Rally Dakar 2024 – H Audi έχει το προβάδισμα
Ημέρα ξεκούρασης το Σάββατο για τους συμμετέχοντες στο 46ο Rally Dakar και αυτό μας δίνει την μεγαλύτερη ευκαιρία για να δούμε πιο αναλυτικά όλα όσα έγιναν την πρώτη εβδομάδα του αγώνα.
5 ως 12 Ιανουαρίου 2024
Συνολικό μήκος διαδρομών: 3.414 χιλιόμετρα
Συνολικό μήκος ειδικών διαδρομών: 2.331 χιλιόμετρα
Xιλιόμετρα διαδρομών που απομένουν: 3.717
Xιλιόμετρα ειδικών διαδρομών που απομένουν: 2.384
O Carlos Sainz είχε κάθε λόγο να είναι ευχαριστημένος το μεσημέρι της Παρασκευής, μετά τον τερματισμό του στην 48ωρη δοκιμασία της έκτης διαδρομής του 46ου Rally Dakar, που τον οδήγησε στην πρώτη θέση της προσωρινής γενικής κατάταξης. Αυτό άλλωστε φάνηκε και από τις δηλώσεις του: «Οι εξελίξεις είναι πολύ θετικές για εμάς, θα συνεχίσουμε με την ίδια στρατηγική». Η αλήθεια είναι πως τα πράγματα πήγαν καλά για την Audi, στο πρώτο μισό του αγώνα.
Η επίθεση των ηλεκτρικών της πρωτοτύπων στην «48H Chrono» απέδωσε καρπούς, παρά το γεγονός ότι ο Stephane Peterhansel ατύχησε την πρώτη ημέρα της δοκιμασίας και έπεσε στην 22η θέση της προσωρινής γενικής κατάταξης, 3 ώρες και 23 λεπτά πίσω από τον Sainz. O Iσπανός «ταυρομάχος» και ο Mattias Ekstrom έφτασαν στην ανάπαυλα του Σαββάτου με τα Audi RS Q e-tron E2 στις δύο πρώτες θέσεις, με τον Sainz να έχει εξασφαλίσει μια διαφορά 20 λεπτών από τον team-mate του και 30 από τον κάτοχο της τρίτης θέσης.
Όπως όλα δείχνουν, το Rally Dakar απέκτησε έναν ακόμη πρωταγωνιστή, στο πρόσωπο του πολύπειρου Mattias Ekstrom. O Σουηδός λάμπει στον αγώνα, έχει κερδίσει ήδη μια νίκη σε ημερήσια διαδρομή και είναι δεύτερος στη γενική κατάταξη στην τέταρτη συμμετοχή του στο δημοφιλέστερο rally-raid του κόσμου. Η συνδρομή του στην πρώτη ηλεκτρική νίκη στην ιστορία του Rally Dakar, αν τελικά η Audi καταφέρει να την πάρει, θα είναι πολύτιμη.
Η γερμανική ομάδα έχει ήδη αντιμετωπίσει τα Toyota Hilux και τα Hunter της Prodrive στους αμμόλοφους τις προηγούμενες ημέρες. Αμφότεροι οι αντίπαλοι των Γερμανών έχουν «χάσει» από ένα αγωνιστικό τους όπλο, με την οριστική εγκατάλειψη του Σαουδάραβα Jazeed Al Rajhi της Overdrive Racing (επικεφαλής της γενικής κατάταξης για δύο ημέρες) το πρωί της Πέμπτης και την δραματική οπισθοχώρηση του Nasser Al-Attiyah στους αμμόλοφους της επόμενης ημέρας.
Ο πρωταθλητής από το Qatar και πέντε φορές νικητής του αγώνα ήταν για άλλη μια φορά εξαιρετικός και μαζί με τον Loeb ήταν οι πιο απειλητικοί για τα Audi. Όμως, ο βραχίονας του τιμονιού έσπασε και έπρεπε να περιμένει το φορτηγό βοήθειας για την επισκευή. Έχασε πάνω από 2 ώρες και 40 λεπτά, πέφτοντας στην 17η θέση της γενικής κατάταξης. Ωστόσο, δήλωσε ότι στόχος του είναι το πρωτάθλημα «W2RC» και θα προσπαθήσει να μαζέψει όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς, αναφέροντας επίσης ότι θα είναι έτοιμος να βοηθήσει τον Sebastien αν χρειαστεί (προφανώς, το ίδιο θα κάνει και ο Peterhansel για την ομάδα του).
Μήπως λογαριάζουμε χωρίς τον ξενοδόχο;
Σκεφτείτε τώρα: O εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής του WRC αγωνίζεται στο Rally Dakar για έβδομη φορά, έχει επιτύχει 25 νίκες σε ημερήσιες διαδρομές, αλλά ακόμη δεν έχει γευτεί τη χαρά την πρώτης θέσης στη γενική κατάταξη και το ανέβασμα στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Την Κυριακή θα ξεκινήσει από την τρίτη θέση, έχοντας 10 λεπτά μπροστά του τον Ekstrom και 30 τον Sainz, από τα οποία τα 15 προέρχονται από ποινή που δέχθηκε πριν τρεις ημέρες (ο Ισπανός έχει μόνο 10 δλ και ο Σουηδός 2 λεπτά). Πατώντας το γκάζι, θα θυμηθεί ότι το έπαθλο της νίκης στο Rally Dakar ακόμη λείπει από την τροπαιοθήκη του και τη συνέχεια τη φαντάζεστε. Αν δεν προκύψουν απρόοπτα, ενδέχεται να μας περιμένουν συναρπαστικές μάχες το επόμενο τριήμερο. Ίδωμεν…
Αυτοί που ξεχωρίζουν
Ανατροπές συμβαίνουν συχνά στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όπου όλα είναι δυνατά. Αυτό όμως θα είναι δύσκολο στο φετινό Rally Dakar για τα Hilux της Toyota Gazoo Racing και της Overdrive Racing. Το πρώτο από αυτά στη γενική κατάταξη βρίσκεται στην τέταρτη θέση, μία ώρα και τέσσερα λεπτά πίσω από το ηλεκτρικό Audi του Sainz. Στη συνέχεια του αγώνα, τα ιαπωνικά αγωνιστικά θα είναι μάλλον τα outsiders, σίγουρα όμως θα κερδίσουν αρκετές από τις εντυπώσεις τις επόμενες ημέρες.
Ξεχωριστές περιπτώσεις οι ταλαντούχοι Lucas Moraes (Toyota Gazoo Racing) και Guillaume de Mevius (της Overdrive Racing, γιός του γνωστού μας από το Ράλλυ Ακρόπολις Gregoire de Mevius), καθώς αμφότεροι κέρδισαν στον φετινό αγώνα την πρώτη ημερήσια νίκη της καριέρας τους στο Rally Dakar, ενώ στην προσωρινή γενική κατάταξη κατέχουν την τέταρτη και πέμπτη θέση. Καλές εντυπώσεις αφήνουν επίσης οι Guy Botterill και Seith Quintero της Toyota Gazoo Racing. Ο πρώτος είναι όγδοος στη γενική κατάταξη, ενώ ο δεύτερος πρόσφερε θέαμα προτού οπισθοχωρήσει σημαντικά.
Η «48Η Chrono», όπως ονομάστηκε η 48ωρη διαδρομή της 11ης και 12ης Ιανουαρίου, στοίχισε την εγκατάλειψη σε 13 αυτοκίνητα της κατηγορίας Ultimate, τα περισσότερα ως τώρα σε μια διαδρομή.
ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ
Στο τέλος της 48ωρης διαδρομής ο Adrien Van Beveren (Monster Energy Honda Team) είχε τον καλύτερο χρόνο, με προβάδισμα 1’42” έναντι του Toby Price και 2’31” έναντι του team-mate του Ricky Brabec. Στα συνολικά αποτελέσματα, ο Brabec εκθρόνισε τον Ross Branch από την κορυφή της γενικής κατάταξης. Ο αναβάτης από την Μποτσουάνα βρίσκεται πλέον στη δεύτερη θέση, μόλις 51 δευτερόλεπτα πίσω από τον Αμερικανό αντίπαλό του και μπροστά από τον Adrien van Beveren. Στα 14 λεπτά (τα 6 από αυτά ποινή) από την κορυφή ακολουθεί στην τέταρτη θέση ο Χιλιανός Jose Cornejo, ενώ 17ος έπεσε ο συμπατριώτης του Pablo Quintanilla, όταν κάπου χάθηκε το πρωί της Πέμπτης και έμεινε από καύσιμα. Στα αξιοσημείωτα, η εγκατάλειψη του Joan Barreda την έβδομη ημέρα του αγώνα.
OI 12 ΠΡΩΤΟΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΩΝ
H παράδοση της παρουσίας Ελλήνων αναβατών στον αγώνα των μοτοσικλετών συνεχίζεται, καθώς στο 46ο Rally Dakar λαμβάνει μέρος ο Βασίλης Μπούδρος, με Husqvarna. Είναι η δεύτερη συμμετοχή του στο φημισμένο rally-raid (το 2022, που είχε πάει για πρώτη φορά, είχε τερματίσει στην 70η θέση). Μεταξύ άλλων έχει αγωνιστεί στο Rally du Maroc και στην Ανδαλουσία. Στο φετινό Rally Dakar, ολοκλήρωσε και την 48ωρη δοκιμασία της 11ης και 12ης Ιανουαρίου, καταλαμβάνοντας την 90η θέση της προσωρινής γενικής κατάταξης. Και συνεχίζει…
ΦΟΡΤΗΓΑ
Ο Martin Macik (Iveco) άφησε τους διώκτες του Ales Loprais (Praga) και Mitchel van den Brink (Iveco) πίσω του, με διαφορά 16 και 49 λεπτά αντίστοιχα. Ο Τσέχος οδηγός, ο οποίος πήρε την τρίτη του νίκη φέτος και ανέβηκε στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης, θεώρησε την διαδρομή των 48 ωρών ως την πιο δύσκολη στις 12 συμμετοχές του στο διάσημο rally-raid. Μετά από ένα καταπληκτικό ξεκίνημα στην 46η έκδοση του Dakar, ο Janus van Kasteren αντιμετώπισε δυσκολίες στη διαδρομή αυτή. Ο Ολλανδός οδηγός έχασε 2 ώρες και 30 λεπτά στο σημείο των 436 χιλιομέτρων και έπεσε στην τέταρτη θέση.
SSV
Ο Xavier de Soultrait πέτυχε τον καλύτερο χρόνο στο στάδιο στην 48ωρη δοκιμασία, για να νικήσει τον Yasir Seaidan κατά 1’05” και να πάρει την τρίτη του νίκη φέτος. Η Sara Price τερμάτισε στο τρίτο σκαλί του βάθρου σε αυτή την ειδική, περισσότερο από 6’30” πίσω από τον de Soultrait. Στη γενική κατάταξη, ο Seaidan εκμεταλλεύτηκε τα 36 λεπτά που έχασε ο Jérôme de Sadeleer και ανέλαβε την πρωτοπορία της κατηγορίας.
QUAD
Ο Alexandre Giroud (Υamaha) τερμάτισε με τον καλύτερο χρόνο στην διήμερη δοκιμασία, για να κερδίσει τη δεύτερη νίκη του σε αυτή την έκδοση του Rally Dakar. Πέρασε τη γραμμή του τερματισμού με χρόνο μόλις εννέα δευτερόλεπτα καλύτερο από τον Manuel Andujar (Yamaha), που προηγείται στη γενική κατάταξη με διαφορά 20 λεπτών από τον Giroud (τα 17 ήταν ποινή). Χαρακτηριστικό της κατηγορίας, οι μόλις 10 συμμετοχές (συνεχίζουν οι 7).
CHALLENGER
Πρωταγωνιστές της κατηγορίας αυτής ως τώρα είναι ο Πολωνός Εryk Goczal και ο Ισπανός Οriol Mena, που με το αγωνιστικό της Energylandia Rally Team έχουν αφήσει μία ώρα πίσω τους Αμερικανούς αντιπάλους τους στη γενική κατάταξη.
CLASSIC
Oι Ισπανοί Carlos Santaolalla Milla και Jan Rosa i Vinas με Toyota Land Cruiser προηγούνται στη γενική κατάταξη. Τους ακολουθούν οι Τσέχοι Ondrej Klymciw και Josef Broz, με Skoda 130 LR.
Ο φετινός αγώνας συγκεντρώνει 425 συμμετοχές, σε οκτώ συνολικά κατηγορίες οχημάτων: 73 αυτοκίνητα, 136 μοτοσικλέτες, 47 φορτηγά, 10 τετράτροχες μοτοσυκλέτες, 43 SxS-T3, 36 UTV-T4, 66 ιστορικά αυτοκίνητα και 15 ιστορικά φορτηγά (ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΤΟΥ 46ου RALLY DAKAR). Tην κατάταξη, για όλες τις κατηγορίες του διάσημου rally-raid, θα τη βρείτε στο https://www.dakar.com/en/rankings