Οι Ευρωπαίοι υποστηρίζουν το «τέλος εποχής» των συμβατικών αυτοκινήτων το 2030
Θετικά προσκείμενοι στο μέτρο της απαγόρευσης πωλήσεων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης τάσσεται το 69% των πολιτών της γηραιάς ηπείρου, σύμφωνα με σχετική έρευνα-δημοσκόπηση που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο μήνα.
Η δημοσκόπηση που πραγματοποίησε η YouGov και διενεργήθηκε για λογαριασμό ομάδας που ασχολείται με το περιβάλλον, περιελάμβανε ένα δείγμα από 10.050 ερωτηθέντες, εκ των οποίων το 63% δήλωσε ότι υποστηρίζει την ιδέα ότι μετά το 2030 θα πρέπει να πωλούνται στην Ευρώπη μόνο αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών.
Στην απέναντι όχθη, το 29% των συμμετεχόντων αντιτίθεται στα σχέδια κατάργησης των πωλήσεων οχημάτων που τροφοδοτούνται με βενζίνη ή ντίζελ, ενώ το 8% των ερωτηθέντων απάντησε «δεν γνωρίζω».
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η διαδικτυακή δημοσκόπηση της YouGov αφορούσε σε απαντήσεις που έδωσαν κάτοικοι σε 15 πόλεις της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένου του Λονδίνου, της Βαρσοβίας και της Βουδαπέστης,
Σε όλες τις πόλεις, η πλειονότητα των ερωτηθέντων – από 51% στην Αμβέρσα και στο Βερολίνο έως 77% στη Ρώμη – υποστήριξε την απαγόρευση.
Η Transport & Environment (T&E) που εδρεύει στις Βρυξέλλες και ανέθεσε τη δημοσκόπηση στην YouGov, προέτρεψε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ορίσει, ακόμα και μέχρι τον προσεχή Ιούνιο, μία ημερομηνία σε ολόκληρη την ΕΕ για τον οριστικό τερματισμό των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
«Οι άνθρωποι στις πόλεις είναι περισσότερο εκτεθειμένοι σε τοξικά επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης και δεν θέλουν να πωλούνται αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης για μεγαλύτερο διαστημα από όσο είναι απαραίτητο» δήλωσε η Julia Poliscanova, Senior Vehicle Director της T&E.
Θυμίζουνε ότι η Κομισιόν είχε δηλώσει τον Σεπτέμβριο που μας πέρασε ότι θα αξιολογήσει «πότε οι κινητήρες εσωτερικής καύσης στα αυτοκίνητα θα πρέπει να σταματήσουν να διατίθενται στην αγορά» προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος μείωσης των μέσων εκπομπών της ΕΕ το 2030.
Ως γνωστόν, η ΕΕ θα προτείνει αργότερα μέσα στη χρονιά που διανύουμε αυστηρότερα όρια εκπομπών ρύπων για τα αυτοκίνητα, καθώς και το προσχέδιο της σχετική νομοθεσία για την επέκταση των υποδομών φόρτισης για ηλεκτρικά και ηλεκτροκίνητα εν γένει αυτοκίνητα.
Επί του προκειμένου, αξίζει να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ σχεδόν τριπλασιάστηκαν φτάνοντας σε περισσότερο από 1 εκατομμύριο οχήματα το 2020 – ή περισσότερο από το 10% των συνολικών πωλήσεων νέων οχημάτων.
Η Αυστρία, η Δανία, η Ολλανδία και έξι ακόμα χώρες κάλεσαν τον περασμένο μήνα την Κομισιόν να ορίσει μία ημερομηνία για τη σταδιακή κατάργηση σε ολόκληρη την ΕΕ των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
«Η ημερομηνία αυτή πρέπει να ευθυγραμμιστεί με τον στόχο της κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050», δήλωσε διπλωμάτης της ΕΕ.
Η Βρετανία με τη σειρά της, η οποία δεν είναι πλέον μέλος της ΕΕ, θα απαγορεύσει τις πωλήσεις καινούργιων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και φορτηγών το 2030.