Πώς πήγαν τα LCV στην Ευρώπη το 2023 – Τα ηλεκτρικά μοντέλα που ξεχώρισαν
Το 2023 οι πωλήσεις των LCV με κινητήρα εσωτερικής καύσης υποχώρησαν για πρώτη φορά κάτω από το 90%, με τα πετρελαιοκίνητα να σηκώνουν το βάρος της μείωσης, ενώ το μερίδιο των αποδοτικών βενζινοκίνητων συνεχίζει να αυξάνεται.
Τα LCV χρησιμεύουν ως ο ακρογωνιαίος λίθος της ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας, αποτελώντας περίπου το 75% των συνολικών πωλήσεων επαγγελματικών οχημάτων. Το 2018, η παραγωγή LCV έφτασε στο ζενίθ της, ξεπερνώντας τα 2,2 εκατομμύρια μονάδες. Ωστόσο, η έναρξη της πανδημίας το 2020 δημιούργησε μια απότομη πτώση, με την παραγωγή να προσεγγίζει τα 1,75 εκατομμύρια μονάδες. Στη συνέχεια, κατά τη διάρκεια της περιόδου έλλειψης τσιπ από το 2020 έως το 2022, η παραγωγή παρέμεινε στάσιμη.
Η Γαλλία αναδεικνύεται ως ο κυριότερος κατασκευαστής LCV, με τη Renault και την Peugeot να κατατάσσονται ως η δεύτερη και η τρίτη εταιρεία LCV με τις περισσότερες πωλήσεις στην ΕΕ, αντίστοιχα, πίσω από τη Ford. Κατά την ανάλυση της κατανομής των διαφόρων κινητήριων συστημάτων, διακρίνεται μια λεπτή μετατόπιση προς τα ηλεκτρικά LCV, αν και λιγότερο έντονη σε σύγκριση με τη μετάβαση που παρατηρείται στον τομέα των επιβατικών αυτοκινήτων (πηγή: ACEA).
Diesel 82,60%
Βενζίνη 6,30%
Ηλεκτρικά 7,40%
Υβριδικά 2,30%
Άλλα 1,40%
Η πλειονότητα των LCV που πωλούνται στην Ευρώπη είναι εξοπλισμένα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE), συμβάλλοντας περίπου στο 2,5% των συνολικών εκπομπών CO2 στην ΕΕ. Κατά συνέπεια, ο τομέας των LCV έχει τραβήξει την προσοχή των ευρωπαϊκών ρυθμιστικών αρχών, οδηγώντας στην επιβολή ορισμένων περιορισμών που περιγράφονται στους ευρωπαϊκούς στόχους απαλλαγής από τον άνθρακα: Μείωση κατά 50% των εκπομπών CO2 για τα φορτηγά από το 2030 έως το 2034, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021 και πλήρης μείωση των εκπομπών για τα φορτηγά μέχρι το 2035.
Θετικές προοπτικές
Ένας αυξανόμενος αριθμός ηλεκτρικών LCV καταφθάνει στην αγορά. Ορισμένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα και οι πωλήσεις τους το 2023 παρατίθενται παρακάτω:
VW ID.Buzz 19.230 (μαζί με τις επιβατικές εκδόσεις)
Opel Vivaro 6.097
Ford Transit 5.276
Peugeot Partner 4.724
Peugeot Expert 3.503
Mercedes Vito 3.325
Citroen Jumpy 2.845
Maxus e Deliver 9 1.336
Mercedes Sprinter 1.271
Fiat Doblo 1.205
Renault Master 886
Τα Ford Transit και Opel Vivaro εκτιμάται πως θα ηγηθούν της αγοράς ηλεκτρικών φορτηγών στην Ευρώπη το 2024, αλλά αναμένεται επίσης έντονος ανταγωνισμός.
Δείτε εδώ το νέο Speedzone podcast (EP48)