Ηλεκτροκίνητα 5 στα 10 νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη
Η ηλεκτροκίνηση κερδίζει έδαφος, καθώς αυτή τη στιγμή τα νέα οχήματα που πωλούνται στην Ευρώπη και μπορούν να κινηθούν με οποιονδήποτε τρόπο με ηλεκτρική ενέργεια καταλαμβάνουν το ήμισυ των ταξινομήσεων.
Τον Φεβρουάριο του 2024, η αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης αυξήθηκε όσον αφορά τις πωλήσεις νέων οχημάτων κατά 10,1% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, φτάνοντας τις 883.608 μονάδες. Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών της ΕΕ, η Γαλλία (+13%) και η Ιταλία (+12,8%) σημείωσαν διψήφια αύξηση, με την Ισπανία (+9,9%) και τη Γερμανία (+5,4%) να ακολουθούν.
Τους δύο πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 11,2% σε 1,7 εκατομμύρια μονάδες. Οι μεγάλες αγορές του μπλοκ κατέγραψαν σταθερή ανάπτυξη, με τη Γερμανία (+11,8%), την Ιταλία (+11,7%), τη Γαλλία (+11,2%) και την Ισπανία (+8,7%) να καταγράφουν υψηλά μονοψήφια ή διψήφια κέρδη.
Τον Φεβρουάριο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία (BEV – Battery Electric Vehicle) κατείχαν μερίδιο αγοράς 12%, όσο και τον αντίστοιχο μήνα του 2023, ενώ τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (ΗEV – Hybrid Electric Vehicles) κατέλαβαν σχεδόν το 29%. Το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ ήταν 48,4% τον Φεβρουάριο του 2024, από 51,9% που ήταν πέρυσι.
Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα
Τον Φεβρουάριο του 2024, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 9% φτάνοντας τις 106.187 μονάδες, διατηρώντας σταθερό μερίδιο αγοράς 12%. Μεταξύ των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών, το Βέλγιο (+66,9%), η Γαλλία (+31,8%) και η Ολλανδία (+20,9%) σημείωσαν σημαντικά διψήφια κέρδη, ενώ οι εγγραφές τους στη Γερμανία μειώθηκαν κατά 15,4%, κυρίως εξαιτίας της κατάργησης των επιδοτήσεων.
Οι πωλήσεις νέων υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 24,7%, λόγω της σημαντικής ανάπτυξης στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: τη Γαλλία (+41,5%), την Ισπανία (+26,5%), την Γερμανία (+16,4%) και την Ιταλία (+16,1%) , που αντιπροσωπεύουν συλλογικά πάνω από το 70% των πωλήσεων στην ΕΕ. Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 255.511 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας το 28,9% της αγοράς.
Οι εγγραφές των plug-in υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν επίσης κατά 11,6% και τις 64.351 μονάδες, λόγω της σταθερής ανάπτυξης σε βασικές αγορές όπως η Γερμανία (+22,3%), το Βέλγιο (+21,8%) και η Γαλλία (+11,8%). Τα PHEV αντιπροσωπεύουν πλέον το 7,3% των πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ.
Τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα
Τον Φεβρουάριο του 2024, η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ κατέγραψε άνοδο κατά 6,1%, κυρίως λόγω των αυξήσεων στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές – ιδίως στην Ιταλία (+33,4%). Θετικό ήταν το πρόσημο σε Ισπανία (+3,7%), Γερμανία (+2,3%) και Γαλλία (+2,1%). Αν και η βενζίνη παραμένει η πιο δημοφιλή πηγή ενέργειας μεταξύ των αγοραστών, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων οχημάτων μειώθηκε από 36,9% σε 35,5% φέτος.
Η αγορά των ντίζελ αυτοκινήτων συρρικνώθηκε κατά 5,1% τον Φεβρουάριο. Πτώση καταγράφηκε σε αρκετές αγορές, μεταξύ των οποίων τρεις από τις μεγαλύτερες: την Γαλλία (-30,5%), την Ισπανία (-17,4%) και την Ιταλία (-11,8%). Η Γερμανία απέκλινε από αυτή την τάση, με τις πωλήσεις ντίζελ να αυξάνονται κατά 9,7%. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ έφτασαν συνολικά τις 113.891 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο αγοράς 12,9%, από 15% που ήταν πέρυσι.