H Hyundai αποκαλύπτει το Ioniq 9
Η Hyundai… βλέπει ακόμα πιο ψηλά στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας αποκαλύπτοντας σήμερα ένα νέο, μεγάλο SUV με την ονομασία Ioniq 9 που τοποθετείται στην κορυφή της προϊοντικής της πυραμίδας.
Βασιζόμενο σε μια τροποποιημένη εκδοχή της πλατφόρμας E-GMP της Hyundai, το 7θέσιο ή 6θέσιο Ioniq 9 υιοθετεί στην εξωτερική του περιβολή πολλά από τα στοιχεία του πρωτοτύπου Seven, το οποίο είδε τα φώτα της δημοσιότητας το 2021. Σημείο αναφοράς στην… τελική μορφή του προϊόντος είναι η χαρακτηριστική και ιδιαίτερα λεπτή φωτεινή «μπάρα» στο εμπρός μέρος, αλλά και συνολικά ο κορυφαίος συντελεστής οπισθέλκουσας του αμαξώματος που ανέρχεται σε μόλις 0,259.
Στο εσωτερικό, ο μινιμαλιστικός σχεδιασμός έχει τον πρώτο λόγο. Λίγα εκατοστά από τους εμπρός επιβάτες δεσπόζουν δύο «ενοποιημένες» οθόνες των 12 ιντσών, ενώ χαρακτηριστική είναι η κεντρική κονσόλα Universal Island 2.0, η οποία μπορεί να μετακινηθεί σε μια διαδρομή μήκους 190 χλστ. Στο επάνω τμήμα της παρέχει αποθηκευτικό χώρο 5,6 λίτρων, ενώ επιπλέον 12,6 λίτρα είναι διαθέσιμα από κάτω.
Το επίπεδο δάπεδο του Ioniq 9 μπορεί να φιλοξενήσει καθίσματα για έξι ή επτά επιβάτες. Τα καθίσματα Relaxation στην πρώτη και τη δεύτερη σειρά μπορούν να ξαπλώσουν πλήρως και να προσφέρουν… στήριγμα για τα πόδια για βέλτιστη άνεση, επιτρέποντας σε έως και τέσσερα άτομα να ξεκουράζονται κατά τη φόρτιση του οχήματος, ανάλογα με τη διαμόρφωση. Αυτά τα καθίσματα εφοδιάζονται με το σύστημα Dynamic Body Care καθώς και με τη λειτουργία Dynamic Touch Massage. Αυτό το σύστημα χρησιμοποιεί πίεση και κραδασμούς για να διεγείρει τη ροή του αίματος και την κυκλοφορία, μειώνοντας την κούραση σε μεγάλες διαδρομές.
Το Ioniq 9 εισάγει επίσης τα νέα, περιστρεφόμενα καθίσματα Swiveling Seats επιτρέποντας στους επιβάτες της δεύτερης και τρίτης σειράς να αντικρίζουν ο ένας τον άλλον όταν το όχημα είναι σταματημένο. Αυτή η δυνατότητα ευέλικτης διαμόρφωσης ενισχύει την αλληλεπίδραση και την επικοινωνία μεταξύ των επιβατών, προσθέτοντας έναν άλλο τρόπο απόλαυσης του εσωτερικού χώρου του οχήματος.
Σε ότι αφορά τις μεταφορικές ικανότητες του χώρου φόρτωσης, το Ioniq 9 αποδεικνύεται εξίσου εντυπωσιακό και… επαρκές. Με τα καθίσματα της τρίτης σειράς αναδιπλωμένα, το πορτμπαγκάζ μπορεί να φιλοξενήσει έως και 1.323 λίτρα αποσκευών, ενώ με και τις τρεις σειρές στη θέση τους το Ioniq 9 προσφέρει έως και 620 λίτρα. Επιπλέον, το εμπρός πορτμπαγκάζ (frunk) προσφέρει μέγιστο όγκο 88 λίτρα για την έκδοση RWD και 52 λίτρα για τις AWD.
Hyundai Ioniq 9: Συστήματα κίνησης και μπαταρία
Στον τομέα των συστημάτων κίνησης, η Hyundai προσφέρει τρεις διατάξεις. Η έκδοση Long Range με πίσω κίνηση τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 160 kW, ενώ η τετρακίνητη AWD Long Range αθροίζει έναν επιπλέον, στον εμπρός άξονα, με ονομαστική ισχύ 70 kW. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η έκδοση AWD Performance, στην οποία κάθε ένας από τους δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδει 160 kW.
Όλες οι παραλλαγές του Ioniq 5 αντλούν ενέργεια από έναν συσσωρευτή ιόντων λιθίου NCM με ωφέλιμη χωρητικότητα 110,3 kWh εξασφαλίζοντας στην πιο αποδοτική, πισωκίνητη έκδοση Long Range αυτονομία 620 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση. Σύμφωνα με την Hyundai, η κατανάλωση ενέργειας αυτής της έκδοσης είναι μόλις 194 Wh/χλμ.
Το έκδοση AWD Performance μπορεί να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα, ενώ για την αμέσως προηγούμενη ο σχετικός χρόνος πέφτει στα 6,7 δευτερόλεπτα – η βασική χρειάζεται 9,4 δευτερόλεπτα. Όσον αφορά την επιτάχυνση εν κινήσει, το Ioniq AWD Performance επιταχύνει από τα 80 στα 120 χλμ./ώρα σε 3,4 δευτερόλεπτα, με τις AWD Long Range και Long Range να απαιτούν 4,8 και 6,8 δευτερόλπετα.
Αξίζει να σημειωθεό ότι η μπαταρία NCM ιόντων λιθίου του νέου Ioniq 9 φορτίζει από 10 έως 80% σε μόλις 24 λεπτά χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή 350 kW –όση και η μέγιστη ισχύ φόρτισης που υποστηρίζει το ηλεκτρικό κύκλωμα των 800V.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ταχύτερος από Senna, καλύτερος από Schumacher