Xρήση κινητού και παραβίαση ερυθρού σηματοδότη – Πόσο υπεύθυνοι είμαστε;
Πολύ υψηλά ποσοστά παραβατικότητας στην χρήση κινητού κατά τη διάρκεια της οδήγησης και παραβίασης ερυθρού σηματοδότη καταγράφονται σε όλη την Ευρώπη.
Παρόλο που η χρήση του τηλεφώνου αναγνωρίζεται ως μία από τις κύριες πηγές απόσπασης της προσοχής και αιτία πολλών ατυχημάτων, περισσότεροι από τους μισούς οδηγούς αυτοκινήτων, μοτοσικλετιστές και πεζούς χρησιμοποιούν το τηλέφωνο ενώ οδηγούν ή περπατούν: το 66% των οδηγών αυτοκινήτων, το 57% των πεζών, το 50% των μοτοσικλετιστών, το 34% των τακτικών ποδηλατών.
Η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη μπορεί να αποδειχθεί θανάσιμη είτε για τον ίδιο τον παραβάτη, είτε για τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου. Ωστόσο το 63% των οδηγών αυτοκινήτων παραδέχεται ότι περνά με πορτοκαλί ή κόκκινο, το 37% των τακτικών ποδηλατών παραδέχεται και εκείνο ότι το κάνει σε περιπτώσεις που δεν επιτρέπεται από τη σήμανση, το 56% των πεζών παραδέχεται πως διασχίζει διαβάσεις ενώ το φανάρι που το αφορά είναι κόκκινων και το 85% πως μερικές φορές διασχίζει το δρόμο εκτός προστατευμένης διάβασης.
Τέλος, η παράλειψη χρήσης του φλας πριν το προσπέρασμα ή την αλλαγή κατεύθυνσης, στην οποία υποπίπτουν περισσότεροι από ένας στους δύο οδηγούς αποκαλύπτει αδιαφορία προς τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου.
Το ίδρυμα VINCI Autoroutes δημοσιεύει τα αποτελέσματα της τρίτης έκδοσης της έρευνας για την «Κοινή χρήση του οδικού δικτύου στην Ευρώπη». Σε συνέχεια του Βαρόμετρου υπεύθυνης οδήγησης, η έρευνα αυτή, που διεξήχθη από την Ipsos, εξετάζει συγκεκριμένα τη συμπεριφορά των Ευρωπαίων που καλούνται να αντιμετωπίσουν τη συνύπαρξη διαφορετικών τρόπων μετακίνησης. Οι απαντήσεις των 12.400 Ευρωπαίων, καταδεικνύουν την ανάγκη ευαισθητοποίησης όλων των χρηστών του οδικού δικτύου ως προς την ανάγκη σεβασμού των υπολοίπων και των κανόνων, ώστε να μπορούν να συμβιώνουν αρμονικά στο δρόμο.