Αποστολή στο Παρίσι: Νέο Nissan Qashqai
Το νέο Nissan Qashqai έρχεται να υπερασπιστεί όχι μόνο την φήμη αλλά και την κορυφαία θέση του στον εμπορικό στίβο της Ευρώπης στην ολοένα και πιο ανηλεή αρένα της κατηγορίας C-SUV. Και όπως όλα μαρτυρούν, έχει «πάνω» του όλα τα εχέγγυα για να το πραγματοποιήσει με επιτυχία.
Λίγα είναι τα αυτοκίνητα που μπορούν να ισχυριστούν ότι έχουν καταφέρει να αλλάξουν τον ρου της σύγχρονης αυτοκίνησης. Ένα από αυτά είναι σίγουρα το Nissan Qashqai.
Έχοντας ασκήσει τεράστια επιρροή στην αγορά της γηραιάς ηπείρου στα πλαίσια μιας κατηγορίας οχημάτων που στα μέσα της δεκαετίας του 2000 ήταν κυριολεκτικά στα σπάργανα, το φθινόπωρο του 2006 η Nissan ήρθε με ιδιαίτερη τόλμη και περισσή, θα έλεγε κανείς, γοητεία να ταράξει τα λιμνάζοντα έως τότε νερά αποκαλύπτοντας την πρώτη γενιά Qashqai.
Αν μη τι άλλο, επρόκειτο για ένα καινοτόμο αλλά και τολμηρό συνάμα εγχείρημα για την ιαπωνική (και όχι μόνο) αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα τη Γιοκοχάμα, η οποία πήρε το ρίσκο προσφέροντας σε ανύποπτο για την εποχή εκείνη χρόνο ένα συμπαγές και «ψηλωμένο» όχημα ως εναλλακτική απέναντι στα παραδοσιακά και «χαμηλά» χάτσμπακ μοντέλα της αγοράς – κακά τα ψέματα, πριν το Qashqai δεν υπήρχαν crossovers ή τουλάχιστον κάποιο που να είχε καταφέρει να ξεχωρίσει κάνοντας τη διαφορά στους πίνακες πωλήσεων.
H μαγική φόρμουλα για την Nissan ήταν ότι το Qashqai κατάφερε να πάρει στοιχεία που παρέπεμπαν σε οχήματα της οff-road κατηγορίας (όπως είναι για παράδειγμα η «πανοραμική» θέση οδήγησης, το αυξημένο ύψος του αμαξώματος από το έδαφος και οι μεγάλοι τροχοί) και να τα εφαρμόσει με χαρακτηριστική μαεστρία στην mainstream κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών. Έτσι, παρά την βαριά φανέλα που μέχρι τότε κουβαλούσε στους ώμους της η ιαπωνική εταιρεία στην κατηγορία των παραδοσιακών εκτός δρόμου οχημάτων, το Qashqai ΜkΙ δεν ήταν ένα «μικρό» Land Rover, αλλά μια πρόταση «νέας κοπής» απέναντι σε μοντέλα όπως το VW Golf και το Ford Focus, η οποία προσέφερε μεταξύ άλλων καλύτερη πρακτικότητα και χώρους. Και, γιατί όχι, περισσότερο στιλ. Ήταν ένα SUV, με άλλα λόγια, με μια καμπίνα που ήταν σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο ώστε οι επιβάτες να νιώθουν ότι κάθονται άνετα μέσα σε αυτή και όχι… πάνω σε αυτή. Από την άλλη, για όλους όσοι αναζητούσαν το κάτι παραπάνω εκεί όπου η άσφαλτος δίνει τη θέση της στο χώμα, το Qashqai δήλωνε και πάλι βροντερό «παρών» προσφέροντας το απαραίτητο αλατοπίπερο με εκδόσεις με σύστημα τετρακίνησης.
Όπως είναι φυσικό, από το 2007, όταν και ξεκίνησαν και επίσημα οι πωλήσεις του στη γηραιά ήπειρο, μέχρι και σήμερα, πολύ νερό κύλισε στο αυλάκι. Τόσο για την κατηγορία των C-SUV, που πλέον απαριθμεί ουκ ολίγες προτάσεις, όσο και για το ίδιο το Qashqai, το οποίο άρχισε να… καλπάζει με το καλημέρα και να κερδίσει όλο και περισσότερο τόσο την καρδιά όσο και το νου των Ευρωπαίων αγοραστών. Με το «αυθεντικό» μοντέλο του 2007, αλλά και με τις επόμενες, ακόμα πιο προηγμένες δύο γενιές του, το 2014 και εν συνεχεία το 2020, το ιαπωνικό SUV κυριολεκτικά έσπασε τα ταμεία, έχοντας πλέον στο ενεργητικό του περισσότερες από 4,2 εκατ. πωλήσεις. Διόλου άδικα, έγινε έτσι το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Nissan στην Ευρώπη.
Ακούστε στο πιο κάτω επεισόδιο πως ο Senna κέρδισε την πιο δραματική κούρσα | Speedzone Podcast EP49
Σήμερα, το best-seller και συνάμα το «βαρύ πυροβολικό» της ιαπωνικής φίρμας επανέρχεται δριμύτερο και με νέα εξωτερική σχεδίαση, περισσότερες τεχνολογίες, ακόμα πιο προηγμένη συνδεσιμότητα, αναβαθμίσεις ουσίας στο εσωτερικό και μια αξιόπιστη γκάμα υβριδικών κινητήριων συνόλων εγνωσμένης πλέον αξίας, ρίχνεται εκ νέου στην αρένα της κατηγορίας των C-SUV δείχνοντας ξανά τα δόντια του.
Στην πόλη του φωτός για το νέο Qashqai
Καλεσμένοι της Nissan σε μια σχεδόν prive παρουσίαση που έλαβε χώρα στο Παρίσι είχαμε την ευκαιρία να δούμε πρώτοι (sic!) το νέο Qashqai αλλά και να συνομιλήσουμε με τους ανθρώπους της ιαπωνικής εταιρείας για το νέο τους C-SUV. Με προεξέχοντα για την περίσταση τον Arnaud Charpentier, Αντιπρόεδρος, Στρατηγική Προϊόντων, Nissan AMIEO (Αφρική, Μέση Ανατολή, Ινδία, Ευρώπη και Ωκεανία), o οποίος στη σύντομη συνομιλία μας επανεπιβεβαίωσε δίχως περιστροφές ότι το νέο Qashqai «συνεχίζει να αποτελεί την καρδία της προϊοντικής γκάμας της Nissan στην Ευρώπη» επενδύοντας στη νέα του εκδοχή «στην αναβαθμισμένη σχεδίαση, τις προηγμένες τεχνολογίες και στην υβριδική τεχνολογία της Nissan». Που διόλου τυχαία έχει ως αιχμή του δόρατος το σύστημα e-Power, μια τεχνολογία-γέφυρα μέχρι τον πλήρη εξηλεκτρισμό του μοντέλου. Κάτι που αναμένεται να συμβεί στην περίπτωση του Qashqai σε τρία με τέσσερα χρόνια από σήμερα, σύμφωνα με τις έως τώρα εκτιμήσεις.
Έως τότε όμως, το εξηλεκτρισμένο Nissan Qashqai συνεχίζει ακάθεκτο, έχοντας στη φαρέτρα του, πριν από ο,τιδήποτε άλλο, ένα εντελώς νέο «παρουσιαστικό». Η εμπρός γρίλια έχει ανασχεδιαστεί πλήρως δημιουργώντας μια ακόμα πιο δυναμική πρώτη εντύπωση. Εμπνευσμένη από τα σχέδια των αρχαίων ιαπωνικών πανοπλιών, αποτελείται από δεκάδες γυαλιστερά, τρισδιάστατα στοιχεία σε μαύρο χρώμα, τα οποία φαίνονται να αιωρούνται στον χώρο μεταξύ του χείλους του καπό και του κάτω πλαισίου. Στα πλαϊνά του κεντρικού τμήματος, τα στοιχεία αυτά σχηματίζουν ένα τριγωνικό σχήμα κάτω από τους νέους προβολείς και φινιρίζονται με σφραγίδα «σατινέ χρωμίου», στην κορυφαία έκδοση.
Την ίδια στιγμή οι νέοι προβολείς κάνουν αίσθηση με την παρουσία τους, έχοντας ακόμα πιο έντονη εμφάνιση. Μια προσαρμοζόμενη μονάδα μεγάλης σκάλας συμπληρώνεται από μια μικρότερη μονάδα για ευρύτερη κατανομή του φωτός, η οποία προσφέρει αυξημένη ορατότητα σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού και ομίχλης. Κάτω από το κυρίως σώμα, τα φώτα ημέρας αποτελούνται από πέντε μικρά στοιχεία που έχουν το ίδιο σχήμα με τα «κόμματα» της κύριας μπροστινής γρίλιας.
Στο πίσω μέρος, το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων παραμένει αμετάβλητο, αλλά η σύνθεση των φώτων εντός της μονάδας έχει επανασχεδιαστεί. Τα στοιχεία κόκκινου φωτισμού αποτελούνται πλέον από τέσσερα επιμέρους στοιχεία που ακολουθούν το σχήμα που έχουν τα «κόμματα» της μπροστινής μάσκας. Μοιάζουν να αιωρούνται στο περίβλημα του σώματος και έχουν τώρα μια χαρακτηριστική απόχρωση του κόκκινου, γνωστή ως «superred», προσδίδοντας μια αίσθηση αυξημένης ακρίβειας. Το εξωτερικό περίβλημά τους είναι τώρα διάφανο, για καλύτερη θέαση των στοιχείων φωτισμού.
Επίσης, ο προφυλακτήρας έχει αναδιαμορφωθεί και διαθέτει χρώμα – είτε γυαλιστερό μαύρο στις υψηλότερες εκδόσεις, είτε το χρώμα του αμαξώματος στην νέα έκδοση N-Design. Ομοίως, στην πλάγια όψη του, το νέο Qashqai στις υψηλότερες εκδόσεις διαθέτει ένα νέο γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα στο αμάξωμα κάτω από τις πόρτες και τους θόλους των τροχών.
Οι νέες ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών είναι πλέον στάνταρ στην μεσαία έκδοση του Qashqai. Για τις υψηλότερες εκδόσεις, υπάρχουν νέες ζάντες αλουμινίου σε 19 και 20 ιντσών. Αυτή η γκάμα ζαντών αποτελεί μία από τις ευρύτερες στην κατηγορία, προσθέτοντας μια επιπλέον διάσταση στην εντυπωσιακή σχεδιαστική ανανέωση του Qashqai.
Τρία νέα χρώματα προστέθηκαν στην παλέτα του Qashqai. Το Pearl White είναι νέο και διαθέτει μια πιο καθαρή απόχρωση η οποία δίνει νέα λάμψη υπό ορισμένες συνθήκες φωτισμού. Το Pearl Black αντικαθιστά την προηγούμενη μαύρη επιλογή και έχει μια πιο πλούσια μαύρη απόχρωση, η οποία έχει ως αποτέλεσμα να τονίζει την οπτική γεωμετρία του Qashqai. Το Deep Ocean είναι ένα εντυπωσιακό νέο χρώμα. Βρίσκεται κάπου ανάμεσα σε σκούρο μπλε και μεταλλικό γαλαζοπράσινο, ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες φωτός. Επίσης, πέντε από τα χρώματα του Qashqai – τα Pearl White, Deep Ocean, Fuji Red, Magnetic Blue και Ceramic Grey – διατίθενται σε συνδυασμό με διχρωμία, με μαύρη οροφή για πιο ξεχωριστή εμφάνιση.
Αναβαθμισμένο εσωτερικό για το νέο Qashqai
Για τις πιο πλούσιες σε εξοπλισμό εκδόσεις, το γνωστό υλικό Alcantara απαντάται στο ταμπλό, στα ένθετα της πόρτας, στα υποβραχιόνια των θυρών και στο κάλυμμα του χώρου αποθήκευσης της κεντρικής κονσόλας με το αποτέλεσμα να αναβαθμίζει την συνολική ατμόσφαιρα του αυτοκινήτου. Νέα υλικά κοσμούν την κεντρική κονσόλα γύρω από τον επιλογέα ταχυτήτων και το διακοσμητικό ένθετο ανάμεσα στο επάνω ταμπλό και το ντουλαπάκι, υπογραμμίζοντας την προσοχή στην λεπτομέρεια που χαρακτηρίζει την ιαπωνική δεξιοτεχνία.
Αναβαθμισμένες επενδύσεις καθισμάτων υπάρχουν πλέον για τις τρεις υψηλότερες εκδόσεις του Qashqai για ακόμα πιο premium αίσθηση. Το πιο αξιοσημείωτο είναι το μαύρο μερικώς καπιτονέ premium δέρμα στην κορυφαία έκδοση. Στην αμέσως προηγούμενη έκδοση, υπάρχει ένα καπιτονέ συνθετικό δέρμα, το οποίο συμπληρώνεται αντίστοιχα στην βάση και στις πλάτεςτου καθίσματος.
Τα καθίσματα της έκδοσης N-Design διαθέτουν μαύρο δέρμαμε ένθετα Alcantara, ενώ το ανάγλυφο λεκτικό σήμα «Qashqai» κοσμεί το τμήμα ακριβώς κάτω από το προσκέφαλο.
Μια νέα διάσταση στην αναβαθμισμένη αίσθηση στο εσωτερικό του νέου Qashqai είναι η προσθήκη ατμοσφαιρικού φωτισμού στις εκδόσεις N-Connecta, N-Design και άνω. Προηγμένα LED, τα οποία είναι διακριτικά τοποθετημένα, επιτρέπουν στον οδηγό (ή τον συνοδηγό) να εξατομικεύει τον εσωτερικό φωτισμό σύμφωνα με την διάθεσή του. Στις δύο κορυφαίες εκδόσεις, τα LED βρίσκονται επίσης και στο πίσω μέρος, ώστε όλοι οι επιβάτες να μπορούν να απολαμβάνουν τον ιδιαίτερο φωτισμό.Οι ρυθμίσεις φωτισμού μπορούν να ελεγχθούν μέσω της κεντρικής οθόνης infotainment.
Nissan Qashqai: Η τεχνολογία στο απόγειό της
Ένα από τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα τεχνολογικά στοιχεία του Qashqai έχει αναβαθμιστεί σημαντικά. Ο λόγος για το Around View Monitor (AVM), μια τεχνολογία της Nissan που χρονολογείται από το 2007. Όταν επιλέγεται η όπισθεν, η προβολή από τέσσερις εξωτερικές κάμερες συνδυάζεται για να δώσει μια πανοραμική θέα του οχήματος σε κάτοψη, η οποία βοηθάει να γίνονται οι ελιγμοί στάθμευσης με μέγιστη σιγουριά. Η πρόσφατα αναβαθμισμένη τεχνολογία AVM χρησιμοποιεί τις τέσσερις κάμερες για να προσφέρει μια νέα, καθαρή θέαση σε όλες τις συνθήκες εξωτερικού φωτισμού.
Το αναβαθμισμένο σύστημα AVM διαθέτει τώρα μια λειτουργία 3D που επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει το αυτοκίνητο όχι μόνο από ψηλά, αλλά και να επιλέγει ένα από τα οκτώ διαφορετικά σημεία προβολής της εξωτερικής κάμερας για να οπτικοποιήσει το αυτοκίνητο από μπροστά, πίσω, στα πλαϊνά ή στις γωνίες για να εντοπίσει πιθανώς οποιοδήποτε αόρατο εξωτερικό κίνδυνο. Λειτουργεί παράλληλα με το σύστημα ανίχνευσης κινούμενων αντικειμένων της Nissan, το οποίο εκπέμπει ειδοποίηση όταν αντιλαμβάνεται ένα κινούμενο αντικείμενο κοντά στο Qashqai.
Επιπλέον, ένα χαρακτηριστικό γνωστό ως «αόρατη όψη του καπό» επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει τη θέση των μπροστινών τροχών σαν να τους κοιτάζει από πίσω, κάτι που του επιτρέπει να ελίσσεται με ακρίβεια σε στενά σημεία, όπως πολυώροφα πάρκινγκ όπου υπάρχουν τσιμεντένια κράσπεδα τα οποία μπορούσαν να προκαλέσουν ζημιές στους τροχούς και τις ζάντες. Αυτή η προβολή χρησιμοποιεί μηχανική εκμάθηση (machine learning) για να δημιουργήσει την εικόνα με βάση το τι μπορεί να δει η μπροστινή κάμερα, με τους τροχούς να συντίθενται στην εικόνα για να δώσουν μια αίσθηση προοπτικής.
Μια άλλη νέα έξυπνη λειτουργία του AVM είναι η Parking Spot Location Memory, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να αποθηκεύει τοποθεσίες στάθμευσης που επισκέπτεται συχνά, ώστε το αυτοκίνητο να αναγνωρίζει αυτόματα την τοποθεσία χρησιμοποιώντας το GPS. Όταν συμβεί αυτό, το αυτοκίνητο θα θυμάται την ακριβή θέση για να επιτρέπει τέλειο παρκάρισμα κάθε φορά, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο όταν ο διαθέσιμος χώρος είναι στενός.
Ακόμα, έχουν γίνει αλλαγές ατη σχεδίαση στα στοιχεία που εμφανίζονται στην οθόνη TFT πίσω από το τιμόνι. Ο χρωματισμός των καντράν που εμφανίζονται στην οθόνη αλλάζει σε κόκκινο στη λειτουργία Sport, σε πράσινο στη λειτουργία Eco ή σε ανοιχτό γκρι στην τυπική λειτουργία – τόσο σε λειτουργία «κανονικής» ή «βελτιωμένης» προβολής. Υπάρχει τώρα μια «μίνιμαλ» επιλογή που μειώνει την πιθανή απόσπαση της προσοχής των οδηγών εμφανίζοντας μόνο την επιλεγμένη ταχύτητα, την μορφή οδήγησης και την ταχύτητα. Για τα Qashqai που είναι εξοπλισμένα με e-Power, η ένδειξη ροής ενέργειας είναι πλέον διαθέσιμη σε λειτουργία «κανονικής» προβολής.
Με νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού
Η σουίτα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού έχει αναβαθμιστεί σημαντικά για να παρέχει βελτιωμένη επαγρύπνηση και παρέμβαση, για μέγιστη ηρεμία. Πιο συγκεκριμένα, οι λειτουργίες αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (Autonomous Emergency Braking) έχουν βαθμονομηθεί εκ νέου για να βελτιωθεί η ανίχνευση κινδύνου και να αντιδρούν πιο γρήγορα σε περίπτωση πιθανής σύγκρουσης. Αυτό αφορά τις λειτουργίες Front Emergency Brake, Pedestrian Front Emergency Brake, Front Emergency Brake Cyclist, και Intelligent Emergency Brake.
Το σύστημα διατήρησης λωρίδας έκτακτης ανάγκης (Emergency Lane Keep System) ενεργοποιείται πλέον αυτόματα κατά την εκκίνηση του Qashqai. Ενεργοποιεί τη λειτουργία τόσο των συστημάτων προειδοποίησης αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning) όσο και των συστημάτων αποτροπής εγκατάλειψης λωρίδας (Lane Departure Prevention) σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ./ώρα. Το σύστημα παράγει μια απτική προειδοποίηση μέσω μιας δόνησης του τιμονιού όταν ανιχνεύσει ότι το αυτοκίνητο είναι πολύ κοντά είτε στις κεντρικές γραμμές είτε στην πλευρά του δρόμου.
Το Intelligent Speed Assistance που βοηθά τον οδηγό να προσαρμόσει την ταχύτητα του οχήματος στο ισχύον όριο χρησιμοποιώντας τόσο την κάμερα για την ανάγνωση οδικών πινακίδων ορίου ταχύτητας όσο και δεδομένα GPS, έχει αναβαθμιστεί. Ένα εικονίδιο που αναβοσβήνει τραβάει την προσοχή του οδηγού όταν ταξιδεύει πάνω από το όριο ταχύτητας και πλέον ηχείπροειδοποίηση εάν δεν μειώσει την ταχύτητά του.
Νέα είναι η γρήγορη και απλή προσαρμοσμένη λειτουργία υποβοήθησης οδήγησης (Driver Assist Custom Mode), η οποία επιτρέπει στους οδηγούς να προσαρμόζουν γρήγορα το ακριβές επίπεδο παρέμβασης από τις διάφορες τεχνολογίες υποβοήθησης σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους. Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω μιας διαδικασίας δύο βημάτων χρησιμοποιώντας το κουμπί του μενού συντόμευσης στην αριστερή ακτίνα του τιμονιού και το κουμπί “Ok”.
Με Google built–in
Το νέο Qashqai είναι το πρώτο όχημα στην ευρωπαϊκή γκάμα της Nissan με ενσωματωμένη την σουίτα Google, ως μέρος του συστήματος Nissan Connect infotainment, η οποία παρέχει μια απρόσκοπτη αλληλεπίδραση μεταξύ της ψηφιακής ζωής ενός πελάτη και του οχήματός του. Το Qashqai διατίθεται στάνταρ με τους Χάρτες Google και, οι οδηγοί, αφού συνδεθούν με προσωπικό λογαριασμό Google, μπορούν να έχουν πρόσβαση στις αγαπημένες τους τοποθεσίες και σημεία ενδιαφέροντος. Αυτό μειώνει την εξάρτηση από κινητό τηλέφωνο και το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας. Οι ενημερώσεις overtheair διασφαλίζουν ότι οι πληροφορίες χάρτη είναι πάντα ενημερωμένες.
Το Google Assistant επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί τη φωνή του και μόνο για σχετικές υπηρεσίες εν κινήσει. Για παράδειγμα, οι οδηγοί μπορούν να πουν “Hey Google” για να ελέγξουν το σύστημα εξαερισμού και τα θερμαινόμενα καθίσματα ή για να πλοηγηθούν με ακρίβεια στον επόμενο προορισμό τους. Επιπλέον, οι οδηγοί μπορούν να κάνουν τηλεφωνικές κλήσεις και να ακούν ηχητικές οδηγίες χωρίς να παίρνουν τα μάτια τους από το δρόμο.
Η ενημέρωση του Nissan Connected Services παρακολουθεί το Qashqai για λογαριασμό του οδηγού. Μπορεί να υπενθυμίσει στους πελάτες εάν έχουν ξεχάσει να κλειδώσουν το αυτοκίνητο ή να κλείσουν τα παράθυρα, εάν παραμείνουν ανοιχτά ένα λεπτό μετά το σβήσιμο του κινητήρα. Οι πελάτες μπορούν να κλείσουν τα παράθυρα και να κλειδώσουν το αυτοκίνητο από την σχετική εφαρμογή. Ακόμα η εφαρμογή θα τους προειδοποιήσει επίσης αν το αυτοκίνητο έχει παραβιαστεί ή ρυμουλκηθεί. Σε περίπτωση υποψίας κλοπής, μπορεί να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο και η αστυνομία μπορεί να ενημερωθεί για το συμβάν – ακόμη και σε ξένες χώρες. Επίσης, οι πελάτες του Qashqai με συνδρομή στο πρόγραμμα δεδομένων μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν το σύστημα έξυπνου σπιτιού Alexa της Amazon.
Οι κινητήρες του νέου Qashqai
Η γκάμα με την οποία θα διατίθεται το νέο Qashqai δεν εμφανίζει διαφοροποιήσεις σε σχέση με το παρελθόν. Άλλωστε, το γνωστό ρητό λέει με σοφία ότι «ομάδα που κερδίζει, δεν την αλλάζεις». Έτσι, κάτω από το καπό του εξακολουθούμε να συναντάμε δύο παραλλαγές του γνωστού DIG-T κινητήρα των 1,3 λίτρων που αμφότερες συνεπικουρούνται από 12βολτο mild-hybrid σύστημα, αποδίδοντας στην πρώτη εκδοχή μέγιστη ισχύ 140 ίππων και στη δεύτερη 158 ίππους. Στην κορυφή της πυραμίδας βρίσκεται ασφαλώς η αυτοφορτιζόμενη υβριδική έκδοση e-Power, που εντέχνως μένει… μακριά από την πρίζα. Θυμίζουμε ότι εδώ την κίνηση παρέχει ένα «μικτό» σύστημα, το οποίο αποτελείται από έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 140 kW (190 ίπποι), ο οποίος κινεί «απευθείας» τους τροχούς, καθώς και από έναν προηγμένο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα εσωτερικής καύσης με χωρητικότητα 1,5 λίτρων, μεταβλητή συμπίεση και ονομαστική ισχύ 156 ίππων, ο οποίος δεν είναι «συνδεδεμένος» με τους τροχούς.
Σε όλα αυτά το σύστημα e-Power έρχεται να προσθέσει έναν μετατροπέα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής ισχύος με χωρητικότητα 1,8 kWh. Εν ολίγοις, το χαρακτηριστικό του εν λόγω υβριδικού συστήματος είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας είναι η μοναδική πηγή ισχύος για τους κινητήριους τροχούς, με αποτέλεσμα η απόκριση να είναι πάντα γραμμική. Ένα από τα πολλά πλεονεκτήματα του e-Power είναι ότι ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί εντός του βέλτιστου εύρους λειτουργίας του, αλλά και με την ιδανική σχέση συμπίεσης, με αποτέλεσμα να εκπέμπει τις μικρότερες δυνατές εκπομπές CO2 σε σύγκριση με έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ακούστε στο πιο κάτω επεισόδιο πως ο Senna κέρδισε την πιο δραματική κούρσα | Speedzone Podcast EP49