Αυτό είναι το νέο EV όπλο της Mercedes-AMG
Η Mercedes-AMG «προετοιμάζει» ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο, με κινητήρες αξονικής ροής και νέα γενιά μπαταριών που φιλοδοξεί να στριμώξει στο καναβάτσο την Porsche Taycan.
H Mercedes-AMG επιταχύνει την εξέλιξη του νέου, αμιγώς ηλεκτρικού GT της, το οποίο θα διαδεχθεί την 4θυρη Mercedes AMG GT στο εγγύς μέλλον βάζοντας πλώρη για μοντέλα όπως η Porsche Taycan και το Tesla Model S.
Αυτό το αυτοκίνητο – για το οποίο πήραμε μια ιδέα μέσω του πρωτοτύπου Vision 2025 – θα βασίζεται σε μια καινοτόμα πλατφόρμα, την οποία η AMG έχει εξελίξει από λευκό χαρτί φέροντας την ονομασία AMG.EA.
Σύμφωνα με τους δημιουργούς της, πρόκειται για μια δομή που σχεδιάστηκε γύρω από μια συμπαγή μπαταρία και είναι σχεδιασμένη προκειμένου να επιτυγχάνεται χαμηλότερο κέντρο βάρος και πιο σπορτίφ σχεδιαστικά χαρακτηριστικά σε σχέση με τα EVs που «πατούν» σήμερα στο δάπεδο EVA, όπως οι Mercedes EQS και EQE.
Το νέο EV της Mercedes-AMG θα διαθέτει μια νέα γενιά μπαταριών με κυψέλες που προορίζονται αποκλειστικά για τα μοντέλα της AMG. Πρόσφατα μάλιστα το γερμανικό εργοστάσιο επιβεβαίωσε ότι θα χρησιμοποιήσει σε μοντέλα παραγωγής από το 2025 και μετά, όπως η ηλεκτρική G-Class, ένα υλικό ανόδου από πυρίτιο που κατασκευάζει η αμερικανική εταιρεία Sila, προσφέροντας αυξημένη έως και 40% ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τις υπάρχουσες μπαταρίες με ανόδους από γραφίτη – κάτι που αναμένεται να αυξήσει σημαντικά την αυτονομία κίνησης με μία φόρτιση.
Προς το παρόν, η Mercedes δεν ανακοινώνει στοιχεία απόδοσης όσον αφορά τους ηλεκτροκινητήρες του νέου της EV. Ωστόσο, γνωστό είναι ότι οι τελευταίοι θα φέρουν την υπογραφή της βρετανικής εταιρείας Yasa, η οποία αποτελεί πλέον θυγατρική της Mercedes, και ειδικεύεται στην κατασκευή συμπαγών κινητήρων αξονικής ροής. Αυτές οι ηλεκτρικές μονάδες παρουσιάζουν μεγαλύτερη απόδοση και ισχύ σε μια «συσκευασία» χαμηλότερου βάρους σε σχέση με τους ακτινικούς ηλεκτροκινητήρες που χρησιμοποιούνται σήμερα από τα τρέχοντα EVs της Mercedes.
«Οι κινητήρες αξονικής ροής είναι σημαντικά ελαφρύτεροι και πιο συμπαγείς, αλλά πιο ισχυροί σε σχέση με τους ηλεκτροκινητήρες ακτινικής ροής που χρησιμοποιούνται σήμερα στο 99% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σε έναν κινητήρα αξονικής ροής, η ηλεκτρομαγνητική ροή κινείται παράλληλα με τον άξονα περιστροφής του κινητήρα, ο οποίος είναι εξαιρετικά αποδοτικός. Σε έναν κινητήρα ακτινικής ροής, η ροή κινείται κάθετα στον άξονα περιστροφής. Σε σύγκριση με τους κινητήρες ακτινικής ροής, έχουν σημαντικά υψηλότερα αποθέματα ισχύος, γεγονός που προσφέρει ένα εντελώς νέο επίπεδο απόδοσης», είχε αναφέρει σε δηλώσεις του ο Tim Woolmer, ιδρυτής και Chief Technology Officer της Yasa.
Εκτός από την ισχύ και την πυκνότητα ροπής, ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα των συγκεκριμένων μονάδων είναι το συμπαγές μέγεθός τους, το οποίο μειώνει τόσο το βάρος όσο και τις διαστάσεις. Το βάρος ενός κινητήρα αξονικής ροής είναι μόλις το ένα τρίτο του βάρους των σημερινών ηλεκτροκινητήρων με την ίδια ισχύ. Ταυτόχρονα, απαιτεί μόλις το ένα τρίτο του χώρου που καταλαμβάνει ένας κινητήρας ακτινικής ροής.
Όπως επισήμως ανακοινώθηκε, η μελλοντική γενιά κινητήρων αξονικής ροής της Yasa θα παράγεται στο εργοστάσιο της Mercedes στο Βερολίνο.