Δοκιμάζουμε το νέο Opel Corsa 1.2T 100 PS AT8
Στην πιο φρέσκια εκδοχή του, το Opel Corsa προσφέρει αναβαθμισμένη αισθητική, περισσότερη τεχνολογία και όπως πάντα γερμανική ποιότητα.
Το Corsa δεν είναι ακόμα ένα μοντέλο της Opel, αλλά το απόλυτο best seller της στο οποίο βασίζεται για περισσότερο από 40 χρόνια η γερμανική εταιρεία. Η ιδέα προέκυψε στις αρχές της δεκαετίας του ’80, με το πρώτο Corsa να βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής το 1982. Αρχικά ως ένα προσιτό μοντέλο, που θα προσφέρει λύσεις στην καθημερινότητα, χωρίς να αγνοεί της ποιότητα, που αποτελεί σήμα κατατεθέν της γερμανικής φίρμας.
Η εξέλιξη των ετών έφερε το supermini της εταιρείας με σήμα τον κεραυνό να είναι κάτι παραπάνω από ένα απλό μικρό αυτοκίνητο πόλης. Ενσωμάτωσε τεχνολογία αιχμής και μεγάλωσε σε βαθμό που είναι ικανό να διαχειριστεί με αξιώσεις τις ανάγκες ακόμα και μιας οικογένειας.
Στην πιο πρόσφατη γενιά του, την έκτη, αυτή που αφορά και το αυτοκίνητο δοκιμής μας, έχει μήκος που ξεπερνάει το ψυχολογικό φράγμα των τεσσάρων μέτρων (4.060 χλστ.), με το πλάτος του που είναι 1.765 χλστ. να ενισχύει την προοπτική του στο μάτι, καθώς το δείχνει πιο μεγάλο και πιο στιβαρό. Με μεταξόνιο 2.545 χλστ. μπορεί να μην είναι το μεγαλύτερο στην κατηγορία, αλλά ικανοποιεί σε κάθε περίπτωση.
Ξεκινώντας από το «φαίνεσθαι», το νέο Corsa ξεχωρίζει άμεσα από τον προκάτοχό του, χάρη στο νέο πρόσωπο. Το Opel Visor, που έκανε πρεμιέρα στο μικρό crossover της γερμανικής εταιρείας, το Mokka, βρίσκει εφαρμογή και στο supermini της. Αλλάζει εντελώς την εικόνα του και σε συνδυασμό με το Opel Bliz το σήμα της μάρκας συνθέτουν ένα νέο παρουσιαστικό στο Corsa.
Οι νέες εισαγωγές δίνουν επίσης αέρα ανανέωσης στο μοντέλο, όπως εξάλλου κάνουν και τα φωτιστικά σώματα Intelli-Lux LED, τα οποία σ’ αυτή τη γενιά τους αποτελούνται από 14 μονάδες. Ανάλογα δυναμικό δείχνει και από το προφίλ, με την μαύρου χρώματος πινελιά στο τελείωμα και το πάνω μέρος να δημιουργεί μια όμορφη αντίθεση με το λευκό χρώμα του αμαξώματος και την ψευδαίσθηση της αιωρούμενης οροφής.
Στο πίσω μέρος τις αλλαγών ολοκληρώνουν ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας, αλλά και το όνομα του μοντέλου του οποίο τώρα κοσμεί το κέντρο της πέμπτης πόρτας. Επίσης ένα νέο χρώμα αμαξώματος, γκρι, είναι διαθέσιμο τώρα για παραγγελία.
Απλό και λειτουργικό
Στο εσωτερικό οι σχεδιαστές έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση, εργονομία και την πρακτικότητα. Η εικόνα είναι αναβαθμισμένη, όπως εξάλλου και η ποιότητα, με τα υλικά που χρησιμοποιούνται να προέρχονται από το πάνω ράφι της Opel. Ειδικά όσον αφορά το ταμπλό, τα πλαστικά είναι αφρώδη στο άνω μέρος, με τη συναρμογή να μην επιδέχεται αμφισβήτησης.
Η οθόνη του συστήματος πολυμέσων είναι στην εισαγωγική έκδοση 7 ιντσών, ενώ στην αμέσως επόμενη Edition Pack γίνεται 10 ιντσών. Έχει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας όσον αφορά το λογισμικό, αξιολογώντας σε καθημερινή βάση τα δεδομένα και προσαρμόζοντας έτσι τις προσφερόμενες υπηρεσίες.
Επίσης έχει βελτιωμένα γραφικά, με την ευκρίνειά της να είναι υψηλή και την απόκρισή της στις εντολές οδηγού και συνοδηγού, άμεση. Όσον αφορά τη συνδεσιμότητα παρέχει τη δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay, όπως και επαγωγική φόρτιση για το smartphone. Ο οδηγός έχει εμπρός του έναν αναλογικό πίνακα οργάνων, ο οποίος γίνεται ψηφιακός στις ανώτερες εξοπλιστικά εκδόσεις.
Ο οδηγός θα βολευτεί στο άνετο κάθισμα, ενώ μαζί του θα απολαύσει τα ίδια επίπεδα άνεσης και ο συνοδηγός. Ανάλογα, δύο ακόμα άτομα θα καθίσουν ξεκούραστα στις πίσω θέσεις και μόνο αν είναι πάνω από το μέσο όρο ύψους θα νιώσουν τα γόνατά τους να είναι πιο κοντά στις εμπρός καθίσματα. Ο αέρας για το κεφάλι είναι αρκετός, όπως επίσης ικανοποιητικός είναι και ο όγκος του χώρου αποσκευών, με 309 λίτρα και κανονικό σχήμα που επιτρέπει την πιο εύκολη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων. Σε άλλη περίπτωση, με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες, η τιμή εκτοξεύεται στα 1.080 λίτρα.
Turbo power
Η Opel στη νέα εποχή της υπό τη σκέπη του Ομίλου Stellantis διάγει έναν πολλά υποσχόμενο βίο, δείχνοντας ξεκάθαρα τις προθέσεις για εξηλεκτρισμό. Εξάλλου το γερμανικό supermini είναι από τα λίγα που είναι διαθέσιμα και σε ηλεκτρική έκδοση. Μάλιστα σ’ αυτή τη νέα γενιά του το Corsa θα προσφέρεται και με μια αναβαθμισμένη έκδοση με μεγαλύτερη μπαταρία 51 kWh και αυτονομία που θα ξεπερνάει τα 400 χιλιόμετρα.
Από την άλλη δεν θα είναι διαθέσιμο πλέον με diesel κινητήρες, ενώ το βάρος να σηκώνουν οι εκδόσεις βενζίνης, ενώ λίγο αργότερα, στις αρχές του επόμενου έτους αναμένεται να προστεθούν στη γκάμα και εκδόσεις mild hybrid. Όσον αφορά το «σήμερα», στη βάση τοποθετείται o 4κυλινδρός 1.200άρης με τους 75 ίππους, ενώ αιχμή του δόρατος αποτελούν οι 3κύλινδρς εκδόσεις turbo του 1,2 λτ., με απόδοση 100 και 130 ίππους.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι το Corsa 1.2T 100 PS AT8, με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων, που διακρίνεται για την ομαλή λειτουργία του. Η ροπή αγγίζει τα 205 Nm και είναι διαθέσιμη άμεσα, λίγο πάνω από το ρελαντί, στις 1.750 σ.α.λ. Σε συνεργασία μάλιστα με τον αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων παρέχεται αγόγγυστα, χωρίς ο οδηγός να κοπιάζει στην αναζήτηση δύναμης.
Μάλιστα παρέχει την αίσθηση πιο ισχυρού μοντέλου, απ’ ότι τα εργοστασιακά νούμερα μαρτυρούν. Σ’ αυτό συμβάλει και το χαμηλό βάρος του που περιορίζεται στα 1.128 κιλά. Η τυπική επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία ολοκληρώνεται σε 10,8 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 192 χλμ./ώρα. Ειδικά στο πρόγραμμα οδήγησης Sport, το Corsa αποδεικνύεται ευχάριστο και πρόθυμο να ανεβάσει στροφές, διατηρώντας τη μια σχέση κάτω στο κιβώτιο.
Από την άλλη υπάρχει και λειτουργία manual που επιτρέπει στον οδηγό να πάρει την κατάσταση στα χέρια του και να πραγματοποιεί τις αλλαγές σχέσεων μόνος του από τα μικρά paddles που είναι τοποθετημένα πίσω από το τιμόνι. Ο επιλογέας ταχυτήτων πλέον έχει δώσει τη θέση του σ’ ένα πλήκτρο, το οποίο απελευθερώνει χώρο στην κεντρική κονσόλα.
Η ελαφριά αίσθηση του τιμονιού, ακολουθεί με τη σειρά της την άνεση από τα επιμέρους χειριστήρια αφορά και το σύνολο, με την ανάρτηση να έχει ήπια ρύθμιση, που προάγει την ξεκούραστη συμβίωση με το νέο Corsa. Υπό πίεση οι κλίσεις του αμαξώματος είναι εμφανείς, αλλά δεν επηρεάζουν την ασφαλή στο σύνολο οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, με τα φρένα να αποδεικνύονται αποτελεσματικά.
Στην καθημερινότητα το Opel Corsa είναι ένα άνετο και ευχάριστο αυτοκίνητο, που θα εκτιμηθεί δεόντως από τους δυνητικούς πελάτες της συγκεκριμένης κατηγορίας. Παράλληλα, όμως με τις μεγάλες διαστάσεις του, φλερτάρει, όσον αφορά τους χώρους και με μοντέλα ανώτερης κατηγορίας, προσφέροντας έτσι, μια αξιόλογης εναλλακτική σ’ αυτούς που θέλουν ένα αυτοκίνητο για όλα, χωρίς να είναι διατεθειμένοι να ανέβουν κατηγορία, μεγέθους και χρημάτων._ Γ.Κ.
Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος
OPEL CORSA 1.2T 100 PS AT8
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 100 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 205 Nm/1.750 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ E/Π: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.060×1.765×1.435 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.538 χλστ. > ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 309- 1.081 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.128 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,8 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 192 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,9 λίτρα/100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 122 γρ./χλμ.