Το ηλεκτρικό MINI Countryman μπαίνει στη γραμμή παραγωγής
Ξεκινά η παραγωγή του αμιγώς ηλεκτρικού MINI Countryman στο εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία.
Το εργοστάσιο της Λειψίας συνεχίζει με γοργά βήματα τον εξηλεκτρισμό του. Πιο συγκεκριμένα, τέσσερις μήνες μετά την έναρξη της παραγωγής του MINI Countryman με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση ξεκινά να βγαίνει τώρα από τις γραμμές παραγωγής και στη Λειψία.
Δείτε επίσης: Οδηγούμε το MINI Countryman John Cooper Works
Μετά τη σταδιακή διακοπή της παραγωγής του BMW i3, ο κόμβος ηλεκτρικής κινητικότητας του BMW Group υποδέχεται ένα ακόμη αμιγώς ηλεκτρικό όχημα στους κόλπους του. Τώρα κατασκευάζει τέσσερα μοντέλα με τρεις τύπους συστημάτων κίνησης από δύο μάρκες, όλα σε μία ενιαία γραμμή παραγωγής.
Πρόκειται για τις BMW Σειρά 1, BMW Σειρά 2 Active Tourer (συμπεριλαμβανομένης της plug-in υβριδικής έκδοσης), BMW Σειρά 2 Gran Coupe και το MINI Countryman τόσο στην αμιγώς ηλεκτρική όσο και στην έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το αμιγώς ηλεκτρικό MINI Countryman αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα για την πλήρη μετάβαση της μάρκας βρετανικής φίρμας στην ηλεκτρική κινητικότητα μέχρι το 2030. Κυκλοφορεί σε δύο αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, το Countryman E 150 kW (204 ίππων) και το ισχυρότερο τετρακίνητο Countryman SE ALL4 230 kW (313 ίππων).
Συνεχής αναβάθμιση των εγκαταστάσεων
Για να καταστεί δυνατή η παραγωγή έως και 350.000 οχημάτων ετησίως – 100.000 περισσότερα από ό,τι προηγουμένως – το εργοστάσιο της Λειψίας αναβαθμίζεται συνεχώς από το 2018, με εκτεταμένες προσθήκες και βελτιώσεις στο τμήμα αμαξωμάτων, το βαφείο, τη συναρμολόγηση και τα logistics.
Περισσότερο προσωπικό και νυχτερινές βάρδιες
Ο υψηλότερος όγκος παραγωγής σημαίνει διασφάλιση της απασχόλησης με έως και 900 επιπλέον εργαζόμενους να προστίθενται μόνο στην παραγωγή οχημάτων. Μέχρι το τέλος του 2024, το εργοστάσιο της BMW στη Λειψία θα απασχολεί περίπου 7.000 άτομα. Οι ώρες εργασίας θα πρέπει να προσαρμοστούν σε όλες τις τεχνολογίες. Νυχτερινές βάρδιες στη συναρμολόγηση ξεκινούν για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους και τα αυτοκίνητα θα παράγονται όλο το εικοσιτετράωρο σε τρεις βάρδιες.
Και μπαταρίες θα κατασκευάζονται στη Λειψία
Με την έναρξη της παραγωγής του αμιγώς ηλεκτρικού MINI Countryman, το εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία θα διαχειρίζεται ολόκληρη τη διαδικασία παραγωγής για τις μπαταρίες υψηλής τάσης πέμπτης γενιάς, η οποία αποτελείται από τρία στάδια: επίστρωση κυψελών, παραγωγή μονάδων και συναρμολόγηση μπαταριών. Οι διαδικασίες και στα τρία αυτά στάδια ενισχύονται αυτή τη στιγμή με τη λειτουργία πέντε γραμμών επίστρωσης κυψελών, τριών για την παραγωγή μονάδων και δύο για τη συναρμολόγηση μπαταριών υψηλής τάσης.
Διαδικασίες βαφής που εξοικονομούν πόρους
Μια νέα μέθοδο, γνωστή ως βαφή χωρίς υπερψεκασμό που αποτρέπει τη σπατάλη πόρων και επί του παρόντος ετοιμάζεται για χρήση στην ευρεία παραγωγή. Ο όρος «overspray» αναφέρεται στο σπρέι ομίχλης που δημιουργείται από τα πλεονάζοντα σωματίδια χρώματος, το οποίο σχηματίζεται όταν τα αμαξώματα βάφονται με τον συμβατικό τρόπο.
Με τη νέα τεχνική, αυτή η συγκέντρωση σταγονιδίων δεν εμφανίζεται πλέον, κάτι που διευκολύνει την παραγωγή επιφανειών με περισσότερα από ένα χρώματα, καθώς δεν απαιτείται πλέον η επίπονη διαδικασία κάλυψης με μάσκες.
Η συγκεκριμένη μέθοδος συμβάλλει επίσης στη μείωση των εκπομπών CO2, καθώς ο αέρας που εξέρχεται από τον περιβάλλοντα χώρο χρειάζεται λιγότερο καθαρισμό. Επίσης, απαιτεί λιγότερο αέρα σε καθορισμένη θερμοκρασία και υγρασία. Ως αποτέλεσμα, καταναλώνεται λιγότερη ενέργεια τόσο για την επίτευξη μιας συγκεκριμένης θερμοκρασίας όσο και για την επεξεργασία.