Αυτά είναι τα μεγαλύτερα carbon φρένα της Brembo – Ποιο μοντέλο τα «φοράει»
Απίστευτη ισχύ πέδησης και αντοχή στη σκληρή χρήση για τα μεγαλύτερα carbon φρένα που έχει κατασκευάσει ποτέ η Brembo.
Από τον αρχικό σχεδιασμό μέχρι και την ολοκλήρωση των τελικών δοκιμών και την παραγωγή των συγκεκριμένων φρένων της ιταλικής Brembo χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν δύο χρόνια. Το αποτέλεσμα; Ένα σύστημα πέδησης από carbon που είναι εφάμιλλο σε τεχνολογία με εκείνο που συναντάμε σήμερα στα μονοθέσια της F1 αλλά και στα πρωτότυπα των κατηγοριών LMh/LMDh.
Αυτά τα φρένα εξοπλίζουν σήμερα την εξωτική Bugatti Bolide. Τα εμπρός μάλιστα είναι τα μεγαλύτερα ανθρακονημάτινα που έχει ποτέ κατασκευάσει η Brembo, με δύο μονομπλόκ δαγκάνες 8 εμβόλων – και οι δύο εξοπλισμένες με τέσσερα τακάκια 25 χλστ. υψηλής απόδοσης -, σε συνδυασμό με carbon δίσκους με διάμετρο 390 χλστ. και πάχος 37,5 χλστ. Οι ίδιες οι δαγκάνες είναι κατασκευασμένες από κράμα αλουμινίου και επικάλυψη νικελίου.
Στους πίσω τροχούς της Bugatti Bolide συναντάμε 6πίστονες μονομπλόκ δαγκάνες με τέσσερα τακάκια υψηλής απόδοσης που είναι ελαφρώς πιο λεπτά (24,5 χλστ.). Οι πίσω carbon δίσκοι έχουν επίσης διάμετρο 390 χλστ., με μειωμένο σε σχέση με τους εμπρός πάχος, που φτάνει για την περίσταση τα 34 χλστ.
Κάθε δίσκος ζυγίζει μόλις 3,175 κιλά και η πίσω δαγκάνα όχι περισσότερα από 2,4 κιλά, ενώ ειδικό για την περίσταση είναι και το υγρό που χρησιμοποιεί το σύστημα πέδησης της εξωτικής Bolide.
Ο θηριώδης κινητήρας της Bugatti Bolide
O 8λιτρος W16 κινητήρας της Bolide αποδίδει ισχύ 1.850 ίππων στις 7.000 σ.α.λ. και ροπή 1.820 Nm σταθερά από τις 2.000 έως και τις 7.025 σ.α.λ. (με τη χρήση αγωνιστικού τύπου βενζίνης 110 οκτανίων), χάρη στην παρουσία όχι ενός, ούτε δύο, αλλά τεσσάρων στο σύνολο υπερσυμπιεστών. Με 98αρα βενζίνη, η μέγιστη απόδοση περιορίζεται στους 1.600 ίππους και η ροπή στα 1.600 Nm.
Σε κάθε περίπτωση, το σύστημα ψύξης περιλαμβάνει ενισχυμένα intercooler αέρος-αέρος, δύο ψυγεία νερού εγκατεστημένα εμπρός από τον εμπρόσθιο άξονα, καθώς και τρία ψυγεία λαδιού. Σύμφωνα με την Bugatti, για το «0-100» το Bolide απαιτεί μόλις 2,17 δλ., για το «0-200» όχι περισσότερα από 4,36 δλ., ενώ για τα… πρώτα 300, 400 και 500 χλμ./ώρα χρειάζονται αντίστοιχα 7,37, 12,08 και 20,08 δλ.
Για τον περιορισμό του βάρους, πολλά από τα επιμέρους τμήματα του Bolide είναι κατασκευασμένα από τιτάνιο – και μάλιστα από 3D εκτυπωτές – καθώς και από ανθρακονήματα. Μια παγκόσμια καινοτομία είναι η ειδικά μορφοποιημένη εισαγωγή – σε σχήμα κουταλιού – στην οροφή, η οποία παρέχει ενεργή βελτιστοποίηση της ροής του αέρα. Επιπλέον, ειδική μελέτη έχει γίνει και στην πίσω πτέρυγα, καθώς στα 320 χλμ./ώρα η κάθετη δύναμη που αναπτύσσεται είναι 1.800 κιλά – στην εμπρός η αντίστοιχη τιμή αγγίζει τα 800 κιλά.