EE – Eπιβάλει σχεδόν μηδενικές εκπομπές στα φορτηγά μέχρι το 2040
Ο νέος νόμος που ψηφίστηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο απαιτεί η πλειοψηφία των νέων βαρέων οχημάτων που πωλούνται στην ΕΕ από το 2040 να είναι μηδενικών εκπομπών.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς που εγκρίθηκαν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, οι εκπομπές CO2 από τα νέα φορτηγά πρέπει να μειωθούν κατά 90% έως το 2040. Στην πράξη, οι κατασκευαστές πρέπει να πουλήσουν τη μερίδα του λέοντος των φορτηγών που δεν εκπέμπουν καθόλου CO2 για να αντισταθμίσουν τις υπόλοιπες πωλήσεις νέων οχημάτων που εκπέμπουν άνθρακα. «Παρέχουμε σαφήνεια για μια από τις σημαντικότερες μεταποιητικές βιομηχανίες στην Ευρώπη και ένα ισχυρό κίνητρο για επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση και το υδρογόνο», δήλωσε ο εισηγητής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Bas Eickhout.
Η νομοθεσία της ΕΕ θέτει στόχους σταδιακά. Οι εκπομπές CO2 από τα μεγάλα φορτηγά (συμπεριλαμβανομένων οχημάτων όπως τα απορριμματοφόρα, τα ανατρεπόμενα φορτηγά ή οι μπετονιέρες) και τα λεωφορεία θα πρέπει να μειωθούν κατά 45% για την περίοδο 2030-2034, κατά 65% για την περίοδο 2035-2039 και κατά 90% από το 2040. Στόχοι μείωσης των εκπομπών τίθενται επίσης για τα ρυμουλκούμενα (7,5%) και τα ημιρυμουλκούμενα (10%), αρχής γενομένης από το 2030.
Η νομοθεσία απαιτεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προβεί σε λεπτομερή επανεξέταση της αποτελεσματικότητας και του αντίκτυπου των νέων κανόνων έως το 2027. Η επανεξέταση αυτή θα περιλαμβάνει αξιολόγηση θεμάτων όπως κατά πόσον οι κανόνες θα πρέπει να εφαρμόζονται στα μικρά φορτηγά, ο ρόλος μιας μεθοδολογίας για την ταξινόμηση των βαρέων οχημάτων που χρησιμοποιούν μόνο καύσιμα ουδέτερα ως προς το CO2 και ο ρόλος που θα μπορούσε να διαδραματίσει ένας συντελεστής διόρθωσης του άνθρακα στη μετάβαση σε οχήματα με μηδενικές εκπομπές.
Οι δικές σας αγαπημένες κούρσες και άλλη μια νίκη του Max | Speedzone Podcast EP49