Η Γαλλία μειώνει τις επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους έχοντες
Η Γαλλία μειώνει κατά 20% την επιδότηση που δικαιώνονται οι πολίτες με υψηλότερα εισοδήματα την ώρα που η Γερμανία έχει καταργήσει κάθε είδους πριμοδότηση στα EVs.
Η γαλλική κυβέρνηση προχώρησε στη μείωση κατά 20% στις επιδοτήσεις που μπορούν να λάβουν οι αγοραστές με υψηλότερο εισόδημα για την απόκτηση ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων.
Συγκεκριμένα, η επιδότηση μειώθηκε από 5.000 ευρώ σε 4.000 για το 50% των αγοραστών που διαθέτουν υψηλότερο εισόδημα. Ταυτόχρονα, η κρατική πριμοδότηση για αγοραστές με χαμηλότερα εισοδήματα παρέμεινε στα 7.000 ευρώ.
«Τροποποιούμε το πρόγραμμα για να βοηθήσουμε περισσότερους ανθρώπους αλλά με λιγότερα χρήματα», δήλωσε ο υπουργός Περιβαλλοντικής Μετάβασης Christophe Bechu.
Όπως πολλές άλλες κυβερνήσεις, η Γαλλία έχει προσφέρει διάφορα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά θέλει επίσης να διασφαλίσει ότι δεν θα υπερβεί τον προϋπολογισμό της ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ που προορίζεται για το σκοπό αυτό.
Εν τω μεταξύ, οι επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών εταιρικών αυτοκινήτων μειώνονται, όπως και τα κίνητρα που παρέχονται για την αγορά νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης για την αντικατάσταση παλαιότερων πιο ρυπογόνων οχημάτων.
Ενώ η κρατική επιδότηση αγοράς περιορίζεται, πολλές περιφερειακές κυβερνήσεις συνεχίζουν να προσφέρουν πρόσθετα κίνητρα για την αγορά EV. Για παράδειγμα, στο Παρίσι κυμαίνονται από 2.250 έως 9.000 ευρώ, ανάλογα με το εισόδημα ενός ατόμου.
Η τελευταία αυτή απόφαση έρχεται λίγα 24ωρα μετά την απόφαση της γαλλικής κυβέρνησης να βάλει φρένο για το υπόλοιπο του έτους σε ένα νέο πρόγραμμα που διευκολύνει τους πολίτες με χαμηλά εισοδήματα να μισθώσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ο λόγος είναι η αυξημένη ζήτηση για το εν λόγω πρόγραμμα, η οποία υπερέβη κατά πολύ τα αρχικά σχέδια.
Η Γαλλία δεν είναι η μόνη που περιορίζει τις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς η Γερμανία πάγωσε πρόωρα το δικό της πρόγραμμα επιδοτήσεων τον Δεκέμβριο.