Οδηγούμε την ηλεκτρική BMW i5 στην Κροατία
Η Σειρά 5, το γνωστό και καταξιωμένο στη συνείδηση του κοινού business sedan της BMW, κρατά με την όγδοη κατά σειρά γενιά της ακόμα πιο ψηλά τη σημαία του Βαυαρού κατασκευαστή, έχοντας ως επιπλέον άσους στο μανίκι του δύο αμιγώς ηλεκτρικές εκδοχές με τις κωδικές ονομασίες i5 eDrive40 και ί5 Μ60 xDrive.
Παρακολουθήστε εδώ: 50 νίκες και μια κηδεία! | Speedzone Podcast EP42
Η Σειρά 5 της BMW είναι ένα μοντέλο που σίγουρα δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Παρούσα χωρίς… διακοπές στην πάντοτε πολυσχιδή προϊοντική φαρέτρα του Γερμανού κατασκευαστή από το Μόναχο εδώ και ακριβώς μισό αιώνα, έχει καταφέρει να καταξιωθεί στη συνείδηση του κοινού ως το απόλυτο business sedan που συνειδητά δεν βάζει στο περιθώριο ένα κοινό που αναζητά, εκτός από πολυτέλεια, άνεση και υψηλή τεχνολογία, το κάτι παραπάνω και σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και αίσθησης πίσω από το τιμόνι.
Πλέον, πενήντα χρόνια μετά από τότε που η πρώτη «5άρα» βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της εμβληματικής μονάδας της BMW στο Dingolfing, το πλήρωμα του χρόνου για τα επίσημα αποκαλυπτήρια της νεότερης γενιάς ήρθε, με τους Γερμανούς να πραγματοποιούν το επόμενο και απόλυτα λογικό βήμα για ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της γκάμας τους -αλλά και της παγκόσμιας αγοράς στη μεσαία κλάση- το οποίο για πρώτη φορά είναι διαθέσιμο και σε αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. Υπό τη σκέπη, ασφαλώς, της οικογένειας «i», που διαρκώς «πολλαπλασιάζεται» περιλαμβάνοντας προς ώρας, εκτός από τη νέα i5, τα iX1, iΧ2, iX3, i4 και i7.
BMW i5: Τεχνολογικά και άλλα
Κατασκευασμένη στην ίδια γραμμή παραγωγής και πάνω στην ίδια πλατφόρμα τόσο για τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης και τις επερχόμενες plug-in υβριδικές παραλλαγές της, όσο και για τις αμιγώς ηλεκτρικές, η νέα Σειρά 5 της BMW έχει μεγαλώσει σε μήκος σε σχέση με την απερχόμενη κατά 97 χλστ. φτάνοντας… αισίως τα 5.060 χλστ., γεγονός που πολύ δύσκολα πλέον την κατατάσσει στα αυστηρά όρια της μεσαίας κλάσης. Τάσεις… ανωτατοποίησης εντοπίζονται και στις υπόλοιπες διαστάσεις του αμαξώματος, με το πλάτος να έχει αυξηθεί κατά 32 χλστ., αγγίζοντας τώρα τα 1.900 χλστ. ενώ διευρυμένο είναι και το ύψος κατά 36 χλστ., που ανέρχεται στα 1.515 χλστ. Την ίδια στιγμή, το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 20 χλστ. και ορίζεται στα 2.995 χλστ.
Σχεδιαστικά, το εμπρός μέρος είναι εμφανώς πιο διακριτικό σε σχέση με τις πρόσφατες δημιουργίες των Βαυαρών. Εντούτοις, η χαρακτηριστική μάσκα πρωταγωνιστεί, όπως και οι διπλοί προβολείς, καθώς και μια σειρά από λεπτομέρειες που θυμίζουν αρκετά την «7άρα». Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με την… ουρά, εκεί όπου το χαρακτηριστικό σχήμα L των φωτιστικών σωμάτων έχει τον πρώτο λόγο.
Στο εσωτερικό, η νέα Σειρά 5 της BMW αξιοποιεί το πολυσχιδές τεχνολογικό ράφι των Βαυαρών δημιουργώντας ένα σύνολο με υψηλές δυνατότητες και σχεδιασμό που και πάλι θυμίζει τη Σειρά 7. Το πλήρως ψηφιακό σύστημα απεικόνισης αποτελείται από μια οθόνη πληροφοριών 12,3 ιντσών και μια οθόνη ελέγχου 14,9 ιντσών, ενώ χαρακτηριστική είναι η νέα σχεδίαση του επίπεδου στο κάτω μέρος τιμονιού και η προαιρετική BMW Interaction Bar που καταλαμβάνει σχεδόν όλο το πλάτος του ταμπλό.
Όσον αφορά τις τεχνολογίες και τα καλούδια που σχετίζονται με την ασφάλεια και την υποβοήθηση οδήγησης, η BMW προίκισε τη νέα Σειρά 5, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτρικής i5, με μια σημαντικά διευρυμένη γκάμα συστημάτων. Εδώ, το highlight της γκάμας είναι το προαιρετικό Driving Assistant Professional που περιλαμβάνει Steering ; Lane Control Assist και Distance Control με λειτουργία Stop ; Go. Στις αγορές των ΗΠΑ και του Καναδά, καθώς και στη Γερμανία, περιλαμβάνει το Highway Assistant, το οποίο αναλαμβάνει τον έλεγχο διεύθυνσης στις λωρίδες κυκλοφορίας σε αυτοκινητόδρομο με σαφή διαγράμμιση. Σε ταχύτητες οδήγησης έως και 130 χλμ./ώρρα, ο οδηγός μπορεί να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι και να τα τοποθετήσει κάπου άνετα, αρκεί να παρακολουθεί προσεκτικά την κυκλοφορία.
Σε παγκόσμια πρωτιά, το σύστημα περιλαμβάνει τώρα και Active Lane Change Assistant με ενεργοποίηση ματιών, με το ίδιο το όχημα να προτείνει μία αλλαγή λωρίδας η οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά κοιτάζοντας στον εξωτερικό καθρέφτη για να επιβεβαιωθεί η αλλαγή. Έτσι, το Active Lane Change Assistant αναλαμβάνει αυτόματα τις απαραίτητες κινήσεις του τιμονιού, εφόσον το επιτρέπει η κατάσταση της κυκλοφορίας.
BMW i5: Δύο εκδόσεις με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες
Εκτός από τις συμβατικές και plug–in hybrid εκδοχές (σ.σ.: διαβάστε περισσότερα στη συνέχεια), οι πλέον σημαντικές παραλλαγές, και συνάμα η αιχμή του δόρατος για την BMW και τη νέα «5άρα», είναι i5 eDrive40 και ί5 Μ60 xDrive, τις οποίες είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την εβδομάδα που μας πέρασε στην Κροατία με «ορμητήριο» την όμορφη πόλη του Rovinj. Εδώ, η πέμπτη γενιά του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης eDrive της εταιρείας… διαπρέπει, με τη «μεγάλη» M60 xDrive να τροφοδοτείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν εμπρός και έναν πίσω, που συνδυαστικά αποδίδουν 442 kW, ήτοι 601 ίππους, σε συνδυασμό με 820 Nm ροπής σε λειτουργία Sport Boost ή με ενεργοποιημένο το Launch Control, προσφέροντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 3,8 δλ. και τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα που περιορίζεται στη συγκεκριμένη τιμή μέσω ηλεκτρονικού κόφτη. Πιο… χαμηλά η γκάμα περιλαμβάνει την πισωκίνητη και με έναν ηλεκτροκινητήρα έκδοση eDrive40, η οποία αποδίδει με τη σειρά της 340 ίππους και ροπή 430 Nm, ομοίως σε λειτουργία Sport Boost ή με ενεργοποιημένο το Launch Control, εξασφαλίζοντας τελική ταχύτητα 193 χλμ./ώρα και «0-100» σε 6,0 δλ.
Και οι δύο παραλλαγές της νέας BMW i5 αντλούν ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου πέμπτης γενιάς με ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο 81,2 kWh. Eν προκειμένω, το γερμανικό εργοστάσιο υπόσχεται μέγιστη αυτονομία από 497 έως 582 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση για την «μικρή» i5 και 455 έως 516 χλμ. για την τετρακίνητη. Σύμφωνα με την BMW, η μονάδα συνδυασμένης φόρτισης του αυτοκινήτου επιτρέπει τη φόρτιση AC με ισχύ έως 11 kW στάνταρ και έως 22 kW προαιρετικά, ενώ σε ταχυφορτιστή DC έως 205 kW. Σε αυτό το σενάριο, η πλήρωση της μπαταρίας από το 10 στο 80% ολοκληρώνεται περίπου σε 30 λεπτά της ώρας.
Οδηγώντας αρχικά την τετρακίνητη Μ60 xDrive, που οπτικά -και όχι μόνο- μπορεί να «ενισχυθεί» με το εξωτερικό πακέτο Μ Sport Package Pro, μία πίσω αεροτομή Μ, τροχούς 21 ιντσών καθώς και με αντίστοιχα σπορ αξεσουάρ στο εσωτερικό, σε συνδυασμό πάντα με τις στάνταρ αναρτήσεις Adaptive Suspension Professional, φρένα Μ και Integral Active Steering, το πρώτο που σε καθηλώνει είναι η πανταχού παρούσα δύναμη των δύο ηλεκτροκινητήρων. Από πλευράς πραγματικής απόδοσης, δεν έχουμε να πούμε και πολλά, με την αστείρευτη και ακατάπαυστη παροχή ισχύος, την ακαριαία απόκριση και την έντονη επιτάχυνση να εντυπωσιάζουν και να κολλούν την πλάτη των επιβατών σπορ καθίσματα των Βαυαρών. Και όλα αυτά, παρά το βάρος των 2 τόνων που έντεχνα… εξαφανίζεται με τους εμπρός τροχούς υπό γωνία. Χωρίς να κουράζει με τη «δεμένη» της ανάρτηση, η μεγάλη i5 στρίβει και συμπεριφέρεται σαν «τετρακίνητη Μ5» σε καλό οδόστρωμα, αφήνοντας όλα τα υπόλοιπα στα εξελιγμένα ηλεκτρονικά και στο «μάχιμο» πηδάλιο που σε όλες τις συνθήκες έχει τη σφραγίδα BMW με τη δέουσα αίσθησή του.
Η μικρότερη eDrive40 είναι λιγότερο «πολεμική», αν και ταχύτατη τηρουμένων των αναλογιών. Και εδώ, όπως και στην M60 xDrive, για το οδηγικό «ευ ζειν» σημαντική είναι η συμβολή των τεχνητών ήχων που σχεδίασε με ιδιαίτερη προσοχή η BMW σε συνεργασία με ειδικούς στον τομέα, οι οποίοι ακούγονται… στερεοφωνικά στην καμπίνα κάθε φορά που ο οδηγός πατήσει βαθιά το δεξί πεντάλ. Από πλευράς απόκρισης τώρα, το πλαίσιο της «μικρής» i5 συμπεριφέρεται το ίδιο πειθαρχημένα, όπως και στην M60 xDrive, με την ανάρτηση να δείχνει (αναμενόμενα) κατά τι πιο ενδοτική.
Όσον αφορά το κόστος των δύο εκδόσεων, η BMW τιμολογεί τη νέα ι5 eDrive40 στα 75.100€ και τη μεγαλύτερη i5 M60 xDrive στα 106.500€.
Τι άλλο προσφέρει η ΒMW για τη νέα «5άρα»;
Εκτός από τις δύο ηλεκτρικές εκδοχές, η BMW προσφέρει επίσης τη νέα Σειρά 5 επίσης σε τέσσεριςεκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης -όλες με mild hybrid σύστημα 48V- ενώ από το φθινόπωρο του 2024 θα προστεθούν και δύο plug-in υβριδικές.
Στην πρώτη περίπτωση, η BMW παραθέτει δύο εκδόσεις ντίζελ, τις 520d και 520d xDrive, αμφότερες με 4κύλινδρο κινητήρα και απόδοση 197 ίππων (+11 ίππους από το mild-hybrid σύστημα), Συνολικά, η συγκεκριμένη έκδοση, και ειδικότερα η τετρακίνητη την οποία και οδηγήσαμε στην Κροατία, έρχεται περίτρανα να αποδείξει ότι μέχρι το προδιαγραμμένο «τέλος» των ντίζελ, το εν λόγω καύσιμο έχει ακόμα να προσφέρει πολλά. Τόσο σε οικονομία, όσο και σε επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα: 7,3 δλ.), χάρη και στη διαθέσιμη ροπή των 400 Nm.
Από εκεί και πέρα, στο στρατόπεδο της βενζίνης, διαθέσιμες είναι οι εκδόσεις 520i και 530i xDrive, με 4κύλινδρους επίσης κινητήρες, που αποδίδουν 190 και 258 ίππους, συν επιπλέον 18 και 11 ίππους που αθροίζει το 48βολτο mild hybrid σύστημα. Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις που ακολουθούν από τη νέα χρονιά είναι οι 530e sDrive και 550e xDrive. Για αυτές η BMW ανακοινώνει συνδυαστική ισχύ 299 και 489 ίππων. Εδώ, το θερμικό σκέλος του συστήματος κίνησης συνεισφέρει αντίστοιχα με 190 και 313 ίππους, ενώ το ηλεκτρικό με 184 και 197 ίππους. Στην πρώτη περίπτωση, η ηλεκτρική αυτονομία θα φτάνει τα 87-102 χλμ. και στη δεύτερα τα 79-90 χλμ., χάρη σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου με ενεργειακό περιεχόμενο 19,4 kWh.