέροντας επιδόσεις και οικονομία σε ένα πακέτο. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις με απόδοση 204 και 272 ίππων, έχοντας ως βάση τον 1.5 TSI κινητήρα βενζίνης, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία με ωφέλιμη χωρητικότητα 19,7 kWh, που προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 100 χιλιομέτρων. Το νέο Formentor PHEV έχει δυνατότητα φόρτισης με έως 50 kW ισχύ. Το Cupra Formentor VZ e-Hybrid των 272 ίππων μπορεί να εξοπλιστεί και με φρένα της Brembo, που έχουν 4πίστονες δαγκάνες και συνδυάζονται με μεγαλύτερα διάτρητα δισκόφρενα.