Euro NCAP – Zητά υψηλότερα μέτρα ασφαλείας για τα μικρά φορτηγά
Οι κατασκευαστές μικρών φορτηγών θα πρέπει να παρέχουν προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) πέρα από αυτά που απαιτούν οι προδιαγραφές, αναφέρει ο οργανισμός δοκιμών οχημάτων Euro NCAP.
«Βάζοντας τους πελάτες να πληρώνουν για επιπλέον τεχνολογία ασφαλείας χωρίς να προωθούν τα οφέλη, η τεχνολογία ασφαλείας μετατρέπεται σε εργαλείο διαπραγμάτευσης», λέει ο Dr. Aled Williams, διευθυντής προγράμματος της εταιρείας. Για πρώτη φορά, ο Euro NCAP βαθμολόγησε τις δυνατότητες αποφυγής σύγκρουσης οκτώ φορτηγών στην κατηγορία των μικρών panel van. Καλά νέα για το Citroën Berlingo, το Fiat Doblo, το Opel Combo, το Peugeot Partner, το Renault Kangoo και το VW Caddy Cargo van: όλα έλαβαν βαθμολογία Gold. Ακόμα καλύτερα είναι τα νέα για το Mercedes-Benz Citan και το Volkswagen ID.Buzz Cargo, τα οποία έλαβαν την κορυφαία βαθμολογία Platinum. Σε αντίθεση με την αξιολόγηση της ασφάλειας των αυτοκινήτων, η αντίστοιχη των επαγγελματικών οχημάτων του Euro NCAP επικεντρώνεται στην αποφυγή σύγκρουσης. Αυτό συμβαίνει επειδή οι συγκρούσεις όπου εμπλέκονται LCV προκαλούν περισσότερα θύματα στο άλλο όχημα ή σε ευάλωτους χρήστες του δρόμου (πεζούς, ποδηλάτες, ποδηλάτες).
Αυτές οι αξιολογήσεις είναι ακόμη πιο σημαντικές, επειδή παρέχουν μια εικόνα πριν από την έναρξη ισχύος των νέων κανόνων ADAS στις 7 Ιουλίου, βάσει του Γενικού Κανονισμού Ασφάλειας της ΕΕ. Οι μελέτες δείχνουν ότι το ADAS έχει άμεσο και θετικό αντίκτυπο στην ασφάλεια των οδηγών, των άλλων οχημάτων και των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου. Τα ADAS που το Euro NCAP αναμένει να συμπεριληφθούν στα οχήματα είναι: προηγμένη αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης (AEB), υποστήριξη λωρίδας κυκλοφορίας, υποβοήθηση ταχύτητας και υποβοήθηση προσοχής.
Το Euro NCAP παρατήρησε ότι τα μικρότερα φορτηγά αυτοκίνητα είναι γενικά καλύτερα εξοπλισμένα με ADAS λόγω της εγγύτητας του μεγέθους και της εγγύτητάς τους με τα επιβατικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, παρά τα καλά αποτελέσματα των δοκιμών, υπάρχει ακόμη περαιτέρω πρόοδος που πρέπει να επιτευχθεί, αναφέρει το Euro NCAP: Για παράδειγμα, κάποια μοντέλα και τα δίδυμα οχήματά τους μπορούν να βελτιώσουν περαιτέρω την προστασία ποδηλάτη.
Επιπλέον, το Euro NCAP βαθμολόγησε τα φορτηγά με εξοπλισμό που τοποθετήθηκε ως επί το πλείστον ως προαιρετικός. Αυτό που ήταν ανησυχητικό ήταν η έλλειψη διαθεσιμότητας φορτηγών εξοπλισμένων με αυτές τις τεχνολογίες αποφυγής σύγκρουσης. Το Euro NCAP και η ομάδα του δυσκολεύτηκαν να βρουν φορτηγά εξοπλισμένα με αυτές τις επιλογές για τις δοκιμές. Οι κατασκευαστές φορτηγών συχνά προσφέρουν τεχνολογίες ασφαλείας, αλλά σπάνια ενθαρρύνουν τους αγοραστές να καθορίσουν αυτόν τον ζωτικής σημασίας εξοπλισμό που θα μπορούσε να σώσει ζωές. Βάζοντας τους πελάτες να πληρώνουν για επιπλέον τεχνολογία ασφαλείας χωρίς να προωθούν τα οφέλη της, η τεχνολογία ασφαλείας μετατρέπεται σε εργαλείο διαπραγμάτευσης. Σύμφωνα με το GSR, οι κατασκευαστές θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι ορισμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας θα γίνουν πρότυπα στα νέα φορτηγάκια. Ωστόσο, ο Euro NCAP απαιτεί να υπερβούν τους στόχους του GSR και θα συνεχίσει να πιέζει για καλύτερη ασφάλεια όταν θα ξεκινήσει τον Ιούλιο την αξιολόγηση των επιδόσεων ασφάλειας ADAS των μεγαλύτερων φορτηγών.
Δείτε εδώ το νέο Speedzone podcast (EP48)