Δοκιμάζουμε το Skoda Octavia 1.5 TSI e-TEC (τιμές)
O κινητήρας των 1,5 λίτρων με τους 150 ίππους που τροφοδοτεί το Skoda Octavia Grand Coupe συνδυάζεται πλέον και με «έξυπνο» ήπιο υβριδικό σύστημα, ενισχύοντας περαιτέρω την «value for money» πλευρά του μοντέλου.
Για το Octavia δεν χρειάζεται να πούμε πολλά, καθώς το μοντέλο από την Τσεχία βρίσκεται στη γκάμα της Skoda από το 1996 και, όπως όλα δείχνουν, θα μείνει εκεί για πολύ καιρό ακόμα, συμβαδίζοντας πάντα με τις ανάγκες της εποχής του. Στα χρόνια που πέρασαν από τότε δεν έχει αλλάξει χαρακτήρα, ενώ σε κάθε γενιά του δίνει έμφαση και στην τεχνολογία σε κάθε επίπεδο.
Στο ίδιο χρονικό διάστημα έχει δεχτεί όλων των ειδών τις κινητήριες μονάδες: Bενζίνης, πετρελαίου, φυσικού αερίου, υγραερίου, plug-in υβριδικό, mild-hybrid σε συνδυασμό με βενζίνη. H τελευταία είναι και το αντικείμενό μας, σε αυτό το άρθρο.
Ο γνωστός μας, τόσο από το Οctavia όσο και από άλλα μοντέλα των εταιρειών του VW Group, τετρακύλινδρος turbo 1.5 TSI βενζινοκινητήρας των 1.5 λίτρων, συνδυάζεται με mild-hybrid σύστημα, μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, μια μίζα-γεννήτρια και ιμάντα που συνδέει τον ηλεκτρικό κινητήρα με τον στροφαλοφόρο άξονα.
Στην οδήγηση, το ηλεκτρικό μηχανικό σύνολο στις χαμηλές στροφές προσφέρει μια ελαφριά «ώθηση» συνδράμοντας τον τετρακύλινδρο turbo των 1.5 λίτρων στη «μάχη» κατά της κατανάλωσης καυσίμου. Το mild-hybrid σύστημα κίνησης δίνει τη δυνατότητα στο θερμικό μηχανικό σύνολο να σβήνει, όταν ο οδηγός αφήνει το πόδι του από το γκάζι.
Με αυτόν τον τρόπο το αυτοκίνητο κυλά ελεύθερα με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας, αλλά όμως με όλα τα περιφερειακά συστήματα να δουλεύουν κανονικά. Ο κινητήρας επανεκκινεί, χωρίς τίποτε να γίνεται αντιληπτό, όταν ο οδηγός βάλει το πόδι του ξανά στο γκάζι. Για να συμβούν ασφαλώς όλα τα παραπάνω, χρειάζεται και «ήπια» οδήγηση, με φυσιολογικούς ρυθμούς σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής.
Η έκδοση με το mild-hybrid σύστημα του Skoda Octavia Grand Coupe των 150 ίππων συνδυάζεται αποκλειστικά με το γνωστό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων, του VW Group.
ΒΑΣΙΚΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τύπος καυσίμου: Βενζίνη > Θέση κινητήρα: Εμπρός > Κυβισμός (κ.εκ.): 1.498 > Αριθμός κυλίνδρων: 4 > Διάταξη κυλίνδρων: Σε σειρά > Ισχύς (ίπποι): 150 > Ροπή (Nm): 250 > Κίνηση: Εμπρός > Κιβώτιο: Διπλού συμπλέκτη > Σχέσεις: 7 > Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 229 > Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 8,5 > Κατανάλωση μικτός κύκλος (λιτ./100 χλμ.): 5,4 > Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ): 122 > Βάρος (κιλά): 1.930