Toyota – Βιώσιμη κινητικότητα για όλους στους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες
Η Toyota, ως ο παγκόσμιος συνεργάτης κινητικότητας της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής και της Διεθνούς Παραολυμπιακής Επιτροπής, παρουσίασε την δική της φιλοσοφία κινητικότητας για το «Παρίσι 2024».
Η Toyota θα παρέχει βιώσιμες λύσεις κινητικότητας στους αθλητές, τους επισήμους, τους εθελοντές, τους διαπιστευμένους εκπροσώπους των Μέσων ενημέρωσης και τους θεατές εστιάζοντας στη συμπερίληψη, τη βιωσιμότητα και την κινητικότητα για όλους – αξίες που μοιράζονται η Toyota, η ΔΟΕ, η ΔΠΕ και η Οργανωτική Επιτροπή των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων «Παρίσι 2024».
Κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού 2024, η Toyota θα παρέχει λύσεις για την εύκολη μετακίνηση όλων. Για τον σκοπό αυτό, θα προσφέρει προϊόντα ατομικής και ομαδικής κινητικότητας που έχουν σχεδιαστεί για να διευκολύνουν τις μετακινήσεις όλων.
Στο «Παρίσι 2024» η Toyota θα διαθέσει περίπου 250 προσωπικά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία – καθιστά τρίτροχα C+walkS και όρθια τρίτροχα C+walkT. Και τα δύο έχουν μέγιστη ταχύτητα 6 km/h και είναι εξοπλισμένα με συστήματα ανίχνευσης εμπρόσθιων εμποδίων για την ασφάλεια των οδηγών και των γύρω τους. Η καθιστή έκδοση θα είναι διαθέσιμη για αθλητές, διοργανωτές και εθελοντές, ενώ η όρθια έκδοση θα διανεμηθεί στο προσωπικό και τους εθελοντές ώστε να διευκολύνει τις μετακινήσεις τους στους χώρους της διοργάνωσης «Παρίσι 2024».
Για τους χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων, η Toyota θα παρέχει επίσης ηλεκτρικά μηχανήματα έλξης αμαξιδίων. Πενήντα εξ αυτών θα είναι διαθέσιμά καθ’ όλη τη διάρκεια των αγώνων στο χωριό των αθλητών. Επιπλέον 150 θα διατεθούν για την τελετή έναρξης των Παραολυμπιακών Αγώνων παρέχοντας σε αθλητές σε αναπηρικά αμαξίδια εύκολη πρόσβαση για να συμμετάσχουν σε αυτό το μοναδικό γεγονός.
Θέλοντας να εξασφαλίσει μία δίκαιη και εύκολη πρόσβαση σε αυτές τις προσωπικές λύσεις μικρο-κινητικότητας στο Παραολυμπιακό Χωριό, η Toyota θα τις προσφέρει ως μία υπηρεσία κοινόχρηστης κινητικότητας μέσω της εφαρμογής κινητού KINTOShare. Η κοινοχρησία αυτών των προϊόντων θα μεγιστοποιήσει τη χρήση τους από τους αθλητές των Παραολυμπιακών αγώνων και το προσωπικό, καθώς και θα διατηρήσει τις διαδικασίες πιο αποδοτικές.
Εκτός από τις προσωπικές λύσεις μικρο-κινητικότητας, η Toyota θα παρατάξει περίπου 250 αμιγώς ηλεκτρικά Accessible People Movers (APM) με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Βασισμένο στην επιτυχία του στους Αγώνες του Τόκιο 2020, το νέο APM έχει επανασχεδιαστεί και κατασκευαστεί στην Ευρώπη με γνώμονα τη συμπερίληψη. Τα APM της Toyota έχουν σχεδιαστεί για να υποστηρίζουν όλους τους αθλητές, καθώς και τους διοργανωτές, τους εθελοντές και τους θεατές με σωματικές αναπηρίες, συμπεριλαμβανομένων των χρηστών αναπηρικών αμαξιδίων. Αυτά θα αναλάβουν χρέη υπηρεσιών μεταφοράς στο Ολυμπιακό και Παραολυμπιακό Χωριό και στους τόπους διεξαγωγής των αγώνων- ορισμένα θα μεταφέρουν παράλληλα μικρά εμπορεύματα κατά τη διάρκεια των Αγώνων και κάποια άλλα θα οριστούν ως οχήματα έκτακτης ανάγκης. Τα APM θα λειτουργούν κυρίως εντός των ζωνών ασφαλείας του Παρισιού 2024, υλοποιώντας το όραμα της Toyota Κινητικότητα για όλους.
Η Toyota θα διαθέσει επίσης 150 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα Toyota Proace Verso με μπαταρία που είναι προσβάσιμα σε αναπηρικό αμαξίδιο για να υποστηρίξει την κινητικότητα των μελών της Ολυμπιακής και Παραολυμπιακής οικογένειας. Μετά το Παρίσι 2024, όλα τα οχήματα θα παραμείνουν στην περιοχή του Παρισιού, όπου θα προσφέρουν ειδικές υπηρεσίες προσωπικής μετακίνησης σε άτομα σε αναπηρικά αμαξίδια.
Συνολικά, η Toyota σχεδιάζει να προσφέρει 700 προϊόντα ατομικής κινητικότητας τελευταίου μιλίου (last-mile), όπως C+walkS, C+walkT, ηλεκτρικά μηχανήματα έλξης αμαξιδίων, 250 APM, καθώς και 150 Toyota Proace προσβάσιμα σε αναπηρικό αμαξίδιο, μεταξύ άλλων. Με αυτόν τον τρόπο, η Toyota θα διασφαλίσει ότι οι αθλητές, οι εθελοντές και οι διοργανωτές θα έχουν πρόσβαση στον πιο συμπεριληπτικό και βιώσιμο στόλο κινητικότητας που υπήρξε ποτέ σε Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες.
Η βιωσιμότητα αποτελεί σημαντικό μέρος της δέσμευσης της Toyota για την οικοδόμηση ενός καλύτερου κόσμου, η οποία υπογραμμίζεται από την Περιβαλλοντική Πρόκληση 2050, ημερομηνία μέχρι την οποία η εταιρεία στοχεύει να επιτύχει ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα σε όλο τον κόσμο – και στην Ευρώπη μέχρι το 2040. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η στρατηγική πολλαπλών τεχνολογιών της Toyota, που συνδυάζει διαφορετικά εξηλεκτρισμένα οχήματα, βρίσκεται στον πυρήνα του στόλου της Toyota που θα διατεθεί στην Ολυμπιακή και Παραολυμπιακή οικογένεια στο Παρίσι 2024. Η Toyota θα φέρει στο Παρίσι έναν στόλο 100% εξηλεκτρισμένωνεπιβατικών οχημάτων, σύμφωνα με τη δέσμευσή της για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Συνολικά, η Toyota θα φέρει περισσότερα από 2.650 εξηλεκτρισμένα επιβατικά οχήματα για χρήση στο Παρίσι 2024, εκ των οποίων τα 150 θα είναι προσβάσιμα σε αναπηρικό αμαξίδιο. Περίπου το 60% του στόλου θα έχει μηδενικές εκπομπές ρύπων, συμπεριλαμβανομένων των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) Toyota bZ4X, Proace και Proace Verso και Lexus RZ, και με κυψέλες καυσίμου (FCEV) Toyota Mirai.
Κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων η Toyota θα διαθέσει 500 υδρογονοκίνητα Mirai FCEV για τις μετακινήσεις της Ολυμπιακής και Παραολυμπιακής οικογένειας, των αθλητών, των διοργανωτών και των εθελοντών, με μηδενικούς ρύπους. Μετά τους αγώνες, και τα 500 οχήματα θα ενταχθούν στον υπάρχοντα στόλο υδρογονοκίνητων ταξί του Παρισιού, αυξάνοντας έτσι τον αριθμό των οχημάτων FCEV σε 1.500. Εκτός από τα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων, η Toyota θα φέρει επίσης περίπου 1.000 υβριδικά (HEV) και plug-in υβριδικά (PHEV) – το κορυφαίο σε πωλήσεις παγκοσμίως RAV4 της Toyota σε εκδόσεις PHEV και HEV, καθώς και τα Toyota Corolla TS, Yaris Cross και Highlander, όλα με υβριδική τεχνολογία.
Πέραν αυτών, ο επίσημος στόλος θα αποκτήσει επιπλέον οχήματα συνδεδεμένα μέσω της υπηρεσίας κοινοχρησίας αυτοκινήτων (car-sharing) KINTO της Toyota. Χάρη στην κοινή χρήση, η Ολυμπιακή και Παραολυμπιακή οικογένεια θα απολαμβάνει ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία στις μετακινήσεις της.
Συνολικά, η Toyota στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των οχημάτων στους Αγώνες του Παρισιού 2024 κατά 50% σε σύγκριση με εκείνες της προηγούμενης διοργάνωσης. Επιπλέον, σχεδόν το 60% του συνόλου του στόλου της Toyota θα παράγεται στην Ευρώπη, με το 37% στη Γαλλία, συμβάλλοντας στο όραμα για βιώσιμους και αυτάρκεις Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες.
Η Toyota πιστεύει ότι το υδρογόνο αποτελεί βασικό πυλώνα για τη δημιουργία μιας πιο βιώσιμης κοινωνίας με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Για τον λόγο αυτό βρίσκεται και στην καρδιά της φιλοσοφίας κινητικότητας της εταιρείας για τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες. Στο πλαίσιο των Αγώνων του Παρισιού 2024, η Toyota θα παρουσιάσει το όραμά της για την οικοδόμηση ενός βιώσιμου οικοσυστήματος υδρογόνου, επιδεικνύοντας λύσεις υδρογόνου που διευρύνουν περαιτέρω τα όρια της κινητικότητας με το εν λόγω καύσιμο.
Εκτός από τα 500 Toyota Mirai FCEV, η Toyota θα φέρει επίσης ειδικές εφαρμογές που υπερβαίνουν τις παραδοσιακές προτάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας. Συνολικά, η Toyota και οι συνεργάτες της σχεδιάζουν να παρουσιάσουν έως και 10 διαφορετικές εφαρμογές κινητικότητας υδρογόνου, βασισμένες ως επί το πλείστον σε κυψέλες καύσιμου υδρογόνου – σημαντική αύξηση συγκριτικά με το Τόκιο 2020 και το Πεκίνο 2022. Οι εφαρμογές θα περιλαμβάνουν από λεωφορεία και φορτηγά μέχρι σκάφη και περονοφόρα ανυψωτικά μηχανήματα – καταδεικνύοντας τις δυνατότητες της υδρογονοκίνητης κοινωνίας. Οι εφαρμογές αυτές είναι αποτέλεσμα της ενσωμάτωσης της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου της Toyota σε συνεργατικά project, με στόχο την επίλυση των πιο πιεστικών προκλήσεων της κινητικότητας σήμερα.
Μεταξύ των εφαρμογών υδρογόνου που θα παρουσιαστούν στο Παρίσι 2024 είναι και δύο αστικά λεωφορεία FCEV, τα οποία μετατράπηκαν ειδικά για την περίσταση. Τα λεωφορεία σχεδιάστηκαν με γνώμονα την προσβασιμότητα και την ομαδικότητα και θα μπορούν να μεταφέρουν μια ολόκληρη ομάδα με αναπηρικά αμαξίδια σε ένα λεωφορείο.
Σε επίπεδο logistics, η Toyota θα παρουσιάσει τα οφέλη των υδρογονοκίνητων φορτηγών FCEV που ανέπτυξε από κοινού με τους συνεργάτες της. Επιπλέον, τα περονοφόρα οχήματα FCEV, σχεδιασμένα από την Toyota Material Handling, θα καταδείξουν περαιτέρω πώς οι λειτουργίες logistics που τροφοδοτούνται με υδρογόνο μπορούν να υποστηρίξουν την οικονομία του υδρογόνου. Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου της Toyota θα δώσει το παρών σε σκάφη, πούλμαν, στο νέο πρωτότυπο υδρογονοκίνητο Hilux και σε άλλες λύσεις για την υποστήριξη των δραστηριοτήτων των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων «Παρίσι 2024».
Ο πιλότος που άναβε τσιγάρο στο πιλοτήριο και τι ξεχωρίζει τη Red Bull σήμερα από τα μεγαθήρια που ακούν στα ονόματα Mercedes και Ferrari | Δείτε εδώ το νέο Speedzone Podcast EP40